AV! Hjæææællllpppp!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2011

Happiness

isabellamor skriver:

du må bide det i dig.. massere og massere. holde dem varme evt. med uld indlæg. det gjorde jeg.... og det hjalp... 

jeg gik altid i bad og masserede med sæbe så fingrene gled bedre på huden... eller brug en uparfumeret men lækker creme til at massere med.. køb evt sådan en massage børge der.. sådan en med 4 fødder med kugler for enden... jeg ved ikke hvad de hedder... 

og så ellers bare bid det lidt i dig... det er fordi at dine bryster skal venne sig til at producere præcis hvad dit barn spiser. så stopper brystspændingerne stille og roligt igen..

og ja tag du endelig nogle panodiler eller ipren eller begge dele..... jeg LEVEDE af panodiler og ipren de første dage - 1½ uge efter fødslen fordi jeg fik det så dårligt pga kejsersnittet men også pga brysterne.... ;D

Jeg var tudefærdig da jeg løb tør for panodiller i nat... Så vi skal have købt et kæmpe lager! Så længe det kun er indtil mælken har regulleret sig, så må det blive sådan!

Må bare blive ved med at massere. Og må da lige finde sådan en massagefigur! Det var en rigtig god idé!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2011

Happiness

svanen73 skriver:

Dine boobs skal lige vænne sig til det...vil nok være ømme et lille stykke tid.

Mine var oz vild ømme og var tæt på at fælde en tåre når Luka blev lagt til.

Igår var jeg ved at tude da han lavede "sulten" munden på et tidspunkt. Jeg tænkte bare "neeejjj, ikke mere smerte..." Men er glad for det kun er midlertidigt!

Anmeld

25. juli 2011

Happiness

Caroline86 skriver:

uha ja.. av av av!!

ENDELIG ikke pumpe ud! Så øger du mælkeproduktionen og så bliver det endnu værre!

Det bliver bedre! Gør som du allerede gør at massere knuderne væk når du går i bad, men pas på ikke at stimulere for meget for så stiger mælkeproduktionen igen!

Det er om at bide det i sig indtil produktionen er har fundet sin rette hylde! og ja, det GØR av Kan huske jeg dårligt kunne gå ned ad trappen i starten fordi det gjorde så ondt...

Puuuuust og så håber jeg det snart bliver bedre!

Godt du lige nævnte det. Pumpede dog lidt ud i nat. Men det vil jeg da holde mig fra nu. Kan da også se logikken i det!

Må bare massere og massere og så spise panodiller for at holde det nede. For amme vil jeg! Især når han tager så fint fat og bliver så dejlig mæt af det!

Men puha hvor jeg glæder mig til at mælken har regulleret sig. Havde godt nok hørt det gjorde ondt, men havde ikke lige forestillet mig det her... 

Anmeld

25. juli 2011

Mka

Jeg fik starten på  brystbetændelse, fik 40,6 i feber og var rigtig dårlig, det er ligesom at have influenze.

Og både læge og SP sagde at jeg SKULLE pumpe mit bryst helt ud, fordi man får bryst betændelse hvis altså ens bryst ikke bliver tømt ordenlig, og det er altså vigtigt. Det er selvfølgelig ikke noget man skal gøre ofte eller hver dag, men hvis det gør så ondt, så er det ud og tage et varmt bad med din pumpe.

Og det hjalp mig, gjorde det to gange, og jeg havde det godt dagen efter.

Anmeld

25. juli 2011

Mka

Mka skriver:

Jeg fik starten på  brystbetændelse, fik 40,6 i feber og var rigtig dårlig, det er ligesom at have influenze.

Og både læge og SP sagde at jeg SKULLE pumpe mit bryst helt ud, fordi man får bryst betændelse hvis altså ens bryst ikke bliver tømt ordenlig, og det er altså vigtigt. Det er selvfølgelig ikke noget man skal gøre ofte eller hver dag, men hvis det gør så ondt, så er det ud og tage et varmt bad med din pumpe.

Og det hjalp mig, gjorde det to gange, og jeg havde det godt dagen efter.

Sorry jeg læste det som brystbetændelse og ikke brystspændinger

Anmeld

25. juli 2011

Molly8

Happiness skriver:

Hej tøser!

Mine mænder ligger og sover, så udnytter lige freden

Hvad gjorde/gør I for at holde brystspændningerne ud?

For filan mine bryster er ømme. Har måtte tage panodiller idag for at tage det værste. Jeg massere dem tit for at tage "knuderne" og prøver at holde dem varme. Men puha, synes ikke der går længe så er de spændte og ømme igen!

Overvejer at pumpe lidt ud og se om det skulle hjælpe. Vil jo bare ikke fjerne for meget af Lukas' mad. Men han bliver jo fint mæt af det han spiser i løbet af dagen. Og det er jo ikke så rart at amme når det gør så ondt!

Har en suttebrik som jeg bruger en sjællent gang når det er for slemt, men synes ikke den er så effektiv. Andet end Lukas får maden ud hurtigere.

Håber inderligt at det kun er her i starten, for puha, det gør ondt, og vil bare rigtig gerne amme i min. 6 måneder.

SÅ kom endelig med en masse gode ammeråd!

Ud over at massere og tage en panodil: snør noget varmt stramt omkring brystet. - og glæd dig over, at det snart finder et mere behageligt leje.

Kh Molly

Anmeld

25. juli 2011

Isabella_mor

Happiness skriver:

Jeg var tudefærdig da jeg løb tør for panodiller i nat... Så vi skal have købt et kæmpe lager! Så længe det kun er indtil mælken har regulleret sig, så må det blive sådan!

Må bare blive ved med at massere. Og må da lige finde sådan en massagefigur! Det var en rigtig god idé!

og brug evt også babyolie når du massere...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.