bekymret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.301 visninger
17 svar
0 synes godt om
26. juli 2011

twiggi

Min datter havde ondt i maven i en uges tid, fra den ene dag til den anden gik det væk, heldigvis.. Hun har de sidste 3 dage sovet, MEGET.. Kun været vågen 1-2 timer om dagen.. Hun bare sove.. Har sovet hele natten igennem og spist ca 80-90 ml. Og så sovet 3-4-5 timer igen... Idag har hun spist 1 flaske på 90 ml kl 5, sov igen til kl 9, spiste ca 20 ml, sov fra 9:20 - 13:00 spiste 50 ml og sov til kl 17. Spiste 90 og nu sover hun igen og har gjort siden kl 18:45.. Noget galt tror i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2011

twiggi

Bum bum????

Anmeld

26. juli 2011

Frk. Himmelblå

Hun er ca 2 mdr?

Hvad vejer hun? Hendes døgnbehov er 1/6 af hendes vægt. Er hun sløj vil 75% af dette også kunne gøre det for en kortere bemærkning. Søvnen varierer mht. behov, når de er så små, men spise, det skal hun. Fører du journal over hendes indtag? - Det virker sådan.. Så hvor meget tager hun på et døgn?

Har selv erfaring med spædbarn, der ikke spiste nok...

Anmeld

26. juli 2011

Frk. Himmelblå

Hun er ca 2 mdr?

Hvad vejer hun? Hendes døgnbehov er 1/6 af hendes vægt. Er hun sløj vil 75% af dette også kunne gøre det for en kortere bemærkning. Søvnen varierer mht. behov, når de er så små, men spise, det skal hun. Fører du journal over hendes indtag? - Det virker sådan.. Så hvor meget tager hun på et døgn?

Anmeld

26. juli 2011

twiggi

Hun er ca 2 mdr?

Ja hun er 2 mdr Idag spiste hun 260 ml og jeg tilbød mad konstant når hun sjældent gang vågnede i kort tid.. :/Hun vejede 5600 for 2 uger siden

Anmeld

26. juli 2011

Frk. Himmelblå

NinaSophia skriver:

Ja hun er 2 mdr Idag spiste hun 260 ml og jeg tilbød mad konstant når hun sjældent gang vågnede i kort tid.. :/Hun vejede 5600 for 2 uger siden

Du kan roligt tage hende til lægen. Hendes døgnbehov er efter udredning 933 ml. Men mange når ikke helt derop. Når hun er over 3 mdr, vil døgnbehovet falde til 125 ml/pr kg. Men hun får under alle omstændigheder alt for lidt og bliver sløv. 

Tag dine notater med. Gerne for en længere periode. Din datter skal have hjælp. Men det skal nok gå! Væk hende så godt du kan og bliv ved med at forsøge at få noget i hende. 

Oplever du hende som sløv, skal du ringe til vagtlægen, som kan sende dig forbi børnemodtagelsen på et sygehus. 

Anmeld

26. juli 2011

Frk. Himmelblå

Frk. Himmelblå skriver:

Du kan roligt tage hende til lægen. Hendes døgnbehov er efter udredning 933 ml. Men mange når ikke helt derop. Når hun er over 3 mdr, vil døgnbehovet falde til 125 ml/pr kg. Men hun får under alle omstændigheder alt for lidt og bliver sløv. 

Tag dine notater med. Gerne for en længere periode. Din datter skal have hjælp. Men det skal nok gå! Væk hende så godt du kan og bliv ved med at forsøge at få noget i hende. 

Oplever du hende som sløv, skal du ringe til vagtlægen, som kan sende dig forbi børnemodtagelsen på et sygehus. 

ikke udredning, men UDREGNING selvfølgelig. Sorry.

Anmeld

27. juli 2011

twiggi

Frk. Himmelblå skriver:

ikke udredning, men UDREGNING selvfølgelig. Sorry.

Søgte lidt på nettet, og har lige vækket hende og fik 100 ml i hende. Har holdt øje med hendes madtrang siden hun fik mme og det er nogle dage siden.. Hun tog flot på da jeg ammede.. Men siden er hendes appetit dalet.. Ringer til lægen imorgen.. Tak for du gad svare

Anmeld

27. juli 2011

mortilnoahogmelina

En ting er sikkert hun får ikke nok at spise .
Jeg ville selvfølgelig ringe til lægen idag som du nok allerede har gjort .

At hun sover meget er der ikke noget galt i men hun sover nok lige lovlig meget , jeg synes du skal prøve at skifte mme , og så simpelthen vække hende hver 3 time . Evt lave små potioner af 50 ml og a tilbyde det og når hun har spist de 50 så har du en ny flaske med 50 som du os tilbyder .
Jeg Har selv været ude for at Noah ikke spiste nok . Jeg lavede mindre potioner af mme og tilbød 2 flasker i stedet for 1 og så vækkede jeg ham hver 3 time . Hvis hun bare vil tage 90 ml hver gang er det flot . Men gerne lidt mere .

Noah har ALDRIG været oppe i nærheden af at få 900 ml om dagen .
Max 600 .

Jeg håber i finder en løsning på det .

Anmeld

27. juli 2011

mortilflere

Jeg ville se på hende almen tilstand mere end på hendes mad  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.