Hvornår har jeres fået tænder...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2011

MyLove E

Fru Petersen - Mor til Elias skriver:

Vores Elias fik sin første tand der brød igennem natten til hans 6 måneders fødselsdag. Det betød så at vi var vågne fra 22 til 6 om morgenen, men smed far ud af sengen (han skulle op på arbejde) og tog Elias ind i dobbeltsengen.. han var egentlig bare "morgenfrisk med feber" - jeg serverede agurkestænger for ham som han kunne gnaske/sutte på - det beroliger vist gummerne og så hev jeg eventyr og sangbogen med ind og så hyggede vi os, så godt som det nu er muligt når moaren efterhånden blev noget træt

Ihh det lyder ellers hyggeligt.. :-) Men hvis det er det der er på ved hvad kanjeg så give ham, for agurk er hvis lidt for tidlig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2011

MyLove E

Talbutikken skriver:

Vores lille pige gjore det samme i den alder (er nu 4 mdr.) Hun har stadigvæk igen tænder, savler stadigvæk meget og hænderne de smager bare godt.

Min sp forklarede at i den alder begynder barnet spytkirtler at virke og det tager tid for barnet at lære at få kontrol over spyttet, samtidig er det omkring den alder at barnet opdager sine hænder. Men det kan selvfølgelig ikke udlukkes at din søn er en af de hurtige hvad angår tænder.

Mine to ældste var henholdsvis 6 mdr. og 10 mdr. da de fik deres første tænder, mandens datter 6 mdr. og jeg selv 4 mdr, så der er meget forskel.

Var hun også meget ked? Han begynder og skrige lige pludselig og lige så pludslig det starter lige så pludslig stopper det igen ..

Anmeld

21. juli 2011

Prinsessens'Mor<3

Maja fik 2 tænder som 4 mdr..

Anmeld

21. juli 2011

MyLove E

Maja84 skriver:

Det tidligste jeg har hørt er omkring 4 mdrs alderen, normalen er mig bekendt ved en 6-7 mdrs alderen, og de kan godt længe have tegn til tænder uden de kommer frem, selv har vores søn, haft tegnene nogle uger, og gummerne er også blevet lidt mere hvide, men går nok noget endnu inden de titter frem.

Kan godt være pga varmen, og nogle babyer savler mere end andre og nogle tidligere end andre

uanset hvad så held og lykke med det hele

Mange tak :-) Han er heller ikke så god til varmen, men så varmt har det ikke været i dag..

Anmeld

21. juli 2011

Talbutikken

Tauf skriver:

Var hun også meget ked? Han begynder og skrige lige pludselig og lige så pludslig det starter lige så pludslig stopper det igen ..

Hun har haft perioder gennem de sidst epar mdr. hvor hun har været meget ulykkelig nogle dage i træk. Om det har været appetit spring eller tider spring, kan jeg ikke sige med sikkerhed.

Anmeld

21. juli 2011

merle2010

min datter er 14 mdr og har ingen tænder håber sku der kommer nogen på et tidspunkt

Anmeld

21. juli 2011

MyLove E

Talbutikken skriver:

Hun har haft perioder gennem de sidst epar mdr. hvor hun har været meget ulykkelig nogle dage i træk. Om det har været appetit spring eller tider spring, kan jeg ikke sige med sikkerhed.

Elias er begyndt ikke at spise så meget, her de sidste par dage. Men tro jeg ringer til SP i morgen..

Anmeld

21. juli 2011

Talbutikken

Tauf skriver:

Elias er begyndt ikke at spise så meget, her de sidste par dage. Men tro jeg ringer til SP i morgen..

Heller ringe en gang for meget end en gang for lidt til Sp'eren  Det er det de bla. få deres løn for

Anmeld

21. juli 2011

MyLove E

Talbutikken skriver:

Heller ringe en gang for meget end en gang for lidt til Sp'eren  Det er det de bla. få deres løn for

Anmeld

21. juli 2011

Hasselnødden

Ihh det lyder ellers hyggeligt.. :-) Men hvis det er det der er på ved hvad kanjeg så give ham, for agurk er hvis lidt for tidlig..

Nu kan jeg ikke lige komme til en creme vi har købt på apoteket, da den ligger inde hos sønnike, som sover sødt - men den kan man putte lidt af på gummerne eller/og sutten og det skulle også tage smerterne.

Bare spørg på apoteket efter en gennemsigtig gele til at lindre tandkødet, så ved de hvad det er du mener  Koster ikke ret meget og god at have liggende til, hvornår det end sker i løbet af hans opvækst  Jeg tror ikke din Elias vil spise agurkerne, hans tandkød skal bare lindres med det - husk at lægge dem i køleskabet først. De skal jo bare lindre, ligesom en kold bidering kan gøre det - den skal vist bare i fryseren  

Og så ring til SP  De er altid fulde af velmenende og gode råd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.