Spørgsmål om ammebh?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.991 visninger
41 svar
0 synes godt om
18. juli 2011

170811

Alle steder står der at det er en god ide at have en ammebh med til fødslen. Men jeg synes bare det er lidt svært - mælken er jo ikke løbet til, og hvis jeg køber en ammebh nu, så er den jo uden tvivl for lille til når jeg har født. Eller hvad?

Mine bryster er vokset uhæmmet meget i graviditeten, og bruger pt 85h

Så stor omkreds vil jeg jo heller ikke have efter fødslen, da det er maven der fylder..

Hvornår/hvordan/hvorfor ....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2011

_-Kathrine-_

Jeg købte et par af de billige ammebh'er fra H&M og da vi så kom hjem fra sygehuset og mælken var løbet til tog jeg ned i en undertøjsforretning og fik taget de rigtige mål  og fik en rigtig go ammebh....! Mine bryster har ikke ændret sig ret meget i str - men det er jo forskelligt fra person til person

Anmeld

18. juli 2011

_-Kathrine-_

Meeen.. hvis du er i en H nu, så kan du sgu nok ikke passe H&M's....! Ellers er en sports bh god... Libero laver også en...

Anmeld

18. juli 2011

170811

_-Kathrine-_ skriver:

Meeen.. hvis du er i en H nu, så kan du sgu nok ikke passe H&M's....! Ellers er en sports bh god... Libero laver også en...

Nej jeg kan på ingen måde passe h&ms bher. Slet slet ikke..  Og synes også bare det er lidt dumt at give 400 kr for en ammebh som jeg ikke kan passe.

Anmeld

18. juli 2011

Joko

jeg har brugt bh fra carriwell og de er gode det er som en sportbh men ammebh samtidigt og den brugte jeg meget. det er uden bøjle og den er også god at sove med.

Anmeld

18. juli 2011

Fenja09

Godt spørgsmål - har nemlig selv tænkt det samme. Vil ikke investere i en dyr amme bh når jeg ikke ved hvad str jeg er efter mælken er løbet til. Har derfor besluttet mig for at tage en god og blød bh med som jeg går med herunder graviditeten, den kan nemlig sagtens "rulles" ned uden det store besvær og dermed kan jeg nok godt amme med den på indtil jeg ved hvor store brysterne bliver.

Så jeg shopper først "rigtige" amme bh´er efter fødslen - tror sgi det er det nemmeste og mest økonomiske

/Fenja

Anmeld

18. juli 2011

elvital

170811 skriver:

Alle steder står der at det er en god ide at have en ammebh med til fødslen. Men jeg synes bare det er lidt svært - mælken er jo ikke løbet til, og hvis jeg køber en ammebh nu, så er den jo uden tvivl for lille til når jeg har født. Eller hvad?

Mine bryster er vokset uhæmmet meget i graviditeten, og bruger pt 85h

Så stor omkreds vil jeg jo heller ikke have efter fødslen, da det er maven der fylder..

Hvornår/hvordan/hvorfor ....

jeg var selv vildt forvirret omrking det!

Jeg købte en i 2 numre større for at mindske risikoen for ikke at kunne passe den! Men den var stadig for lille da mælken løb til!!! Faktisk havde jeg så ondt da mælken den løb til at jeg slet ikke brugte nogen bh! Og behøvede det heller ikke for de var stenhårde (OG KÆMPE STORE!!!WOW)!!!!! ALDRIG i mit liv har eg oplevet noget ligende!!!

Men da mælken var løbet ordentlig til faldet de heldigvis ned i størrelse igen, og endte ud med at være cirka samme størrelse som de var lige inden jeg fødte! Nu er jeg holdt op med at amme og så er de faktisk blevet et lille halvt nummer mindre end de var helt fra start af!!!!

-men mit bedste råd er evt at købe en bh i 3 størrelser større (prøv at gå ind i en undertøjsbutik og bliv vejledet. Change plejer at være gode! og de har ammebh i store størrelser.... forklar dem situationen og at du gerne vil ha en med til efetr fødslen. For de vil nok først sige at man ikke kan købe dem på forhånd da størrelsen ændre sig)... Elelrs kan du også vente! Og nu er det ikke for at gøre reklame for Change, men de bedste ammebher jeg havde de var fra change!

Anmeld

18. juli 2011

170811

elvital skriver:

jeg var selv vildt forvirret omrking det!

Jeg købte en i 2 numre større for at mindske risikoen for ikke at kunne passe den! Men den var stadig for lille da mælken løb til!!! Faktisk havde jeg så ondt da mælken den løb til at jeg slet ikke brugte nogen bh! Og behøvede det heller ikke for de var stenhårde (OG KÆMPE STORE!!!WOW)!!!!! ALDRIG i mit liv har eg oplevet noget ligende!!!

Men da mælken var løbet ordentlig til faldet de heldigvis ned i størrelse igen, og endte ud med at være cirka samme størrelse som de var lige inden jeg fødte! Nu er jeg holdt op med at amme og så er de faktisk blevet et lille halvt nummer mindre end de var helt fra start af!!!!

-men mit bedste råd er evt at købe en bh i 3 størrelser større (prøv at gå ind i en undertøjsbutik og bliv vejledet. Change plejer at være gode! og de har ammebh i store størrelser.... forklar dem situationen og at du gerne vil ha en med til efetr fødslen. For de vil nok først sige at man ikke kan købe dem på forhånd da størrelsen ændre sig)... Elelrs kan du også vente! Og nu er det ikke for at gøre reklame for Change, men de bedste ammebher jeg havde de var fra change!

jeg er generelt glad for change, fordi jeg også i forvejen har en god størrelse, og de har altid solgt mig super gode bher! Også er jeg medlem af club change også får man jo rabat ;p Så kan da godt være jeg skal kigge forbi change!

Men man kan godt vente til efter fødsel med at købe så? Lige nu går jeg ikke rigtig med bh, for de sidste 3 mdr har jeg nærmest skulle købe en ny bh hver uge, fordi de bare bliver ved med at vokse, så nu gider jeg bare slet ikke bruge nogen! Jeg går også bare hjemme, så er det ikke så vigtigt, og de er jo kæmpe store og kugle runde og stritter lige ud i luften, så jeg behøver det heller ikke så meget.. Selvom det nok ville være god støtte, de er jo tunge efterhånden. Men synes det er ubehageligt at have på.

Anmeld

18. juli 2011

170811

Fenja09 skriver:

Godt spørgsmål - har nemlig selv tænkt det samme. Vil ikke investere i en dyr amme bh når jeg ikke ved hvad str jeg er efter mælken er løbet til. Har derfor besluttet mig for at tage en god og blød bh med som jeg går med herunder graviditeten, den kan nemlig sagtens "rulles" ned uden det store besvær og dermed kan jeg nok godt amme med den på indtil jeg ved hvor store brysterne bliver.

Så jeg shopper først "rigtige" amme bh´er efter fødslen - tror sgi det er det nemmeste og mest økonomiske

/Fenja

Tror jeg du har ret i! Jeg har ikke rigtig nogen bh jeg kan li at have på lige nu :/

Er simpelthen helt forvirret over noget så banalt som ammebh! Det er det jeg tænker mest over for tiden :p

Anmeld

18. juli 2011

louisevl

Joko skriver:

jeg har brugt bh fra carriwell og de er gode det er som en sportbh men ammebh samtidigt og den brugte jeg meget. det er uden bøjle og den er også god at sove med.

Super god amme-bh

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.