Hjælp til sutteflaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.162 visninger
19 svar
0 synes godt om
19. juli 2011

Topp

Ja sagen er den at Liva på knap 7 MÅNEDER - lige har "lært" at sutte på en sutteflaske..

Hun vil gerne have flasken - hvis det er MIN mælk der er i - og faldt oven i købet i søvn i går da jeg gav hende om aftnen.

Meeeen hun vil IKK have den hvis det er modermælkserstatning (Nutramigen) - og det lugter nu heller ikke som noget man burde putte i sin baby - hehe

Nogle der har erfaringer med hvad der er lettest at "narre" dem med - i stedet for modermælk??

Det lyder måske lidt mærkeligt at det betyder SÅ meget for mig - at hun tager den flaske - men som alenemor - kunne det være rart hvis andre kunne tage hende et par timer i ny og næ....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2011

Topp

slet ingen

Anmeld

19. juli 2011

Chris86

Hmm tror ik rigtig jeg har et svar du kan bruge til noget
Kan det være det ikke har den rigtige temperatur når hun får det? Bilder mig ind, at hvis det er for koldt, så gider min datter ik rigtig tage det.. Men er det okey lunt, så guffer hun det i sig...

Hmm har nok ingen betydning, men bare en tanke?

Anmeld

19. juli 2011

MorEllen

Topp skriver:

Ja sagen er den at Liva på knap 7 MÅNEDER - lige har "lært" at sutte på en sutteflaske..

Hun vil gerne have flasken - hvis det er MIN mælk der er i - og faldt oven i købet i søvn i går da jeg gav hende om aftnen.

Meeeen hun vil IKK have den hvis det er modermælkserstatning (Nutramigen) - og det lugter nu heller ikke som noget man burde putte i sin baby - hehe

Nogle der har erfaringer med hvad der er lettest at "narre" dem med - i stedet for modermælk??

Det lyder måske lidt mærkeligt at det betyder SÅ meget for mig - at hun tager den flaske - men som alenemor - kunne det være rart hvis andre kunne tage hende et par timer i ny og næ....

Jeg har hørt om andre der har det samme problem som dig -baby tar flasken, men kun hvis der er moderens mælk i... Nogen har så foreslået at man skal lade baby blive riktig sulten inden man prøver med mme, men det er jo ikke sjovt at "sulte" sin baby heller Men du kan jo prøve at trække den lidt for å se om hun vil have den når hun er mere sulten... Ellers har jeg ikke nogen gode forslag til dig..

Håber det ordner sig Det er jo rart at andre kunne give hende mad i en gang imellem ja!

Anmeld

19. juli 2011

Topp

Chris86 skriver:

Hmm tror ik rigtig jeg har et svar du kan bruge til noget
Kan det være det ikke har den rigtige temperatur når hun får det? Bilder mig ind, at hvis det er for koldt, så gider min datter ik rigtig tage det.. Men er det okey lunt, så guffer hun det i sig...

Hmm har nok ingen betydning, men bare en tanke?

det var som det skulle være - men hun får bræk tendenser af smagen

Anmeld

19. juli 2011

Topp

Jeg har hørt om andre der har det samme problem som dig -baby tar flasken, men kun hvis der er moderens mælk i... Nogen har så foreslået at man skal lade baby blive riktig sulten inden man prøver med mme, men det er jo ikke sjovt at "sulte" sin baby heller Men du kan jo prøve at trække den lidt for å se om hun vil have den når hun er mere sulten... Ellers har jeg ikke nogen gode forslag til dig..

Håber det ordner sig Det er jo rart at andre kunne give hende mad i en gang imellem ja!

ja det kunne være SÅ rart... kunne godt bruge en aften hvor jeg bare satte min søn i centrum - mens hun blev passet

Anmeld

19. juli 2011

fif

Topp skriver:

Vores pige, har heller aldrig gidet flasken, og slet ikk mme... vi kom vand i og nogle gange min mælk i.. Så synes hun den var meget sjov, så idag, kan hun godt drikke med mme i hun er snart 8 måneder!! Så det jo bare med at blive ved... enten gider de, eller så gider de den ikk..

Anmeld

19. juli 2011

Topp

fif skriver:

Vores pige, har heller aldrig gidet flasken, og slet ikk mme... vi kom vand i og nogle gange min mælk i.. Så synes hun den var meget sjov, så idag, kan hun godt drikke med mme i hun er snart 8 måneder!! Så det jo bare med at blive ved... enten gider de, eller så gider de den ikk..

jeg har KÆMPET en brag kamp - og nu ser det ud til at lykkedes - men har ikke nok mælk til jeg kan pumpe ud ved siden af hun selv skal have i hverdagen - så er det lidt svært at "sparre" op til en "pasning" hehe

Anmeld

19. juli 2011

fif

Topp skriver:

jeg har KÆMPET en brag kamp - og nu ser det ud til at lykkedes - men har ikke nok mælk til jeg kan pumpe ud ved siden af hun selv skal have i hverdagen - så er det lidt svært at "sparre" op til en "pasning" hehe

jeg har skam heller ik nok mælk til hende, har jeg ikk haft i et stykke tid!! Vi kæmpede osse da hun var lille, men vores SP sagde at vi sgu heller ikk presse hende til den, for så ku det gå over til en spiseforstyrrelse måske.... Så vi holdte en pause, og pludselig var den interessant igen!!! Hun blir ikk mæt af mme, for hun suger ikk løs, men bare drikker lidt og stopper igen.. Så det sku osse svært at få hende passet i længere tid....

Anmeld

19. juli 2011

MamaLook

Topp skriver:

Vi har samme problematik herhjemme - sønnike på 6 måneder vil kun tage flasken, hvis min mælk er i..

Så jeg har været væk fra ham i alt 3 gange (i mere end 4 timer) på 6 måneder.. (men det er måske mere end dig?)

Nå, MEN vi har gjort det herhjemme, at jeg har pumpet ud, og så har far blandet min mælk op med erstatning 50/50. Det vil ungen gerne spise

Og nu hvor han er 6 måneder, har vi prøvet at vænne ham ligeså stille til majsvælling - det vil han gerne spise (har også købt den med pære- og banansmag, trods det er imod mine gør-det-selv-principper, men hva' fa'en..)

Mine råd opsummeret: 50/50 MM og MME + Majsvælling

Og så vil jeg lige lure med, om du får flere gode råd, for dem kan man (=jeg) altid bruge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.