Hvor mange er i juleaften?
Vi er 8 eller 7 eller 8 eller 7 eller.... Det kommer an på om mandens teenageagtige bror (som er 50) er kæreste med kæresten eller ej, - der er jo 2 dage endnu, så meget kan ske, men pt. tror vi nok, at de er kærester.
Der er 2 børn, og det er vores. Senere på aftenen regner jeg med at mine forældre og min søster kigger forbi.
Har i fået handlet alt ind?
Næsten, mangler juletulipaner til bordet og en sylte fra slagteren.
Hvad skal I have at spise?
Vi griller 2 flæskestege i weberen, og så skal vi selvf. have brunede kartofler og alt det der.
Hvad drikker i til maden?
Min familie drikker sikkert sodavand, men vi har købt rødvin ind til farmor og farfar. Min mands bror drikker nok også sodavand, og hans kæreste har vi aldrig mødt (!) så aner ikke hvad hun drikker.
Får i risengrød eller ris ala mande?
Vi får 2 slags ris a la mande. En skål uden hakkede mandler til min mand og hans bror, og en skål med hakkede mandler til os andre. Der er en hel mandel i hver skål.
Hvornår åbner i gaverne?
Når vi har spist, ryddet op og danset om juletræ, - så kommer julemanden med en gave til hver af børnene, og derefter åbner vi de andre, 1 ad gangen, og børnene skiftes til at vælge.
Hvad med mandelgave hvad har i fundet på der?
Jeg har købt 140 vaccinationer gennem Unicef, og så lægger jeg en pose slik ved. Den anden gave (vi har jo 2 mandler) bliver en æske chokolade.
Har i lavet hjemmelavet konfekt eller småkager?
Vi har bagt vanillekranse, og skulle gerne nå at lave konfekt også, - der ER købt ind til det, men det var der også sidste år, og der blev det ikke lavet....
Og skal i til julefrokost 1 el 2 juledag?
1. juledag er VORES dag, vi tager ingen steder og vi inviterer ikke nogen, men 2. juledag skal vi til julefrokost hos farmor og farfar, sammen med min mands søskende.