8 mdr, og ikke for mange tænder endnu..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2011

Zeus

Tusind tak for svar allesammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2011

K&S

Zeus skriver:

Så er det måske bare et spørgsmål om tid, før hun også finder ud af, hvordan det fungerer  

Det tror jeg helt sikkert  det er bare at prøve

Anmeld

23. juli 2011

sarahb

Zeus skriver:

Så er jeg 100% sikker på, at det bare er et spørgsmål om tid

Ja præcis.. Hun lærer det. Her guffer han i hvert tilfælde i sig...

Anmeld

23. juli 2011

Lisbeth85

Zeus skriver:

Hvad gør man så, med alt det der skal tygges?

Cajsa har 2 tænder i undermunden, og har lige fået 2 hjørnetænder i overmunden, så altså ingen tænder der kan samarbejde om at tygge maden..

Hun kan fint tygge rugbrød, men giver vi hende et stykke kartoffel eller frugt, så tygger hun i en eeevighed, og der sker ikke så meget derinde.. Skal vi fortsætte med at mose maden, indtil der kommer nogen flere tænder, eller hvordan har i gjort det?

Min søn er 9 mdr, og har ingen tænder endnu, men spiser det meste med velbehag.... Dog skal noget skæres i mindre stykker, men det er til at klare

Anmeld

23. juli 2011

lykkekevin

Zeus skriver:

Hvad gør man så, med alt det der skal tygges?

Cajsa har 2 tænder i undermunden, og har lige fået 2 hjørnetænder i overmunden, så altså ingen tænder der kan samarbejde om at tygge maden..

Hun kan fint tygge rugbrød, men giver vi hende et stykke kartoffel eller frugt, så tygger hun i en eeevighed, og der sker ikke så meget derinde.. Skal vi fortsætte med at mose maden, indtil der kommer nogen flere tænder, eller hvordan har i gjort det?

altså min søn er 9 mdr i margen og han spiser alt og har først opdaget idag at den en tand er brudt igennem

han vil kun spise hvis han får  det samme som os hehe dejlig dreng

Anmeld

24. juli 2011

Anne85

Min datter blev 1 år d. 13. juli - der havde hun stadig kun de to tænder i undermunden som hun fik da hun var omkring 8 mdr.

Kort tid efter hendes fødselsdag poppede den første fortand så frem og idag opdagede jeg at den anden også er på vej...

Men altså - jeg har ikke most maden i laaaaang tid (siden hun var omkring 8-9 mdr tror jeg) - og hun spiser alt det vi spiser - tror gumemrne er så stærke at det er fuldstændig underordnet hvor mange tænder der er

Anmeld

24. juli 2011

Nalle

Sebastian er 13 måneder, og har to tænder, han spiser hvad der bliver serveret.

Anmeld

24. juli 2011

LilyMarleen

Min Alexander er 1 år, han har ikke fået nogen tænder endnu, og han spiser også alt hvad der bliver serveret.

Anmeld

24. juli 2011

Ansemusen

Zeus skriver:

Det er også bare fordi jeg har været inde og kigge efter, hvordan maden "bør" se ud, når de er 9 mdr, og der står igen og igen, at nu skal det være stykker, og ikke most.. Men pigebarnet kan jo ikke tygge uden tænder, så det ville tage 2 timer om en gang aftensmad med kartofler og grøntsager i bider, og hun ville da aldrig nå at blive mæt..

Men tænkte så på, om det er fordi hun ikke har lært det endnu, da vi jo stadig moser hendes mad..

Men så tænkte jeg igen, på gamle mennesker, uden tænder, som jo har lært at tygge engang, men de kan jo ikke heller ikke..

Årh, alle de bekymringer om ingenting

Men så må man gå ud fra at anbefalingerne, er for børn med tænder? Og vi stadig skal mose hendes mad, men tilbyde bider ved siden af?

Børn er jo forskellige, og hvis iikke din pige rigtigt kan tygge større stykker endnu, ville jeg da mose maden let med undtagelse af de blødere ting. Når så hun får lidt flere tænder, kan I jo prøve igen. Det at tygge maden er med til at udvikle dere sprog, hvor underligt det end lyder, og det er derfor det er så vigtigt, at de ffor mad med konsistens. Men hvis hun ikke kan tygge det, så er hun jo ikke klar til større stykker endnu! Men fx. avokado, banan, blødt rugbrød uden skorper osv. kan hun måske godt?

Anmeld

24. juli 2011

Frk. Himmelblå

Hej du,

Børn kan heldigvis godt tygge med gummerne. Om end det lyder vildt mærkeligt. Men en bid af en gulerod eller lign. er nok lige udfordrende nok, men al tilberedt aftensmad og den slags, vil jeg mene, kan gå .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.