Elsker vi ikke alle bare trodsalderen?? ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2011

An&Jo

Mira0911 skriver:

Puh den selvstændighedsalder der, den trækker for hårdt tænder ud... 

Den trækker virkelig tænder ud ja.. Men når vi kommer hjem fra ferie hos min kæreste så tror jeg lige at jeg giver et kald til sundhedsplejersken så jeg kan få nogle redskaber til at tackle det bedst muligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2011

raca

An&Jo skriver:

Min søn er lige knap halvandet år gammel og nøøj han prøver grænser af og udforsker hvad han kan og skriger så snart tingene ikke går efter han hovede.. :O

Hændelse 1: han kravler op på computerbordet, jeg tager ham ned og han skriger og gør det en gang mere.. Ja han fortsætter til uendelighed.. :O her prøver han mig virkelig af for at de hvor langt han kan gå før der kommer en konsekvens..

Hændelse 2: han hopper i møblerne, og det får han lov til for han skal udforske og se hvad tingene kan bruges til udover det mor gør..

Hændelse 3: han kaster gentagne gange med flasken (kop med sugerør) hvor han så til sidst bliver sur og skriger når jeg ikke gider samle den op til ham den tiende gang.. :O

Ja vi elsker trodsalderen herhjemme og synes ski den er kommet ret tidligt..

det er da ikke trods..

han går det bare forde han kan.. det er fedt at kravle op.. både 1 og 10. gang..

og det er sjovt at se ting flade ned og se at der sker det samme hver gang..

han gør det ikke i trods eller for at genere jer/prøve grænser af..så beregne er 18 mdr børn altså ikke.

han gør det forde han kan.

og at sidde ham ind på værlset når han reagere mod i fjerne hans legetøj uden at give ham noget alternetivt at lege er IMO kun til fustration for alle parter..

jeg har jublet med barnet når det besteg bordet... så flyttet dem til et bord de måtte kravle op på.. og det har så forsat legen der

de har fået alm stol at sidde på i den periode de smed ting på gulvet også har de selv kunne hente det igen.. jeg har så fjernet maden få teleknen forde jeg ikke gider svineriet men gafler har de smidt ned og hentet.. og tja 14 dage så var det afprøvet og ikke nyt og spænende mere 

intet trods i det bare udforskning af naturlove.

Anmeld

17. juli 2011

An&Jo

Mi skriver:

Vi elsker også selvstændighedsfasen. Det er bare den bedste

Herhjemme har vi den bærbare stående på et entrebord i stuen. Den står ofte åben. Jeg fandt så maja stående på på den bærbare, hun stod og trampede ligeså glad på tastaturet, ja hun ligefrem strålede af stolthed over at være kommet derop

Årh Gud ja.. Johannes stråler af lykke hver gang han kommer op på computerbordet for så er endnu en forhindring henlagt.. drengen skal da helt sikkert have lov til at udforske bare ikke ovenpå kærestens computer da det er hans arbejde der ligger deri..

Anmeld

17. juli 2011

An&Jo

Nalle skriver:

Vores datter har været i trods alderen i et års tid nu

Og den er ikke ovre endnu?? ser ikke frem til at det bliver så lang tid

Anmeld

17. juli 2011

Mi

An&Jo skriver:

Årh Gud ja.. Johannes stråler af lykke hver gang han kommer op på computerbordet for så er endnu en forhindring henlagt.. drengen skal da helt sikkert have lov til at udforske bare ikke ovenpå kærestens computer da det er hans arbejde der ligger deri..

Hehehe, de unger  Alt er jo en forhindringsbane for dem, en udfordring

Anmeld

17. juli 2011

Nalle

An&Jo skriver:

Og den er ikke ovre endnu?? ser ikke frem til at det bliver så lang tid

Nej, den startede ca da hun var 1½ år

Anmeld

17. juli 2011

An&Jo

raca skriver:

det er da ikke trods..

han går det bare forde han kan.. det er fedt at kravle op.. både 1 og 10. gang..

og det er sjovt at se ting flade ned og se at der sker det samme hver gang..

han gør det ikke i trods eller for at genere jer/prøve grænser af..så beregne er 18 mdr børn altså ikke.

han gør det forde han kan.

og at sidde ham ind på værlset når han reagere mod i fjerne hans legetøj uden at give ham noget alternetivt at lege er IMO kun til fustration for alle parter..

jeg har jublet med barnet når det besteg bordet... så flyttet dem til et bord de måtte kravle op på.. og det har så forsat legen der

de har fået alm stol at sidde på i den periode de smed ting på gulvet også har de selv kunne hente det igen.. jeg har så fjernet maden få teleknen forde jeg ikke gider svineriet men gafler har de smidt ned og hentet.. og tja 14 dage så var det afprøvet og ikke nyt og spænende mere 

intet trods i det bare udforskning af naturlove.

Jeg har prøvet alternativet med St finde noget andet at lege med.. Og når han bestiger et hvilket som helst andet møbel end computerbordet ja så viser jeg ham at jeg er stolt af ham osv og at der er super flot det han har gjort.. Han må bestige og hoppe på alt andet end computerbordet hvor min kæreste har sin computer til St stå.. Da den fungerer som hans hjemmestudie osv ville jeg være ked af at min søn ødelagde hans arbejde til hans musik og andet..

Anmeld

17. juli 2011

An&Jo

Mi skriver:

Hehehe, de unger  Alt er jo en forhindringsbane for dem, en udfordring

Jamen helt sikkert skal de udforske og elsker da det faktum St han er godt med i sin udvikling.. Han skal bare udforske alt det han vil så længe det ikke går ud over kærestens computer..

Anmeld

17. juli 2011

An&Jo

Nalle skriver:

Nej, den startede ca da hun var 1½ år

Puha.. men så er der da lidt at se frem til kan jeg høre..

Anmeld

17. juli 2011

Nalle

An&Jo skriver:

Puha.. men så er der da lidt at se frem til kan jeg høre..

Nej, for når hun stopper, starter lillebror, han er 13 måneder nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.