8 mdr, og ikke for mange tænder endnu..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2011

Koen.

Zeus skriver:

Hvad gør man så, med alt det der skal tygges?

Cajsa har 2 tænder i undermunden, og har lige fået 2 hjørnetænder i overmunden, så altså ingen tænder der kan samarbejde om at tygge maden..

Hun kan fint tygge rugbrød, men giver vi hende et stykke kartoffel eller frugt, så tygger hun i en eeevighed, og der sker ikke så meget derinde.. Skal vi fortsætte med at mose maden, indtil der kommer nogen flere tænder, eller hvordan har i gjort det?

Lærke fik først en tand da hun var 11 mdr gammel, så jeg blev ved at mose det let

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2011

Zeus

Ansemusen skriver:

Børn er jo forskellige, og hvis iikke din pige rigtigt kan tygge større stykker endnu, ville jeg da mose maden let med undtagelse af de blødere ting. Når så hun får lidt flere tænder, kan I jo prøve igen. Det at tygge maden er med til at udvikle dere sprog, hvor underligt det end lyder, og det er derfor det er så vigtigt, at de ffor mad med konsistens. Men hvis hun ikke kan tygge det, så er hun jo ikke klar til større stykker endnu! Men fx. avokado, banan, blødt rugbrød uden skorper osv. kan hun måske godt?

Hej, og undskyld jeg først svarer nu..

Hun kan sagtens tygge rugbrød og banan, men ikke så meget andet.. Hun får grød til morgenmad, rugbrød til frokost, frugtmos/yoghurt om eftermiddagen, og kartoffelmos med kød ved siden af, til aftensmad..

Rugbrød har hun fået i 2 mdr, snart 3, og det har gået fint fra dag 1.. Hun har tygget det godt, og det er smuldret derinde, inden hun sluger det.. Men kartofler og sådan noget, det sluger hun helt, efter at have skubbet det rundt med tungen, og gjort nogen ret gode forsøg på at bide dem over.

Men nu prøver vi bare at være tålmodige, og tilbyder lidt af hvert, indtil hun finder ud af fidusen  

Anmeld

24. juli 2011

Ansemusen

Zeus skriver:

Hej, og undskyld jeg først svarer nu..

Hun kan sagtens tygge rugbrød og banan, men ikke så meget andet.. Hun får grød til morgenmad, rugbrød til frokost, frugtmos/yoghurt om eftermiddagen, og kartoffelmos med kød ved siden af, til aftensmad..

Rugbrød har hun fået i 2 mdr, snart 3, og det har gået fint fra dag 1.. Hun har tygget det godt, og det er smuldret derinde, inden hun sluger det.. Men kartofler og sådan noget, det sluger hun helt, efter at have skubbet det rundt med tungen, og gjort nogen ret gode forsøg på at bide dem over.

Men nu prøver vi bare at være tålmodige, og tilbyder lidt af hvert, indtil hun finder ud af fidusen  

Det lyder som vejen frem  Og så også ris og pasta til aften og fisk selvfølgelig. Men det var nok underforstået.

Anmeld

24. juli 2011

Mor-til-asta-09

Zeus skriver:

Cajsa har 2 tænder i undermunden, og har lige fået 2 hjørnetænder i overmunden, så altså ingen tænder der kan samarbejde om at tygge maden..

Hun kan fint tygge rugbrød, men giver vi hende et stykke kartoffel eller frugt, så tygger hun i en eeevighed, og der sker ikke så meget derinde.. Skal vi fortsætte med at mose maden, indtil der kommer nogen flere tænder, eller hvordan har i gjort det?

asta var over 1 år før hun fik sin første tand, og hun har altid spist ALT...

Anmeld

24. juli 2011

Millesmammi

Zeus skriver:

de kan sagtens tygge alligevel. mille havde kun 2 tænder på sin 1års fødselsdag :-)

Anmeld

24. juli 2011

Zeus

Ansemusen skriver:

Det lyder som vejen frem  Og så også ris og pasta til aften og fisk selvfølgelig. Men det var nok underforstået.

Haha, jo, ris og det får hun også

Anmeld

24. juli 2011

Siber

Astrid har ikke en pløk i munden og hun er 9 mdr

Hun tygger rugbrød fint, og kartofler og kødboller, men gulerødder (kogt) moser jeg stadigvæk. Jeg vil sige at der er nogen ting/mad hun tygger bedre end andre, men noget mad maser jeg lidt inden det kommer i munden, uden at mose det hvis du forstår???

Knus Siber

Anmeld

24. juli 2011

Mi

Vores tvillingepiger fik først tænder efter deres 1 års fødselsdag, og det gik fint med at tykke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.