Nan brikker med på rejse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2011

Isabella_mor

kogt afkølet vand i en flaske. du havde sådan en illamo en ik... 

så bare kog noget vand dagen før i skal afsted, og stil det i køleskabet.. tag det med sammen med alm mme.. og voila så er der mælk til baby...

jeg fraråder drikkeklare brikker hvis du ikke kan gemme dem optimalt hvis du vil give dit barn mælk igen af samme brik, så er den ovenstående metode lidt lettere.. og hvis du har flere partoner til den der flaske der varmer op så er det jo ikke noget problem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

Saram

MKBP skriver:

Hvis det ikke kan komme på køl efter åbning, ville jeg ikke gemme det.

Men som en anden skriver så ta' pulver med og så en termokande med kogende vand og fylder flasken med koldt vand, som er halvdelen af den ønskede mængede,  - så fylder du bare op med det varme vand og så pulver i.

Go' tur !

//Mette

Hm, vi har ingen termoflaske. Så det vi har besluttet os for at gøre er at vi tager 3 flasker med kogt varmt vand og 3 tomme flasker. Så har vi også vores iiamo flaske med og så kan vi varme vandet i den og blande pulveret i de andre.

Men 1000 tak for dit svar!

Anmeld

28. juli 2011

Saram

Chewy skriver:

Jeg ville hælde det hele op i sutteflasken og så må hun spise det af det hun kan og så lade resten være i sutteflasken. Det er der en i min mødregruppe der gør med hendes søn (han får så også fast flaske) men hun har fået af vide, at det kan holde sig uden køl i en flaske i ca. 20 timer.

Ej det tør jeg ikke. Skal ikke kunne udtale mig om det kan lade sig gøre, men har hørt så meget om at det ikke er godt, så tror bare jeg tager den besværlige men sikre vej med pulveret og kogt vand.

Men tak for svaret!

Anmeld

28. juli 2011

Saram

Nessie skriver:

Jeg mener at mælken skal lunes indtil de er 4 mdr.

Hæld det op, du normalt bruger, og stil resten i køleskabet. Mener det kan holde sig et døgn, når det har værete åbnet, men det står på brikken

Du har helt ret i det du skriver.

Problemet er bare at vi jo skal med toget til sjælland og der er jo ikke liige et køleskab i nærheden - var derfor jeg skrev indlæget, havde der været køleskab havde det ikke været noget problem jo.

Men ihvertfald mange tak for dit svar.

Anmeld

28. juli 2011

Nessie

Saram skriver:

Du har helt ret i det du skriver.

Problemet er bare at vi jo skal med toget til sjælland og der er jo ikke liige et køleskab i nærheden - var derfor jeg skrev indlæget, havde der været køleskab havde det ikke været noget problem jo.

Men ihvertfald mange tak for dit svar.

Nååååh

De gange vi har været med toget, har han bare fået hvad han kunne drikke, og resten har vi hældt ud.

Anmeld

28. juli 2011

Saram

Janni. skriver:

Ved ikke hvor længe det kan holde sig, men har hun smagt de nan brikker? Silas får også nan, men de nan brikker nægter han simpelhen at spise.

Vil blot lige nævne det, så i måske ikke står med samme problem på rejsen

Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem, men ellers mit forslag vil være: Kogende vand i en termokande, og pulver ved siden af. Du kender din datter og ved cirka hvornår hun gerne vil spise, så er det er "bare" at lave flasken i god tid så den kan nå at køle lidt af inden.

Det er sådan, vi gør når vi er på tur

Ja hun smagte brikkerne inden hun fik pulver. Og hun kan sagtens spise det. Men i dropper simpelthen brikkerne og gør som du også skriver med kogt vand og pulveret.

Tak for dit svar!

Anmeld

28. juli 2011

Saram

Nessie skriver:

Nååååh

De gange vi har været med toget, har han bare fået hvad han kunne drikke, og resten har vi hældt ud.

Hæhæ.

Jaa altså vi har pakket pulver og kogt vand og så må vi bruge det. O hvis det ikke er nok må vi bare bruge brikkerne og lade hende drikke det hun kan og så sige at resten må ryge. Så dyre er de alligevel ikke.

Anmeld

28. juli 2011

Saram

isabellamor skriver:

kogt afkølet vand i en flaske. du havde sådan en illamo en ik... 

så bare kog noget vand dagen før i skal afsted, og stil det i køleskabet.. tag det med sammen med alm mme.. og voila så er der mælk til baby...

jeg fraråder drikkeklare brikker hvis du ikke kan gemme dem optimalt hvis du vil give dit barn mælk igen af samme brik, så er den ovenstående metode lidt lettere.. og hvis du har flere partoner til den der flaske der varmer op så er det jo ikke noget problem

Lige præcis. Det er også det jeg er kommet frem til at gøre. Altså det med kogt vand, iiamo flasken og pulveret. Lidt mere besværligt, men så er jeg da sikker på det hun får er friskt.

Men ihvertfald, så mange tak for dit svar!

Anmeld

28. juli 2011

Isabella_mor

Saram skriver:

Lige præcis. Det er også det jeg er kommet frem til at gøre. Altså det med kogt vand, iiamo flasken og pulveret. Lidt mere besværligt, men så er jeg da sikker på det hun får er friskt.

Men ihvertfald, så mange tak for dit svar!

Velbekomme

Anmeld

28. juli 2011

Janni.

Saram skriver:

Ja hun smagte brikkerne inden hun fik pulver. Og hun kan sagtens spise det. Men i dropper simpelthen brikkerne og gør som du også skriver med kogt vand og pulveret.

Tak for dit svar!

Jamen det var da så lidt, altid en glæde at kunne hjælpe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.