Hvorfor er sutten så vigtig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

930 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. juli 2011

Hvem?

Nu har jeg læst mange og alle børn jeg kender har faktisk brugt sut, mine er da også blevet tilbudt sut, begge drenge, men er aldrig blevet fortrolig med den, så de holdte begge da de blev omkring 6 mdr, og har ikke brugt sut siden, den mindste holdte dog allerede ved en 5 mdrs alderen, de gad den simpelthen ikke også ville jeg ikke blive ved med at stoppe den i munden, når det var total unødvendigt.

Nu har jeg hørt flere sige, at det må da være træls for andre hvis de ska passe mine drenge, når de ikke bruger sut, for så kan man jo ikke trøste dem, hvis det blir kede af det - hva er da det for en gang sludder, men hvis siger i piger???

Er/var det vigtigt for jer at lære jeres børn at bruge sut?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2011

Den lykkelige

Vores er 5 måneder nu og kan se hun ligesom stille dropper den.. i starten ville det være forfædrligt hvis man var kommet afsted uden, og hvis hun tabte den når hun sov så vågnede hun og ville have den igen.. nu bruger hun den kun når hun skal falde i søvn, men spytter den hurtig ud.. Eller hvis vi er ude og lave noget og hendes sove eller spisetid er overskredet så er sutten god.. Men slet ikke så vigtig som den har været!!

Anmeld

18. juli 2011

miinimeal

nu har albert været meget sutteafhæning,  men jeg mener ikke børn SKAL have sut man skal bestemt ikke tvinge sit barn til at bruge sut, hvis de er van til ikek at bruge sut ja så brude man også sagtens kunne trøste dem(;

men her hjemme er der kun sut når man skal sove eller er ked af det(;

Anmeld

18. juli 2011

Noneother

Jeg synes osse det er noget fis.
Min dreng har aldrig gidet bruge sut, og det har på ingen måde skabt problemer når han en sjælden gang bliver passet ude.
Måske at de "flere" der har sagt sådan til dig bør overveje at der rent faktisk findes andre måder at trøste på end at stoppe en prop i munden på barnet

Anmeld

18. juli 2011

lilledittemor

SanneBoe skriver:

Nu har jeg læst mange og alle børn jeg kender har faktisk brugt sut, mine er da også blevet tilbudt sut, begge drenge, men er aldrig blevet fortrolig med den, så de holdte begge da de blev omkring 6 mdr, og har ikke brugt sut siden, den mindste holdte dog allerede ved en 5 mdrs alderen, de gad den simpelthen ikke også ville jeg ikke blive ved med at stoppe den i munden, når det var total unødvendigt.

Nu har jeg hørt flere sige, at det må da være træls for andre hvis de ska passe mine drenge, når de ikke bruger sut, for så kan man jo ikke trøste dem, hvis det blir kede af det - hva er da det for en gang sludder, men hvis siger i piger???

Jeg har været tre år i institution, og jeg må da indrømme at det har været nemmest at trøste de børn som har haft en sut. Specielt i starten.

Eller hvis de f.eks. har haft en bamse eller en klud eller hvad man nu kan have

Man skal da heller ikke tvinge børnene hvis de ikke vil
Jeg har aldrig selv brugt sut, men brugte min nusseklud og min tommeltot - og den havde mor og far jo lidt svært ved at tage fra mig.
Men jeg håber at min datter vil tage sin sut når hun kommer til verden.

Synes at det er en god "hjælp" - men de skal selvfølgelig ikke rende rundt med den hele tiden.

Anmeld

18. juli 2011

Joan ( Smallie )

Min den stor har aldrig brugt sut. Og det passer mig fint, jeg fandt en anden måde at trøste ham på når han var ked.

Så kom den lille og hun bruger sut men KUN når hun sover jeg vil ikke have hun løber rundt med den og skal jeg være helt ærlig, så er jeg faktisk lidt træt af hun bruger sut.

Jeg syntes ikke man skal give børn sut hvis de ikke vil have den. Men har de et sutte behov så skal de heller ikke undvære den.

Anmeld

18. juli 2011

Dorthe1986

SanneBoe skriver:

Inden min lille dreng kom til verden, ønskede jeg at han ikke skulle bruge sut, da jeg tænkte det ville være det bedste. Men allerede da han var 10 dage gammel måtte jeg give ham en sut da han havde et enormt suttebehov, og hang i brystet næsten hele tiden
Så ja sutten er ret vigtig her, men ikke fordi jeg tænker på når han skal passes. Min mor har dog fortalt at børn der ikke bruger sut kan være lidt sværere at trøste - hun er dagplejer især i starten når de skal væk fra deres vante rammer.

Anmeld

18. juli 2011

MetteMTH

Min datter har aldrig brugt sut.. men gad da godt nogle gange at hun gad den, for det kunne jo været en trøst en gang imellem i stedet for babsen.. Men ved godt hun aldrig bliver fortrolig med den.. Det er nu også godt nok, så skal jeg da heller ikke til at vænne hende af med den..

Anmeld

18. juli 2011

Vingummien

Jeg tror det handler om trykhed, har de så ikke noget andet end deres sut, nu de ikke bruger den... en bamse eller lignende?

Min er nærmest afhængig af sin, og jeg tror ikke han vil sove ude uden den, og han er snart 3 år gammel. Og han sutter stadig på den, mange i den alder de gnaver jo bare på den.

Han fik den af en sygeplejerske da han var 3 dage gammel. Han hang i mit bryst, også når han ikke vil spise, det var tryghed for ham. På 3 dagen kom sygeplejersken ind til mig og sagde at han var det de kaldte suttebarn, og så stak hun ham en sut, og så hjalp det så meget, så hang han kun i mig når han skulle spise, og blev han ked af det, så sutten Så her har den været en stor hjælp, og er det stadig. Han har så også en bamse ved siden af, så han har begge dele

Anmeld

18. juli 2011

Davidsen87

Hjemme ved os har sutten været guld. Jeg ammer min søn, da han var helt lille kunne Far ik bruges hvis ik han havde en sut. Så vi har været glade for den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.