AV! Hjæææællllpppp!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.717 visninger
16 svar
0 synes godt om
24. juli 2011

Happiness

Hej tøser!

Mine mænder ligger og sover, så udnytter lige freden

Hvad gjorde/gør I for at holde brystspændningerne ud?

For filan mine bryster er ømme. Har måtte tage panodiller idag for at tage det værste. Jeg massere dem tit for at tage "knuderne" og prøver at holde dem varme. Men puha, synes ikke der går længe så er de spændte og ømme igen!

Overvejer at pumpe lidt ud og se om det skulle hjælpe. Vil jo bare ikke fjerne for meget af Lukas' mad. Men han bliver jo fint mæt af det han spiser i løbet af dagen. Og det er jo ikke så rart at amme når det gør så ondt!

Har en suttebrik som jeg bruger en sjællent gang når det er for slemt, men synes ikke den er så effektiv. Andet end Lukas får maden ud hurtigere.

Håber inderligt at det kun er her i starten, for puha, det gør ondt, og vil bare rigtig gerne amme i min. 6 måneder.

SÅ kom endelig med en masse gode ammeråd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2011

Isabella_mor

du må bide det i dig.. massere og massere. holde dem varme evt. med uld indlæg. det gjorde jeg.... og det hjalp... 

jeg gik altid i bad og masserede med sæbe så fingrene gled bedre på huden... eller brug en uparfumeret men lækker creme til at massere med.. køb evt sådan en massage børge der.. sådan en med 4 fødder med kugler for enden... jeg ved ikke hvad de hedder... 

og så ellers bare bid det lidt i dig... det er fordi at dine bryster skal venne sig til at producere præcis hvad dit barn spiser. så stopper brystspændingerne stille og roligt igen..

og ja tag du endelig nogle panodiler eller ipren eller begge dele..... jeg LEVEDE af panodiler og ipren de første dage - 1½ uge efter fødslen fordi jeg fik det så dårligt pga kejsersnittet men også pga brysterne.... ;D

Anmeld

25. juli 2011

svanen73

Dine boobs skal lige vænne sig til det...vil nok være ømme et lille stykke tid.

Mine var oz vild ømme og var tæt på at fælde en tåre når Luka blev lagt til.

Anmeld

25. juli 2011

svanen73

Min læge sagde i øvrigt jeg kun måtte ta pinex/panodil, som er det mildeste.

Ipren må du ik ta under hverken graviditet og amning (ifølge lægen).
Jeg stoppede hurtigt med at amme og var lykkelig for at ku ta Ipren pga. mit kejsersnitsår gjorte så ondt.

Anmeld

25. juli 2011

Caroline86

uha ja.. av av av!!

ENDELIG ikke pumpe ud! Så øger du mælkeproduktionen og så bliver det endnu værre!

Det bliver bedre! Gør som du allerede gør at massere knuderne væk når du går i bad, men pas på ikke at stimulere for meget for så stiger mælkeproduktionen igen!

Det er om at bide det i sig indtil produktionen er har fundet sin rette hylde! og ja, det GØR av Kan huske jeg dårligt kunne gå ned ad trappen i starten fordi det gjorde så ondt...

Puuuuust og så håber jeg det snart bliver bedre!

Anmeld

25. juli 2011

Mor010711

svanen73 skriver:

Min læge sagde i øvrigt jeg kun måtte ta pinex/panodil, som er det mildeste.

Ipren må du ik ta under hverken graviditet og amning (ifølge lægen).
Jeg stoppede hurtigt med at amme og var lykkelig for at ku ta Ipren pga. mit kejsersnitsår gjorte så ondt.

Det der med Ipren er der åbenbart delte meninger om. Jeg fik Ipren på hospitalet efter ay have født 

Anmeld

25. juli 2011

Mor010711

Bare bliv ved med at lægge ham til, så meget som han beder om. Jeg var så heldig at det værste forsvandt efter et par dage. Nu kan min produktion slet ikke følge med. Hun æder og æder

Anmeld

25. juli 2011

svanen73

Mor010711 skriver:

Det der med Ipren er der åbenbart delte meninger om. Jeg fik Ipren på hospitalet efter ay have født 

Jamen jeg har oz tænkt mit...hvorfor ik Ipren, når jeg fik morfin pga. mit KS men det var jo hospitalet og ik lægen.

Jeg tænker måske at Ipren er stærkere end fx panodil/pinex og skal man som gravid og ammende ta noget, anbefaler lægen de milde...selvom man gerne må ta Ipren. Det jo trods alt op til 6 i døgnet man må ta.

Jeg gætter kun

Anmeld

25. juli 2011

Mor010711

svanen73 skriver:

Jamen jeg har oz tænkt mit...hvorfor ik Ipren, når jeg fik morfin pga. mit KS men det var jo hospitalet og ik lægen.

Jeg tænker måske at Ipren er stærkere end fx panodil/pinex og skal man som gravid og ammende ta noget, anbefaler lægen de milde...selvom man gerne må ta Ipren. Det jo trods alt op til 6 i døgnet man må ta.

Jeg gætter kun

Pas. Kan godt være du har ret. Men jeg fik lidt Ipren med hjem også, som jeg skulle tage sammen med panodiler. 

Synes bare generelt at man tit får forskellig råd og vejledning når det kommer til graviditet, amning og det lille barn

Anmeld

25. juli 2011

Happiness

svanen73 skriver:

Jeg gætter kun

Tak for råd Man bliver jo efterhånden desperat...

JM på barselsgangen sagde at jeg sagens kunne tage Iprener. Og det står også på medicin.dk (arbejder med medicin, så er lidt arbejdsskadet )

Vi løb tør for panodiller i nat... Så idag skal der bare købes et lager! Det er jo som jeg kan læse, kun det første stykke tid!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.