Medicin dossering og optælling m.m. (job)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2008

fam.4xc

hov kom i dag på job lige i tanke om hvad der er rigtig dræbende... synes jeg ihvertfald
Indpakningen på smerteplastre irretere mig grænseløst.. at man SKAL bruge en saks for at åbne, når man ik altid lige har en saks på sig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2008

...

linemus skriver:

Nu spørger jeg nok dumt, men ellers bliver jeg jo ikke klogere. Når man arbejder i hjemmeplejen, er det så der, hvor man tager hjem til de ældre og hjælper dem? Altså det er ikke på plejehjem så?

Hvordan gør du sådan helt specifikt? Hvordan åbner du posen, hælder du pillerne i noget andet, før du giver det til den ældre/patienten (hvad kalder I dem?), rører du ved pillerne osv.?

Tak fordi du svarer

- Line

Kommer i folk's private hjem.

Jeg klipper toppen af dem, og hælder over i et lille glas. så jeg røre ikke pillerne.

Vil sige at det er blevet lidt mere besværligt og give piller, men tror bare det er en vane sag, i det område jeg arbejder blev det først indført pr. 1 dec.

Anmeld

28. december 2008

Stumpen

Svarer dig lige privat.. Fik skrevet noget som ikke skal ligge åben på nettet...

Anmeld

28. december 2008

linemus

Tusind tak for alle svar Der er mange ting jeg kan bruge. Kommer I i tanke om mere, så bare skriv.

Knus Line

Anmeld

28. december 2008

ivfmarie

Hej Line

Jeg arbejder ikke med medicin, men til gengæld "doserer" jeg vitaminpiller til hele familien hver dag - fra blisterpakker, og jeg hader dem!
Jeg er begyndt at trykke alle pillerne ud på én og komme dem i et glas - det er nemmere at hælde fra glas end at trykke pillerne ud af det skide folie.
Det betyder jo selvfølgelig at der skal trykkes 50-100 piller ud på én gang, det gør nade i fingrene, og hver gang tænker jeg at der må kunne laves noget bedre... er det det du er i gang med??

god "arbejdslyst"

Knus Marie

Anmeld

28. december 2008

linemus

ivfmarie skriver:

Hej Line

Jeg arbejder ikke med medicin, men til gengæld "doserer" jeg vitaminpiller til hele familien hver dag - fra blisterpakker, og jeg hader dem!
Jeg er begyndt at trykke alle pillerne ud på én og komme dem i et glas - det er nemmere at hælde fra glas end at trykke pillerne ud af det skide folie.
Det betyder jo selvfølgelig at der skal trykkes 50-100 piller ud på én gang, det gør nade i fingrene, og hver gang tænker jeg at der må kunne laves noget bedre... er det det du er i gang med??

god "arbejdslyst"

Knus Marie

Jeps, Marie. Det er det, jeg er i gang med. Og det du beskriver, er netop et af problemerne - forestil dig så bare, at du har gigt i dine led i hænder og fingre og næsten ingen kræfter. Det er jo fuldkommen urimeligt.

Knus

Anmeld

29. december 2008

finkedinke

Jeg kom lige i tanke om noget mere:-)
Da jeg i tidernes morgen tog p-piller var jeg så træt af blisterpakningerne.
Jeg kan godt se det smarte ved p-piller at man kan skrive på en blisterpakning hvilken ugedag pillen skal tages. Men når pillerne i sig selv er små og man har trykket så mange ud at blisterpakningen er lidt skæv og der hænger løse "flapper" fra de tomme rum. Så er det noget rod og har man så oven i købet pillerne med sig i en toiletaske bliver paknngen hurtig ustabil og nogle piller kan trykkes/falde ud ved en fejl.

Det er lidt rodet skrevet men jeg håber du forstår hvad jeg forsøger at forklare.
Jeg kan dog ikke gennemskue om det kan gøres anderledes, da det er ret praktisk at man kan skrive ugedage på p-pillerns pakning.
Berith

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.