Hvordan nedfryser du mos?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.648 visninger
20 svar
0 synes godt om
28. juli 2011

AnneBJ

Fx æble, pære eller ferskenmos?

Isterningebakker skulle jo ikke være godt, men gælder det også dem af silikone?

Jeg synes det er helt vildt smart, hvis man bare lige kan tage en terning op af fryseren efter behov, men ikke hvis det er med skadelige stoffer i mit barns krop som resultat... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

Rillo

med de andre 3 har jeg frosset det i isterninge bakker..men bliver jo helt itvivl når du skriver dette for vil selvf. smide en amsse skadelige stoffer i Frida..hmm det må undersøges.

det er abre så praktisk til en potion grød

Anmeld

28. juli 2011

Maja_4000

Vi bruger altså isterningbakker .. Vidste ikke det var forkert

Hvad så når vi andre bruger isterninger ? Vi har vel heller ikke godt af de stoffer

Anmeld

28. juli 2011

AnneBJ

Rillo skriver:

med de andre 3 har jeg frosset det i isterninge bakker..men bliver jo helt itvivl når du skriver dette for vil selvf. smide en amsse skadelige stoffer i Frida..hmm det må undersøges.

det er abre så praktisk til en potion grød

Det lyder jo også vildt nemt...

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=KOST%20OG%20ERN%C6RING&id=15135

I linket står lidt om, at der kan være skadelige stoffer i isterningebakkerne, så derfor vil jeg gerne finde et smart alternativ

Anmeld

28. juli 2011

2babygirls

Jeg brugte silikone bakker til Det, Så var de også letter at trykke ud igen

Anmeld

28. juli 2011

AnneBJ

Maja_4000 skriver:

Vi bruger altså isterningbakker .. Vidste ikke det var forkert

Hvad så når vi andre bruger isterninger ? Vi har vel heller ikke godt af de stoffer

De er beregnet til vand, og når der kun kommer vand i, skulle det ikke være et problem

Det er ikke for at dømme dem der bruger isterningebakker, jeg er bare nysgerrig omkring HVOR "farligt" det er at bruge dem.. 

Anmeld

28. juli 2011

Rillo

kunne læse andet sted at man kan købe isterninge bakker hvor der er en kniv og gaffel bag på..så det er beregnet til  fødevarer.

så det vil jeg klart gøre.

Anmeld

28. juli 2011

Zafir

Jeg bruger silikone muffins forme til alt i portions størrelser Det er perfekt til alt fra frugtmos til øllebrød og div...

HVis det skal være frugtmos i mængde: Til at putte en snut i grøden bruger jeg isterning bakker (også silikone)

Anmeld

28. juli 2011

AnneBJ

Rillo skriver:

kunne læse andet sted at man kan købe isterninge bakker hvor der er en kniv og gaffel bag på..så det er beregnet til  fødevarer.

så det vil jeg klart gøre.

Åh det var smart!

Anmeld

28. juli 2011

Maja_4000

AnneBJ skriver:

De er beregnet til vand, og når der kun kommer vand i, skulle det ikke være et problem

Det er ikke for at dømme dem der bruger isterningebakker, jeg er bare nysgerrig omkring HVOR "farligt" det er at bruge dem.. 

Hmm .. Vores isterningbakker har det der symbol under med kniv og gaffel 

Vi har også nogle små bøtter , men jeg laver ikke f.eks. kartoffel/gulerods/broccoli-mos .. Jeg laver 3 x mos og fryser enkeltvis så jeg kan mixe med andre ting :b

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.