Hvor gamle er jeres babyer ved barnedåben??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.496 visninger
35 svar
0 synes godt om
19. juli 2011

anjamichell@gmail.com

Min den første var omkring et halvt år... Hvad med jeres og af hvilken grund??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2011

Mettefpigen

Har termin til september... Og vores dreng blir døbt til feb/marts... Det er fordi at der kommer jul/nytår i dec og mange fødselsdage i januar.. Så det kan først blive der  Men så har vi også noget tid at spare op i....

Anmeld

20. juli 2011

cnmigo

Min datter er fra den 1. august 2007 og hun blev døbt i slutningen af september samme år.

Min søn er fra den 2. oktober 2010 og han blev døbt i slutningen af november samme år.

Hvorfor? Tjaeh ved jeg egentlig ikke, men det valgte vi. Så blev det "overstået" mens de var små og det gik super med begge, ingen skrig eller skrål og de var nemme at tilfredsstille.

Simon skulle så opereres i januar, så derfor ville vi også gerne både inden dette + inden december måned hvor julen ligger og ja...

Sååå... ikke en egentlig grund Præsten spurgte også hvorfor så tidligt - ved ikke om det er meget tidligt? Men det var hvad vi valgte og det fungerede for os

Anmeld

20. juli 2011

Maddox

Min datter blev døbt, da hun var 2 mdr. og min søn, da han var 3 mdr.

Dåbskjolen (som jeg også selv er døbt i) er meget lille i str., svarer nok ca. til en 62. Derfor skulle de jo døbes, mens de jo stadig kunne passe den

Anmeld

20. juli 2011

chael

Anjamichell skriver:

Min den første var omkring et halvt år... Hvad med jeres og af hvilken grund??

4 mdr max og det er pga størrelsen på dåbskjolen, der er en str. 68 ca.

*Camilla 30+0

Anmeld

20. juli 2011

Deka11

Jeg har termin i september, og vi holder barnedåb (& bryllup) i januar.  Så bettepigen vil være en 4 måneder til den tid, hvis alt går som det skal.  

Anmeld

20. juli 2011

Sesse89

Naja blev født i Juni og blev døbt i August.

Vi valgt August fordi det stadig var lidt sommer, men desværre regnede det om formiddagen og solen kom først frem om eftermiddagen.

Anmeld

20. juli 2011

Dorthe1986

Her var Emil 2,5 måned og det gik bare super godt her var det fordi at vi i min familie altid er blevet døbt omkring den alder

Anmeld

20. juli 2011

Jakob'sMor

Jakob var 3 mdr, vi valgte der for eller ville han blive for tyk til kjolen

Anmeld

20. juli 2011

december-babyen

Har termin d. 25 december men skal nok have ham taget ved PKS så det bliver vel nogle dage før han kommer ud til os

Han skal døbes den 22. april dvs. til den tid er han blevet næsten 4 mdr.

Min svigermor har hæklet den skønneste dåbskjole som min svigerinde også brugte til hendes datter og jeg håber han kan passe den til den tid. Ellers skal vi ud og købe en fra ny

Grunden til datoen er sat fast på den 22. april er fordi vi gerne vil bruge 2 gange børnepenge på festen og de kommer den 20. april og så fordi familien har konfirmation, bryllup og store fødselsdage liggende i starten af april og maj mdr.

Ingen af os gider holde barnedåb i marts mdr. hvor det stadig kan være helt vinter vejrs agtigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.