De "langsomme" børn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

931 visninger
11 svar
0 synes godt om
21. juli 2011

TineA

Ja, herhjemme har vi godt nok ikke travlt!!

William er 10 + måneder og ja.. 1 tand er det da blevet til - nummer to titter også frem (de er faktisk kommet samtidigt! Nattesøvn er pt en stærkt overvurderet ting herhjmme! )

Han trækker sig stadig frem, meeen det ser ud til, at han snart han fanget fidusen af at komme op på knæene..

Han rejser sig op ad ting med hjælp. Han er ikke overalt, tværtimod.. Bliver han sat på gulvet med legetøj, bliver han pænt siddende der og har ikke den fjerneste idé om at prøve at komme væk derfra..

Jeg ville bare gerne høre fra andre, som også har "langsomme" børn.. Hvornår kunne de kravle, hvornår kom tanden, hvonår gik de osv..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2011

Ranarupta

W.. skriver:

William er 10 + måneder og ja.. 1 tand er det da blevet til - nummer to titter også frem (de er faktisk kommet samtidigt! Nattesøvn er pt en stærkt overvurderet ting herhjmme! )

Han trækker sig stadig frem, meeen det ser ud til, at han snart han fanget fidusen af at komme op på knæene..

Han rejser sig op ad ting med hjælp. Han er ikke overalt, tværtimod.. Bliver han sat på gulvet med legetøj, bliver han pænt siddende der og har ikke den fjerneste idé om at prøve at komme væk derfra..

Jeg ville bare gerne høre fra andre, som også har "langsomme" børn.. Hvornår kunne de kravle, hvornår kom tanden, hvonår gik de osv..?

Jeg har Albert, der er 14,5 mdr. 
Han er født 34+5.
Han går endnu ikke, men det kan ikke vare længe. Han rejser sig op af alt og går rask rundt om sofabordet og lign.

Især mht. mad er han langsom.
Han vil ikke spise selv. Når han får bestik i hånden, så leger han. Men ikke noget, jeg stresser over.
Dog er jeg voldsomt frustreret over, at han er meget kræsen mht. hvilken slags mad han indtager.
Han vil helst have skemad, som vi fodrer ham med.

Anmeld

21. juli 2011

merle2010

hvis din søn er langsom så er min datter meget langsom.. hun er nu 14 mdr og har ingen tænder, og ingen på vej

hun kravlede da hun var 13 mdr og rejser sig op ad alting her som 14 mdr.. så hun er heller ikke den hurtigste..

men det skal nok komme..

jeg troede aldrig hun ville lære at kravle med pludselig en dag, så kravlede hun bare..

Anmeld

21. juli 2011

TineA

Ranarupta skriver:

Jeg har Albert, der er 14,5 mdr. 
Han er født 34+5.
Han går endnu ikke, men det kan ikke vare længe. Han rejser sig op af alt og går rask rundt om sofabordet og lign.

Især mht. mad er han langsom.
Han vil ikke spise selv. Når han får bestik i hånden, så leger han. Men ikke noget, jeg stresser over.
Dog er jeg voldsomt frustreret over, at han er meget kræsen mht. hvilken slags mad han indtager.
Han vil helst have skemad, som vi fodrer ham med.

Ja, den kender vi - den med maden.. Han leger, som du selv beskriver, også med bestikket og fatter ikke hvor den gaffel skal hen Dét er den mindste bekymring for mig..

Men godt at høre om andres børn, der er som min egen!

Anmeld

21. juli 2011

TineA

merle2010 skriver:

hvis din søn er langsom så er min datter meget langsom.. hun er nu 14 mdr og har ingen tænder, og ingen på vej

hun kravlede da hun var 13 mdr og rejser sig op ad alting her som 14 mdr.. så hun er heller ikke den hurtigste..

men det skal nok komme..

jeg troede aldrig hun ville lære at kravle med pludselig en dag, så kravlede hun bare..

Hehe, jamen der er da heller ingen grund til at skynde sig, vel? Får du ikke "stress" af andre børn der kan "alt"? Dét gør jeg nemlig sommetider..

Anmeld

21. juli 2011

merle2010

W.. skriver:

Hehe, jamen der er da heller ingen grund til at skynde sig, vel? Får du ikke "stress" af andre børn der kan "alt"? Dét gør jeg nemlig sommetider..

jo det gør jeg.. en fra min mødregruppe havde en dreng der sad og rejste sig af ting inden min datter overhovedet kunne rulle.. det var vildt frustrerende

men nu er hun alderssvarende i sin udvikling og inden længe så går hun... men hensyn til tænderne så er jeg meget frustreret.. ved sku ikke hvor de bliver af de små bisser

men min datter er hurtig med sproget og siger allerede mange ord, så det er rigtig dejligt..

og så er hun en stor og glad pige.. vejer 13 kg.. hehe

Anmeld

21. juli 2011

StineL

W.. skriver:

Min datter var også meget langsom Hun var 14 måneder da hun fik sin første tand. Hun har aldrig kravlet men startede med at gumpe på numsen den dag hun fyldte 1 år. Hun gik først da hun var 21 måneder - 6 dage før lillebror blev født

Anmeld

22. juli 2011

Ranarupta

W.. skriver:

Åh, de dersens børn, der kan alt nærmest, når de er født, giver mig grå hår på hovedet. 
Vi har et vennepar, hvor kvinden havde termin 12 uger før mig.
Hun gik to uger over tid og jeg fødte 34+5.
Men deres dreng går/løber, spiser selv med gaffel/ske og har kunne det meget længe.
MEN deres dreng virker ikke som om, han er i harmoni med sig selv.
Han kan ikke sidde og lege selv/kigge i en bog alene.
Han skal underholdes konstant ellers flipper han.
Derudover har han meget svært ved at falde til ro, når han skal sove.
Jeg tror faktisk, at der er noget damp...  

Anmeld

22. juli 2011

sne190810

merle2010 skriver:

Hehe jeg smilte lige da jeg læste dét .. Det lyder altså lidt nuttet!

Har hun så nogle problemer med at tygge mad, spiser hun hovedsagligt grød eller høvler hun bare alt ned?

Alle børn følger deres eget tempo, og folk har tit travlt med "skal han ikke kunne dét og dét nu?? det står i den her bog jeg har derhjemme bla bla bla"

Mvh. Louise med Sne på 11måneder, som 'kun' har 2 tænder og stadigvæk er meget glad for grød/grødlignende ting. og AFSKYR kød og rugbrød

Anmeld

22. juli 2011

merle2010

sne190810 skriver:

Hehe jeg smilte lige da jeg læste dét .. Det lyder altså lidt nuttet!

Har hun så nogle problemer med at tygge mad, spiser hun hovedsagligt grød eller høvler hun bare alt ned?

Alle børn følger deres eget tempo, og folk har tit travlt med "skal han ikke kunne dét og dét nu?? det står i den her bog jeg har derhjemme bla bla bla"

Mvh. Louise med Sne på 11måneder, som 'kun' har 2 tænder og stadigvæk er meget glad for grød/grødlignende ting. og AFSKYR kød og rugbrød

merle spiser alt hun elsker kød og rugbrød og boller ja hun høvler det hele ned.. dog kan hun ikke spise hårdt frugt og sådan.. og kødet skal skæres ud i så små stykker at hun kan sluge dem.. hehe

det er lidt besværligt men synes nu osse hun er sød min lille tandløs.. hehe

men mon ikke de kommer.. har spurgt kæresten om hun mon nogensinde får tænder eller om hun skal have gebis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.