Gudmor/far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

MoarHvidovre skriver:

Det er korrekt, at i papirerne hos præsten er det enten gudmor eller gudfar - resten er faddere. Men man kan jo sagtens vælge en gudmor OG gudfar alligvel

Det ved jeg ikke? Jeg ville mene man kun kan vælge en, da det er den som bærer barnet der er Gudmor/Gudfar? Og så resten står som faddere.

Men er ikke så meget inde i det... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2011

Fenja09

Vi har herhjemme valgt at lade min søster være gudmor og det har gjort fordi vi ønsker at det skal være en som kan videregive nogenlunde samme værdier og normer som vi selv ønsker at opdrage vores barn med. Det handler for os heller ikke så meget om religionen, men om at barnet, hvis vi en dag alt for tidligt skal herfra, får det næstbedste. Så hos os forpligter titlen  

/Fenja

Anmeld

22. juli 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Det ved jeg ikke? Jeg ville mene man kun kan vælge en, da det er den som bærer barnet der er Gudmor/Gudfar? Og så resten står som faddere.

Men er ikke så meget inde i det... 

Det er også korrekt, men man vælger jo selv om man vil kalde en af fadderne gudmor/gudfar.

Vi har valgt et godt vennepar til, at være gudforældre til begge vores børn og de hedder gudmor og gudfar selvom det kun var en af dem der bar ved dåben

Anmeld

22. juli 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

MoarHvidovre skriver:

Det er også korrekt, men man vælger jo selv om man vil kalde en af fadderne gudmor/gudfar.

Vi har valgt et godt vennepar til, at være gudforældre til begge vores børn og de hedder gudmor og gudfar selvom det kun var en af dem der bar ved dåben

Ok, vidste ikke man bare sådan selv kunne vælge. Men det er da dejligt nok.  

Anmeld

22. juli 2011

Becks

Jeg er gudmor til min nevø på 13½ og min venindes søn på 3½

Min nevø er jeg mere en moster for, vi omtaler mig ikke som gudmor, skulle der ske min søster og svoger noget, skal han bo hos mig (Han har selv valgt sin egen far fra)

Min gudsøn på 3½, vil min veninde gerne, at jeg får ham, hvis der sker hende noget.. Jeg har ikke lært ham om den kristne del, men så lærer jeg ham så meget andet. Han ser mig et par gange om ugen, jeg er med på ferier, tivoliture osv. Passer ham ofte, enten hos mig eller hos dem selv.

Ville ikke undvære mine titler for noget

Anmeld

22. juli 2011

Maddox

Jeg bar selv begge mine til dåben og er derfor både deres mor OG gudmor

En gudmor-/far er "bare" den som bærer barnet under selve dåben, og har ingen anden betydning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.