Frk. Himmelblå skriver:
Tak for svar 
Mit spørgsmål skal ses lidt i lyset af, at jeg har fået at vide, hendes længde muligvis kan være et symptom (af flere) på, at der er (kan være) noget anderledes med hende...
Hun følger ikke sin kurve. Hun ligger et godt stykke over i længde. Hun er vokset 25 cm siden fødslen og er 7 mdr i dag... Og dejlig er hun! Men hun virker en smule "ekstrem".
Hendes spiseproblemer går på svag muskeltonus (svært ved at sutte), refluks, kolik (som nu er overstået, heldigvis). Desuden kan hun endnu ikke spise skemad, selvom vi har øvet i månedsvis. Men hun udnytter sin mad ekstremt godt, men er dog slank.
Jeg selv var hverken kort eller lang som barn
.
tja.. I bliver jo fulgt og de har deres skema hun hendes tal er i, du kan jo blot bede om agt indsigt i hendes journal...
Frederic voksed fra 52 cm - 76,5 cm de første 7 mdr, uden at fejle det mindste - fik blot at vide at han var en laang slank dreng. Så her følger han ingens kurve. Da han gik i stå da han runded 1 år.
Han var også ekstrem gylper, så alt herhjemme stod skråt - ble skift inden mad - sidde stille det første lange stykke tid - pude under voksi ude i barnevogn og hvis det var i klapvogn var ryglæn ikke lagt 100% ned...
Vi havde faste ammetider, da han ikke selv meldte sig og det gør han stadig ikke idag.
Her brugte vi de mindste te ske'er fra avent og selv dem var der er problemer med, prøved al slags grød - mos osv. Men også uden held. Vi blev lovet under amning at det nok skulle komme når det han begyndt på grød. Da det heller ikke hjalp, rykked de det blot til at det ville komme når han fik alm. mad...
Har i gået på et spisehold på børne afd? de er ekstrem gode, hvis man altså har et barn med ret normal spiseproblemer - os kunne de ikke hjælpe. Men er dog stadig i kontakt med dem, da frederic er et atypisk porblem spiser barn. Som de siger; måske vi kan lære noget af ham... Selv sp følger stadig med, da hun også mener hun kan lære noget...