Nan brikker med på rejse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.835 visninger
22 svar
0 synes godt om
28. juli 2011

Saram

Hej piger.

Den har sikkert været oppe før, men har ikke kunnet finde svaret ved at søge. Min datter er idag 8 uger og imorgen skal vi til sjælland og besøge min kærestes familie. Vi skal med toget og har derfor tænkt os at tage nan brikker med. Men så er mit spørgsmål bare:

Der er jo 200 ml i sådan en brik og det drikker hun ihvertfald ikke på en gang. Hun plejer at drikke 60 ml pr gang. Nogengange 90. Men så er der jo en del tilbage i brikken. Hvor længe kan det holde sig åbent når det ikke er i køleskab ?

Håber nogen kan hjælpe.

// Sara Alrø, som er stolt af at være mor til lille Filuca Nora.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

Saram

Øv, ingen der ved det?

Anmeld

28. juli 2011

B&J

har i ikke en lille taske hvor i kan have køle elamenter i og 2-3 flasker med nan i også en lille termokande der kan varme flasken op igen??

Anmeld

28. juli 2011

Saram

B&J skriver:

har i ikke en lille taske hvor i kan have køle elamenter i og 2-3 flasker med nan i også en lille termokande der kan varme flasken op igen??

Hm.. Nææ det har vi ikke engang..

Altså vi varmer det bare op i vores iiamo flaske. Men ved bare ikke hvad man gør med den åbne brik.

Anmeld

28. juli 2011

B&J

Saram skriver:

Hm.. Nææ det har vi ikke engang..

Altså vi varmer det bare op i vores iiamo flaske. Men ved bare ikke hvad man gør med den åbne brik.

Jamen har i ikke 2 flasker så kan i helde en halv og en halv

Anmeld

28. juli 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP

Hvis det ikke kan komme på køl efter åbning, ville jeg ikke gemme det.

Men som en anden skriver så ta' pulver med og så en termokande med kogende vand og fylder flasken med koldt vand, som er halvdelen af den ønskede mængede,  - så fylder du bare op med det varme vand og så pulver i.

Go' tur !

//Mette

Anmeld

28. juli 2011

Chewy

Saram skriver:

Hej piger.

Den har sikkert været oppe før, men har ikke kunnet finde svaret ved at søge. Min datter er idag 8 uger og imorgen skal vi til sjælland og besøge min kærestes familie. Vi skal med toget og har derfor tænkt os at tage nan brikker med. Men så er mit spørgsmål bare:

Der er jo 200 ml i sådan en brik og det drikker hun ihvertfald ikke på en gang. Hun plejer at drikke 60 ml pr gang. Nogengange 90. Men så er der jo en del tilbage i brikken. Hvor længe kan det holde sig åbent når det ikke er i køleskab ?

Håber nogen kan hjælpe.

// Sara Alrø, som er stolt af at være mor til lille Filuca Nora.

Jeg ville hælde det hele op i sutteflasken og så må hun spise det af det hun kan og så lade resten være i sutteflasken. Det er der en i min mødregruppe der gør med hendes søn (han får så også fast flaske) men hun har fået af vide, at det kan holde sig uden køl i en flaske i ca. 20 timer.

Anmeld

28. juli 2011

Nessie

Jeg mener at mælken skal lunes indtil de er 4 mdr.

Hæld det op, du normalt bruger, og stil resten i køleskabet. Mener det kan holde sig et døgn, når det har værete åbnet, men det står på brikken

Anmeld

28. juli 2011

Isabella_mor

Jeg ville hælde det hele op i sutteflasken og så må hun spise det af det hun kan og så lade resten være i sutteflasken. Det er der en i min mødregruppe der gør med hendes søn (han får så også fast flaske) men hun har fået af vide, at det kan holde sig uden køl i en flaske i ca. 20 timer.

det tror jeg simpelthen ikke er særlig godt.... at mælk kan holde sig hvor det har vært åbnet og så over i en anden flaske... 

der kommer mælkebakterier i og det kan i værste tilfælde gøre barnet rigtig syg...

og 20 timer ... TIMER... er alt for længe at opbevare mælk der ikke er på køl... du drikker da vel ikke en liter letmælk der har stået på et bord i 20 timer...  jeg gjorde det hvrfald ikke.. den bliver jo sur og har dannet MANGE bakterier..

man siger at pulver mme, SKAL senest drikkes en time efter det er blandet...   opbevaret ved stue temp ell på køl... så den der med 20 timer. den tror jeg ikke på..

Anmeld

28. juli 2011

Janni.

Ved ikke hvor længe det kan holde sig, men har hun smagt de nan brikker? Silas får også nan, men de nan brikker nægter han simpelhen at spise.

Vil blot lige nævne det, så i måske ikke står med samme problem på rejsen

Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem, men ellers mit forslag vil være: Kogende vand i en termokande, og pulver ved siden af. Du kender din datter og ved cirka hvornår hun gerne vil spise, så er det er "bare" at lave flasken i god tid så den kan nå at køle lidt af inden.

Det er sådan, vi gør når vi er på tur

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.