Krydderier til barn på 6 mdr.??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.927 visninger
17 svar
0 synes godt om
17. juli 2011

Tona

Hej tøser

Min sp siger at vores datter på 6 mdr. ikke må få krydderier, men skal have maden uden nogen. Det er lidt bøvlet, for hun får jo det samme som vi spiser mere eller mindre til aftensmad (self. lidt afhængig af hvad vi får). Især med grøntsager og kød er det da bøvlet at stå og tilberede det specielt til hende. Jeg er godt med på at hun ikke skal have chilli, karry og sådan noget, men kan det virkelig passe at hun kan tage skade af lidt hvidløg og lidt andre krydderier i humant omfang?

(Hvis det vitterligt er skadeligt, så vil jeg self. ikke give hende det)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2011

Tona

Slet ingen der ved noget om det?

Anmeld

17. juli 2011

raca

mine har fået karry hvidløg og tja alt det krydderi vi brugte far starten af.. de har været vendet til det fra de lå i maven...

og tja de gad da ikke æde det intetsigende babymad mosede kartofler eller grød kogt på vand smager bare ikke så godt.. IMO

Anmeld

17. juli 2011

K&S

Amandas-mor skriver:

Hej tøser

Min sp siger at vores datter på 6 mdr. ikke må få krydderier, men skal have maden uden nogen. Det er lidt bøvlet, for hun får jo det samme som vi spiser mere eller mindre til aftensmad (self. lidt afhængig af hvad vi får). Især med grøntsager og kød er det da bøvlet at stå og tilberede det specielt til hende. Jeg er godt med på at hun ikke skal have chilli, karry og sådan noget, men kan det virkelig passe at hun kan tage skade af lidt hvidløg og lidt andre krydderier i humant omfang?

Hvad skulle der være skadeligt ved det?

Anton har altid fået lidt krydderi på hans mad (ikke salt), for ellers har han slet ikke ville spise det (og det kan jeg godt forstå ).

Anmeld

17. juli 2011

K&S

raca skriver:

mine har fået karry hvidløg og tja alt det krydderi vi brugte far starten af.. de har været vendet til det fra de lå i maven...

og tja de gad da ikke æde det intetsigende babymad mosede kartofler eller grød kogt på vand smager bare ikke så godt.. IMO

Anmeld

17. juli 2011

Tona

Jamen jeg tænker jo det samme som I siger og har mest lyst til bare at lade hende få det. Inde i maven har hun i alt fald fået krydderier til den helt store guldmedalje.

Sp sagde at hendes mave ikke var klar til at fordøje krydderier endnu?

Anmeld

17. juli 2011

Rebecca Persson

Det lyder da mystisk.

Det er netop godt for barnet at få mange smagsindtryk for at forebygge kræsenhed.
Meget store mængder rå løg/hvidløg og heftige mængder chili kan måske godt udfordrere fordøjelsen for meget, men der tror jeg, at baby helt automatisk vil sige fra.

Forskning viser, at de krydderier, som mor har spist under graviditeten, vil barnet have mere tilbøjelighed til at synes om. 

Krydderier og krydderurter er sundt og fint - bare lad barnet smage og selv styre det - er mit råd.  

kh Rebecca, rebeccapersson.com

Anmeld

17. juli 2011

Mor-til-asta-09

Amandas-mor skriver:

Hej tøser

Herhjemme fik asta også altid det vi fik... Hun skulle vænnes til det, og den dag idag elsker hun simpelthen krydderier.. hun fylder snart 2

Anmeld

17. juli 2011

Mikkel's mor <3

syntes bare at i skal prøve jer stille og rolig frem
det gjorde vi, og han elsker det især hvidløg. Får han et hvisløgs flÛtes så sidder han og sutter alt smøren i sig, og bliver sur når der ikke er mere
jeg har hødt at lige prøcis hvidlæg også skulle være godt for imunforsvaret, og tænker de skal jo have lov at prøve en masse smagsindtryk

Anmeld

17. juli 2011

Mettemus

Rebecca Persson skriver:

Det lyder da mystisk.

Det er netop godt for barnet at få mange smagsindtryk for at forebygge kræsenhed.
Meget store mængder rå løg/hvidløg og heftige mængder chili kan måske godt udfordrere fordøjelsen for meget, men der tror jeg, at baby helt automatisk vil sige fra.

Forskning viser, at de krydderier, som mor har spist under graviditeten, vil barnet have mere tilbøjelighed til at synes om. 

Krydderier og krydderurter er sundt og fint - bare lad barnet smage og selv styre det - er mit råd.  

kh Rebecca, rebeccapersson.com

Hvordan med persille - er det også ok? Min Sp har nemlig noget lignende det TS har fået at vide, samtidig med at hun har udleveret opskrifter med fx. hvidløg i?

Hvornår siger du GO! til kød? Der har jeg nemlig også fået forskelligt at vide. Ingen kød før 7 mdr af SP og i de papirer hun har udleveret står der at man SKAL introducere kød før 7 mdr,

Undskyld TS, at jeg bryder ind i din tråd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.