Har en skøn, glad og fantastisk pige på snart 1 år og 9 måneder... Men vi har et eneste "problem" med hende, som jeg så desværre også er ved at tro er selvforskyldt, men nu ønsker jeg at dette skal laves om!
Når hun bliver puttet, har vi et fast putteritual, der har ALDRIG været nogle problemer, og når vi har læst historie går vi ud af værelset, slukker lyset, og lukker døren!
I periode har hun sovet igennem, andre gange har hun været vågen et par gange i løbet af aftenen/natten hvor vi så har været inde og give hende en tår vand og puttet hende ned igen, uden nogle problemer.
Nu tror jeg desværre at hun har opfanget noget, og jeg det er ved at blive en vane for at vågne flere gange, og ikke lægger sig til at sove førend jeg har været inde hos hende og puttet hende igen....
Hun bliver puttet, og så går der en time, det er faktisk næsten på klokkeslettet. Så vågner hun, og ligger og "græder" små klynker, og stopper så ikke før jeg kommer ind og lægger hende ned og siger godnat vi ses i morgen tidlig.
Dette er hun så bare begyndt på flere gange i løbet af aftenen/natten. Og jeg har jo bare troligt rejst mig fra sofaen gået ind og lagt hende ned, puttet dynen omkring hende og sagt godnat! Men når der ikke er noget i vejen, og jeg bare skal lægge hende for at hun sover videre, så synes jeg sgu det er ved at være en smule belastende at skulle få afbrudt min aften/nat pga "ingenting" andet end en dårlig vane hun har fået / vi har tillært hende...
Så, hvad pokker gør jeg for at bryde dette, og få hende til at forstå/lære at når hun vågner op i løbet af aftenen/natten, så kan hun godt selv finde ud af at lægge sig ned igen, og sove videre uden hun behøver mig til hjælp!!???? Håber nogen har nogle ideer, eller selv har prøvet at i situationen??
Jeg har prøvet at trække den med ikke at gå derind ligeså snart jeg kan høre hende, men det er ligemeget hvor længe jeg venter, hun lægger sig ikke bare til at sove af sig selv, førend jeg har været derinde....