Hvorfor er sutten så vigtig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2011

N&J

SanneBoe skriver:

Nu har jeg læst mange og alle børn jeg kender har faktisk brugt sut, mine er da også blevet tilbudt sut, begge drenge, men er aldrig blevet fortrolig med den, så de holdte begge da de blev omkring 6 mdr, og har ikke brugt sut siden, den mindste holdte dog allerede ved en 5 mdrs alderen, de gad den simpelthen ikke også ville jeg ikke blive ved med at stoppe den i munden, når det var total unødvendigt.

Nu har jeg hørt flere sige, at det må da være træls for andre hvis de ska passe mine drenge, når de ikke bruger sut, for så kan man jo ikke trøste dem, hvis det blir kede af det - hva er da det for en gang sludder, men hvis siger i piger???

Er/var det vigtigt for jer at lære jeres børn at bruge sut?

Ja meget vigtigt, men mest da hun var yngre, men hun skreg min datter også fra hun kom ud, og hun skreg højt - meget højt, havde hun græd som min nevø sså havde jeg glædeligt undværet sutten, han bruger heller ikke, men der er så sandelig forskel på deres kapacitet når det gjalt skrigeevne, så er så evig taknemmelig for at hun tog sutten, tak cuz..

Nu bruges den mest til at trøste - og ved putte tid, men er stadig yderst handie, syntes dog det er helt op til folk hvad de gør og ikke gør.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2011

Muhmi

SanneBoe skriver:

Nu har jeg læst mange og alle børn jeg kender har faktisk brugt sut, mine er da også blevet tilbudt sut, begge drenge, men er aldrig blevet fortrolig med den, så de holdte begge da de blev omkring 6 mdr, og har ikke brugt sut siden, den mindste holdte dog allerede ved en 5 mdrs alderen, de gad den simpelthen ikke også ville jeg ikke blive ved med at stoppe den i munden, når det var total unødvendigt.

Nu har jeg hørt flere sige, at det må da være træls for andre hvis de ska passe mine drenge, når de ikke bruger sut, for så kan man jo ikke trøste dem, hvis det blir kede af det - hva er da det for en gang sludder, men hvis siger i piger???

Er/var det vigtigt for jer at lære jeres børn at bruge sut?

Overhovedet ikke. Min søn får den tilbudt, men spytter den ofte ud efter et par sut... Han bliver tilbudt den når han er ked eller hvis han skal sove... Han vil kun have den lidt når han skal sove

Han bestemmer selv suttebrug og jeg er selv af den overbevisning at sut ikke er en super nødvendighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.