Hvornår har jeres fået tænder...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.161 visninger
21 svar
0 synes godt om
21. juli 2011

MyLove E

Og hvad var tegne??

Elias er 2½mdr og har været meget plydre de sidste par dage. Han er begyndt at savle utrolig meget, og putter sine hænder rigtig meget i munden.

Kan det være tegn på tænder? Han har ingen feber..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2011

Josesmor

Og hvad var tegne??

Elias er 2½mdr og har været meget plydre de sidste par dage. Han er begyndt at savle utrolig meget, og putter sine hænder rigtig meget i munden.

Min datter fik den første ved 7 mdr. Hun har altid en urolig nat inden den bryder igennem. Hun er knap 9 mdr nu og er ved at få nr 5 og 6 det er svært at sige om det er tegn på tænder.. Tit undersøger de også bare munden i den alder der er ik andet for at du må vente og se

Anmeld

21. juli 2011

norenberg

min datter var 6 mdr....sønne 11 mdr så kan se det er meget forskelligt..

Anmeld

21. juli 2011

MyLove E

Ja jeg må bare holde øje og se hvad der sker .. Håber snart det går over, det er ikke til at bære at se ham så ulykkelig.

Anmeld

21. juli 2011

FrkLarsen

Tauf skriver:

Og hvad var tegne??

Emilie var 9 måneder da hun fik den første i undermunden (d. 21 april), hun er nu 11 måneder og har 5. (bliver 1 år d. 4/8)

Anmeld

21. juli 2011

Kløver

Tauf skriver:

Og hvad var tegne??

Det tidligste jeg har hørt er omkring 4 mdrs alderen, normalen er mig bekendt ved en 6-7 mdrs alderen, og de kan godt længe have tegn til tænder uden de kommer frem, selv har vores søn, haft tegnene nogle uger, og gummerne er også blevet lidt mere hvide, men går nok noget endnu inden de titter frem.

Kan godt være pga varmen, og nogle babyer savler mere end andre og nogle tidligere end andre

uanset hvad så held og lykke med det hele

Anmeld

21. juli 2011

MyLove E

FrkLarsen skriver:

Emilie var 9 måneder da hun fik den første i undermunden (d. 21 april), hun er nu 11 måneder og har 5. (bliver 1 år d. 4/8)

Ja så er det jo meget tideligt hvis det er det tænder han er ved at få ...

Anmeld

21. juli 2011

Dansker I Holland

Tauf skriver:

Og hvad var tegne??

Min datter begyndte og brokke sig for tænder da hun var 5 mdr og de brød igennem lige inden hun blev 6 mdr Nu er hun 8 måneder og de er halvvejs igennem. Og vi er næsten sikre på at der er flere på vej

Anmeld

21. juli 2011

Hasselnødden

Vores Elias fik sin første tand der brød igennem natten til hans 6 måneders fødselsdag. Det betød så at vi var vågne fra 22 til 6 om morgenen, men smed far ud af sengen (han skulle op på arbejde) og tog Elias ind i dobbeltsengen.. han var egentlig bare "morgenfrisk med feber" - jeg serverede agurkestænger for ham som han kunne gnaske/sutte på - det beroliger vist gummerne og så hev jeg eventyr og sangbogen med ind og så hyggede vi os, så godt som det nu er muligt når moaren efterhånden blev noget træt

Anmeld

21. juli 2011

Talbutikken

Vores lille pige gjore det samme i den alder (er nu 4 mdr.) Hun har stadigvæk igen tænder, savler stadigvæk meget og hænderne de smager bare godt.

Min sp forklarede at i den alder begynder barnet spytkirtler at virke og det tager tid for barnet at lære at få kontrol over spyttet, samtidig er det omkring den alder at barnet opdager sine hænder. Men det kan selvfølgelig ikke udlukkes at din søn er en af de hurtige hvad angår tænder.

Mine to ældste var henholdsvis 6 mdr. og 10 mdr. da de fik deres første tænder, mandens datter 6 mdr. og jeg selv 4 mdr, så der er meget forskel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.