han ryger hash

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg synes bestemt det er meget tragisk, at dine børn får lov til at opleve både far skæv og samtidig selv risikere at blive påvirkede af osen. Det kan godt være han ryger under emhætten, men det forhindrer ikke røgen i at sætte sig i lokalet. Eller børnenes lunger og deres hjerner bliver rent faktisk også påvirket i mere eller mindre grad.

At blive voldelig overfor din kæreste er bare en falliterklæring. Du har ingen ret til at gøre som du gør.

Han er voksen og må selv træffe sine valg.

Og så er det så nu, at du skal træffe dit! 

Er det sådan her du vil leve resten af dit liv?
Er det sådan et forbillede du vil have for dine børn?
Risikoen for at de selv begynder at ryge bliver betydeligt øget, når de vokser op i et miljø hvor det bliver tolereret.

Og det bliver på sin vis også tolereret af dig, for du bliver hos ham og lever i skyggen af hans misbrug. 

Selvfølgelig elsker du ham, men for dine børns skyld ville jeg stille ham et ultimatum. Og bliver du og børnene fravalgt til fordel for hashen, ja så er du vist også bedre tjent uden. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2011

Koen.

KaMa skriver:

Ud af vagten med ham!!

Måske han kommer til fornuft, går i behandling og vil have sin familie tilbage.. Højst sandsynlig vil han bare sumpe videre.

DU har et ansvar over for dine børn. Børn tager STOR skade af at vokse op i et misbruger hjem. For ikke at tale om vold...

Så gør det for børnenes skyld. Pøj pøj..

SÅ enig!!

Anmeld

20. juli 2011

eElak

Anonym skriver:

min kæreste ryger hash hver dag

igår aftes var han hos nogle venner og røg så meget hash mens har var derhjemme, så han faldt skæv om på sofaen lige så snart han kom hjem..

jeg står op med den lille og kører ham afsted i vuggestue, mens min kæreste sover..

kl 10 ringer det på døren og hans kammerat kommer og det eneste de laver indtil jeg kører ud for at hente den lille kl 15 er at ryge sprittjubang.. han er så skæv at han ikke vil med og hente den lille og at han ikke gider tage sig af ham..

han ryger hash hver dag også selvom børnene er oppe, så står han bare under emhætten eller på altanen.. den ældste er 6 år..

han mener at de ikke kan kende forskel på en cigaret og joinnt

han ved godt at han har et misbrug, men nægter at gøre noget ved det, og siger at han aldrig vil stoppe..

jeg blev så frustreret idag at jeg tog hans mix og ville hælde det ud over altanen, men han flippede helt ud og tog det fra mig.. jeg er så frustreret at jeg faktisk tyer til vold mod ham.. jeg slår ham og niver ham og skubber ham, for han fatter ikke hvad jeg siger verbalt og hører ikke efter..

jeg er såååå frustreret..

jeg kan kun sige en ting - GÅ FRA HAM!!!! 

Børn har ikke godt af at vokse op under de vilkår, og du har heller ikke godt af at blive sammen med ham.. 

Hånden på hjertet - hvorfor bliver du stadig sammen med ham?

Jeg har prøvet en mild udgave af at bo sammen med en der ryger hash for tit. Jeg fandt i slutningen af vores forhold flere beviser på at han røg hash, men hver gang jeg konfronterede ham, så nægtede han og kom med historier (og jeg vidste at de ikke passede)...

Her 10-11 måneder efter jeg "smed ham ud", fandt jeg en pose i kælderrummet, som var skjult, med rester fra hans forbrug/misbrug.. SÅ der fik jeg bekræftet den mistanke jeg havde tumlet med så længe. 

desuden - jeg har en fætter som har røget en del da han var yngre (ved ikke om han stadig gør)... det har hans søn fortalt om, og han har været på alder med jeres ældste.. så JO de kender forskellen!

Anmeld

20. juli 2011

JeNoVa

KaMa skriver:

Ud af vagten med ham!!

Måske han kommer til fornuft, går i behandling og vil have sin familie tilbage.. Højst sandsynlig vil han bare sumpe videre.

DU har et ansvar over for dine børn. Børn tager STOR skade af at vokse op i et misbruger hjem. For ikke at tale om vold...

Så gør det for børnenes skyld. Pøj pøj..

Lige mine ord! Og du skal ikke føle skyld over det.

Anmeld

20. juli 2011

Muffin_girl

Anonym skriver:

min kæreste ryger hash hver dag

igår aftes var han hos nogle venner og røg så meget hash mens har var derhjemme, så han faldt skæv om på sofaen lige så snart han kom hjem..

jeg står op med den lille og kører ham afsted i vuggestue, mens min kæreste sover..

kl 10 ringer det på døren og hans kammerat kommer og det eneste de laver indtil jeg kører ud for at hente den lille kl 15 er at ryge sprittjubang.. han er så skæv at han ikke vil med og hente den lille og at han ikke gider tage sig af ham..

han ryger hash hver dag også selvom børnene er oppe, så står han bare under emhætten eller på altanen.. den ældste er 6 år..

han mener at de ikke kan kende forskel på en cigaret og joinnt

han ved godt at han har et misbrug, men nægter at gøre noget ved det, og siger at han aldrig vil stoppe..

jeg blev så frustreret idag at jeg tog hans mix og ville hælde det ud over altanen, men han flippede helt ud og tog det fra mig.. jeg er så frustreret at jeg faktisk tyer til vold mod ham.. jeg slår ham og niver ham og skubber ham, for han fatter ikke hvad jeg siger verbalt og hører ikke efter..

jeg er såååå frustreret..

Selvom du elsker ham er det are ikke i orden.. Jeg havde førhen mange venner der røg hash.. Og jeg droppede simpelthen kontakten..Jeg kan bare ikke acceptere at man ryger hash hvor ens børn skal være.. De har jo ikke selv valgt det .. Og partiklerne fra hashen er i luften i SÅ lang tid.. Kan kun sige at hvis det var min kæreste rød han ud af vagteh! 

Anmeld

21. juli 2011

Mi

Du skriver at han er så skæv at han ikke vil med ned og hente barnet eller tage sig af det. Hvis en person havde taget så meget som et eneste sug af en joint ville jeg ikke lade dem være i samme hus som mine børn

Du bestemmer selv om dine børn skal vokse op i et hjem med misbrug og dårlig stemning. Hvad ønsker du for din datter? Det er dit ansvar og dit alene at sørge for at dine børn har det godt. Det har de ikke i et hjem med misbrug.

Anmeld

21. juli 2011

moars

RGN skriver:

Jeg synes bestemt det er meget tragisk, at dine børn får lov til at opleve både far skæv og samtidig selv risikere at blive påvirkede af osen. Det kan godt være han ryger under emhætten, men det forhindrer ikke røgen i at sætte sig i lokalet. Eller børnenes lunger og deres hjerner bliver rent faktisk også påvirket i mere eller mindre grad.

At blive voldelig overfor din kæreste er bare en falliterklæring. Du har ingen ret til at gøre som du gør.

Risikoen for at de selv begynder at ryge bliver betydeligt øget, når de vokser op i et miljø hvor det bliver tolereret.

Og det bliver på sin vis også tolereret af dig, for du bliver hos ham og lever i skyggen af hans misbrug. 

Selvfølgelig elsker du ham, men for dine børns skyld ville jeg stille ham et ultimatum. Og bliver du og børnene fravalgt til fordel for hashen, ja så er du vist også bedre tjent uden. 

Anmeld

21. juli 2011

Hasselnødden

RGN skriver:

Så godt formuleret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.