At tale eller ej...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2011

oerbaek

jeg har stemt nej... 

jeg har en dreng der var meget glad for sin sut, men han talte flydende da han var 2 år 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2011

Alba

Ikke så vidt jeg ved, mht. de børn jeg kender der har brugt sut.

Anmeld

27. juli 2011

L.J.L

Det tror jeg bestemt ikke. Tror tværtimod da sutten er med til at udvikle mundmotorikken og tungemusklen. Min søn bruger sut men er langt fremme sprogmæssigt iflg hans sp og vuggestuen.

Anmeld

27. juli 2011

*A*

Brug af sut i udtalt grad kan medvirke til forsinket sprogudvikling. Taleorganerne og tungen trænes ikke i samme grad hos børn, der bruger megen sut, som hos dem, der ikke bruger sut.

Børn får sproglig bevidsthed ved at høre andre sige lyde. Sutten kan forhindre, at barnet selv kan efterligne de lyde og gøre talen tydelig. Tungen har ikke mulighed for frit at forme sig efter sproglydene, og mundbevægelserne bliver vanskeligere med en sut i munden.

Hvis barnet ikke bruger sut i løbet af dagen, er det ikke noget problem. Mange børn tilbydes kun sutten, når de skal sove, eller kortvarigt hvis barnet skal trøstes.

Ovenstående tekst er fundet  her

Anmeld

27. juli 2011

L.J.L

*A* skriver:

Brug af sut i udtalt grad kan medvirke til forsinket sprogudvikling. Taleorganerne og tungen trænes ikke i samme grad hos børn, der bruger megen sut, som hos dem, der ikke bruger sut.

Børn får sproglig bevidsthed ved at høre andre sige lyde. Sutten kan forhindre, at barnet selv kan efterligne de lyde og gøre talen tydelig. Tungen har ikke mulighed for frit at forme sig efter sproglydene, og mundbevægelserne bliver vanskeligere med en sut i munden.

Hvis barnet ikke bruger sut i løbet af dagen, er det ikke noget problem. Mange børn tilbydes kun sutten, når de skal sove, eller kortvarigt hvis barnet skal trøstes.

Ovenstående tekst er fundet  her

Så er min søn en undtagelse for han taler fremragende trods brug af sut

Anmeld

27. juli 2011

Minmio

L.J.L skriver:

Samme her 

Anmeld

27. juli 2011

SussieThyssen

Fru Petersen - Mor til Elias skriver:

Har gået og tænkt en tanke om hvorvidt børn der bruger sut er længere om at lære at tale end børn, der ikke bruger sut?

Hvad er jeres viden/formodning/antagelse/tanke omkring dette....?

Nej.
Men de kan sjuske med sproget hvis de får lov at rende rundt med en sut i munden. når de taler.
Derfor er det en god ide at lære dem, at manter sutten ud, hvis man skal snakke

Kærligst
Sussie

Anmeld

27. juli 2011

*A*

L.J.L skriver:

Super... Jeg ved ikke selv om det påvirker talen, da mine drenge kun snart er 9 måneder. Jeg googlede blot emnet og fandt den side jeg linkede til...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.