Hjælp til sutteflaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2011

Topp

MamaLook skriver:

Vi har samme problematik herhjemme - sønnike på 6 måneder vil kun tage flasken, hvis min mælk er i..

Så jeg har været væk fra ham i alt 3 gange (i mere end 4 timer) på 6 måneder.. (men det er måske mere end dig?)

Nå, MEN vi har gjort det herhjemme, at jeg har pumpet ud, og så har far blandet min mælk op med erstatning 50/50. Det vil ungen gerne spise

Og nu hvor han er 6 måneder, har vi prøvet at vænne ham ligeså stille til majsvælling - det vil han gerne spise (har også købt den med pære- og banansmag, trods det er imod mine gør-det-selv-principper, men hva' fa'en..)

Mine råd opsummeret: 50/50 MM og MME + Majsvælling

Og så vil jeg lige lure med, om du får flere gode råd, for dem kan man (=jeg) altid bruge

jeg har været "væk" fra hende 2 gange

1. gang 1½ time i statsforvaltningen - hvor hun blev kørt rundt i byen - med mulighed for hun kunne komme ind

2. gang 2½ time ved operation - som blev særligt udført i rygmavsbedøvelse - så hun igen kunne komme ind til mig på opvågningen- der blev hun kørt rundt på sygehuset

så væk fra hende har jeg jo ikk været rigtigt hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2011

marloutti

Topp skriver:

Ja sagen er den at Liva på knap 7 MÅNEDER - lige har "lært" at sutte på en sutteflaske..

Hun vil gerne have flasken - hvis det er MIN mælk der er i - og faldt oven i købet i søvn i går da jeg gav hende om aftnen.

Meeeen hun vil IKK have den hvis det er modermælkserstatning (Nutramigen) - og det lugter nu heller ikke som noget man burde putte i sin baby - hehe

Nogle der har erfaringer med hvad der er lettest at "narre" dem med - i stedet for modermælk??

Det lyder måske lidt mærkeligt at det betyder SÅ meget for mig - at hun tager den flaske - men som alenemor - kunne det være rart hvis andre kunne tage hende et par timer i ny og næ....

Prøv noget andet mme end nutramigen, det smager vist fælt... Vores søn vil i hvert fald ikke ha det. Men han tager uden problem nan og alomin...

Anmeld

19. juli 2011

MamaLook

Topp skriver:

jeg har været "væk" fra hende 2 gange

1. gang 1½ time i statsforvaltningen - hvor hun blev kørt rundt i byen - med mulighed for hun kunne komme ind

2. gang 2½ time ved operation - som blev særligt udført i rygmavsbedøvelse - så hun igen kunne komme ind til mig på opvågningen- der blev hun kørt rundt på sygehuset

så væk fra hende har jeg jo ikk været rigtigt hehe

vildt nok

Hvis jeg var dig, så jeg nok sådan her ud:

Har du prøvet majsvælling?

Anmeld

19. juli 2011

Topp

MamaLook skriver:

vildt nok

Hvis jeg var dig, så jeg nok sådan her ud:

Har du prøvet majsvælling?

nej har ikke prøvet så meget - endnu...

ville lige have fif - inden jeg køber mig fattig i 117 slags.. hehe

jaaa et pusterum er velkommen - det har været SUPER hårdt med 2 børn - hvoraf den ene er pre-teenager og den anden havde kolik - hehe

Anmeld

19. juli 2011

mortilnoahogmelina

Hvad med evt at prøve og give et andet mærke ?
JEG har altid fået af vide at er barnet sulten nok tager de os flasken men ved det ikke .

Min søn har været fuldt flaskebarn fra han var 4 måneder og vi har aldrig haft problemer .
Har hørt man kan købe noget babymælk fra arla hvad med at prøve det ?

Anmeld

19. juli 2011

Topp

Pernille08 skriver:

Hvad med evt at prøve og give et andet mærke ?
JEG har altid fået af vide at er barnet sulten nok tager de os flasken men ved det ikke .

Min søn har været fuldt flaskebarn fra han var 4 måneder og vi har aldrig haft problemer .
Har hørt man kan købe noget babymælk fra arla hvad med at prøve det ?

det har jeg aldrig hørt om - ved du hvor det kan købes??

Anmeld

19. juli 2011

merle2010

min datter har fået nutramigen siden hun var 3 dage, og hun elskede det.. men hun er jo også opvokset med det.. nu får hun så ikke flaske mere, men savner godt nok den lille hyggestund..

hvorfor bruger du nutramigen??

og ja det lugter fælt og smager også fælt især hvis det er koldt..

Anmeld

19. juli 2011

Topp

merle2010 skriver:

min datter har fået nutramigen siden hun var 3 dage, og hun elskede det.. men hun er jo også opvokset med det.. nu får hun så ikke flaske mere, men savner godt nok den lille hyggestund..

hvorfor bruger du nutramigen??

og ja det lugter fælt og smager også fælt især hvis det er koldt..

det anbefalede lægen da jeg har mælkeallergi - men prøver ved fødslen vister ikke tegn på hun vil udvikle det - men for en sikkerheds skyld ville han vælge det

Anmeld

19. juli 2011

merle2010

Topp skriver:

det anbefalede lægen da jeg har mælkeallergi - men prøver ved fødslen vister ikke tegn på hun vil udvikle det - men for en sikkerheds skyld ville han vælge det

min datter fik osse nutramigen fordi jeg har mælkeallergi.. hun har så osse mælkeallergi, så kunne bestemt ikke tåle andet end nutranigen..

du skal passe på hvis du prøver andet, min datter reagerede ved at kaste voldsomt op.. meget voldsomt..

hun får stadig ikke mælk eller noget med mælk i.. hun er 14 mdr nu, men hun får kalk piller hver dag..

Anmeld

19. juli 2011

mortilnoahogmelina

Topp skriver:

det har jeg aldrig hørt om - ved du hvor det kan købes??

Føtex og bilka har jeg hørt . Har aldrig selv prøvede det .
Men ved Tinaogmartin hedder hun her inde bruges det var hende der fortalte mig om det , jeg har nemlig problemer med at min søn gider tage flasken mere .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.