Pco ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.498 visninger
26 svar
0 synes godt om
19. juli 2011

Anonym trådstarter

skriver lige ano da der flere herinde som kender mig og som ikke lige behøver vide hvad jeg går og tumler med

Sagen er den at jeg får halvanden uge var ved lægen for at få taget den der livmoderhalskræft undersøgelse, og da jeg er så alligevel er der tager jeg en snak med min læge om at vi nu har prøvet at bli gravide i små 8 mdr og intet er sket plus at min mens er meget ustabil og nu er udeblevet i små tre måneder., og fordi at min søster har svær PCO synes jeg at det hele var begyndt at gå mig lidt på

efter jeg er stoppet på p-piller er jeg begyndt at få mere bumset hud end jeg havde før,  og har egentlig altid haft (også på p-piller) haft en del kropsbehåring men nu er hårene blivet kul sorte !!

de de oplysninger sendte min læge så en henvisning til en gynækolog som jeg så skal afsted til den 19 august..

nu er jeg så begyndt at forberede mig lidt på en måske dårlig nyhed

vil bare høre fra andre har PCO/PCOS hvad sker der efter man får diagnosen ??

er i blevet gravide naturligt eller har i fået hjælp??

og hvordan taklede i at få det at vide ?? og får man svar med det samme eller hvordan ? det eneste jeg har fået at vide er at man bliver skannet indvendig med sådan en smart scanner som kan se ens æggestokke og om man producere æg..

mange spørgsmål fra en fortvivet tøs som ønsker at skabe et kærlighedsbarn med manden i hendes liv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2011

norenberg

jeg har svær grad af pcos, men har efter et stort vægttab fået 3 dejlige unger på normal vis....

Anmeld

19. juli 2011

Anonym trådstarter

åhh dejligt

men så har du "kun" tabt dig ??

var det noget du fik at vide da du fik diagnosen at du skulle eller hvordan?

har også alt for mange kilo på bagen men er så godt nok begyndt at gå i motionscenter og har da allerede tabet 4 kg.

Anmeld

19. juli 2011

Kay

Jeg har pco... og vi prøver at lave en baby... vi har prøvet i 7 md.

jeg har tabt 26 kg. i alt... og 10 siden påske hvor jeg begyndte på madlog.dk og at spise delvist efter bogen "spis dig gravid" der er kostvejledning til kvinder med pco... jeg er ikke gravid endnu... så vidt jeg ved... (tester i morgen) men hvis jeg ik er gravid inden d. 15 august skal jeg i behandling med metformin (eller lignende)

dine syntomer minder meget om mine, må jeg sige

Anmeld

19. juli 2011

Chrissie

Jeg har også pco... Første gang blev jeg gravid på normal vis, anden gang fik vi hjælp til det, og blev gravid ved første behandling.. Gynækologen kan se det med det samme og du får svaret med det samme...

Anmeld

19. juli 2011

rikkelilly

Jeg har pco, dog kun i mild grad, men jeg spiser efter "Spis dig Gravid" principperne, jeg motionerer og tager metformin.

De kunne ikke stille diagnosen på mig via en scanning, men de tog så en masse blodprøver, hvorfra de kunne se, at noget ikke var helt rigtigt. Jeg tager dog kun metformin, fordi jeg gerne vil være gravid. Ellers ville min gyn bare have mig til at tage p-piller, det virker jo også godt mod pco.

Hvis det kan ses, at du har pco på en scanning, får du nok en recept på metformin eller noget lignende ret hurtigt, eller kostvejledning. Livsstilsændringer kan gøre en stor forskel jo.

Anmeld

20. juli 2011

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Jeg har pco... og vi prøver at lave en baby... vi har prøvet i 7 md.

jeg har tabt 26 kg. i alt... og 10 siden påske hvor jeg begyndte på madlog.dk og at spise delvist efter bogen "spis dig gravid" der er kostvejledning til kvinder med pco... jeg er ikke gravid endnu... så vidt jeg ved... (tester i morgen) men hvis jeg ik er gravid inden d. 15 august skal jeg i behandling med metformin (eller lignende)

dine syntomer minder meget om mine, må jeg sige

tak for dit svar det rart at høre fra nogle som har fået konstateret pco, og må jeg sige WOW et vægttab rigtig flot

håber du får en positiv test snart

må jeg spørge hvordan dine blødninger har været, angående pco'en og så vægttabet.. som sagt så er min mens, nu udeblevet i godt tre mdr og håber på at den kommer tilbage nu har hvor jeg begynder at tabe mig..

Anmeld

20. juli 2011

Anonym trådstarter

Chrissie skriver:

Jeg har også pco... Første gang blev jeg gravid på normal vis, anden gang fik vi hjælp til det, og blev gravid ved første behandling.. Gynækologen kan se det med det samme og du får svaret med det samme...

tak for dit svar

dejligt at høre at det kan lykkedes for nogen med pco

Anmeld

20. juli 2011

Anonym trådstarter

rikkelilly skriver:

Jeg har pco, dog kun i mild grad, men jeg spiser efter "Spis dig Gravid" principperne, jeg motionerer og tager metformin.

De kunne ikke stille diagnosen på mig via en scanning, men de tog så en masse blodprøver, hvorfra de kunne se, at noget ikke var helt rigtigt. Jeg tager dog kun metformin, fordi jeg gerne vil være gravid. Ellers ville min gyn bare have mig til at tage p-piller, det virker jo også godt mod pco.

Hvis det kan ses, at du har pco på en scanning, får du nok en recept på metformin eller noget lignende ret hurtigt, eller kostvejledning. Livsstilsændringer kan gøre en stor forskel jo.

tak for dit svar

tror da jeg skal have fat i den bog,  jeg er heldigivs begyndt at motionere forholdsvis meget, men skal også have lavet om på kosten både for min egen og kærstens skyld og for kommende baby...

øhm ja er ikke så meget inde i alt det her men hvad er det der metformin??

ej hvor er det dejligt at have nogen at betro sig til.. nu må det bare gerne blive den 19 august så jeg kan få nogle svar...

Anmeld

20. juli 2011

Kay

Anonym skriver:

tak for dit svar det rart at høre fra nogle som har fået konstateret pco, og må jeg sige WOW et vægttab rigtig flot

håber du får en positiv test snart

må jeg spørge hvordan dine blødninger har været, angående pco'en og så vægttabet.. som sagt så er min mens, nu udeblevet i godt tre mdr og håber på at den kommer tilbage nu har hvor jeg begynder at tabe mig..

du må spørge alt det du har lyst til...

jamen min mens er blevet mere reglmæssig... og min gyn siger at det lader tilat jeg en gang i mellem har ÆL så det er jo rigtig skønt...

før det var min mens også rigtig ureglmæssig og når jeg bløder, så styrt bløder jeg... med store smerter, kalme og ja har det bare skidt... det er dog ikke blevet bedre...

håber du får noget afklaring... og du spørg bare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.