Panik.... vægt på pige: 1 år????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2008

twinboys

Eva skriver:

Sjovt..min den store vejede ikke mere end dine majbritt, da han var 5 år og han startede som næsten 5 kg...

Smiler ja hvor sjovt... Ja men nu er de jo også snart 6år ( 11.marts ) kiggede bare for en på 5år...

Majbritt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2008

Mutti2

Tak for svar alle i dejlige piger :-)

Det hjalp... men det var da en smule skæmmende at opdage at hun ikke rigtig tager på.... Jeg ringede til sundhedsplejersken som heldigvis havde telefontid :-)

Hun mente jeg skulle "glemme" det her julen over, og så se hvad vægten siger når vi skal til 1.års undersøgelse her i Januar, og så snakke om det der. :-)

Men hun er sgu godt nok kun skind og ben. Hun er frisk nok, og spiser som hun skal. Hun er en alletiders skøn lille pige. Hun er livsglad og der er altid fuld fart over feltet:-)

Hun er ikke begyndt at gå endnu, og kravlede da hun var 5½ mdr, så det er ikke fordi hun bruger mere energi. Men hendes far, er vist meget spinkel, så det kan være det ligger i hendes gener :-)

men tak for jeres svar. :-) og glædelig Jul :-D

Knus Pernille

Anmeld

24. december 2008

Honningblomst

twinboys skriver:

Smiler ja hvor sjovt... Ja men nu er de jo også snart 6år ( 11.marts ) kiggede bare for en på 5år...

Majbritt

Det ændre ikke så meget....han var og en en slank dreng som dine drenge..

Anmeld

24. december 2008

charlottekri

jeg tror bare at der er et tidspunkt, hvor de ikke tager på, men derimod vokser... nu har jeg en meget stor pige, der (chok) vejer 12,5 kg og bliver 1 år dagen efter din datter... der var for et par måneder siden, hvor hun blev ved med at ligge på den samme vægt i næsten 3 mdr, men hun voksede til gengæld meget "opad", for i den periode blev hun meget lang i kroppen. måske er det det der er skat samtidig med at din datter måske bare ikke er "stort" bygget. jeg ville også vente til hendes 1 års undersøgelse; der er jo ikke så lang tid til, og hvis hun virker sund og glad, så synes jeg at du skal smide det i baghovedet.
du må have en glædelig jul

Anmeld

24. december 2008

twinboys

Eva skriver:

Det ændre ikke så meget....han var og en en slank dreng som dine drenge..

Okay... ja så må han have været en lang smal ål... Hvordan med højden som 5årig...

Majbritt

Anmeld

26. december 2008

...

Der er forskel på vågte.

så jeg ville tage efter lægen's vægt.

Men altså omkring de 1 år tager de ikek så meget/hurtigt på længere.

så ville ikke være bekymret medmindre hun ikke trives længere.

Anmeld

26. december 2008

Honningblomst

twinboys skriver:

Okay... ja så må han have været en lang smal ål... Hvordan med højden som 5årig...

Majbritt

104 cm var han....

Anmeld

26. december 2008

jolu

Jeg synes da at hun ser ud som o hun har dejlige runde kinder..... men jo små 8 kg. som et årig er nok lidt i underkanten af gennemsnitsvægten på et årige.....men igen som de andre siger, børn er ikke ens.....så vent og se hvad lægen siger.

Min elias er netop blevet 1 år og vejer 11 kg.....og han ligger lige på gennemsnitslinien.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.