Baby vil ikke skiftes?!?!?!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.970 visninger
11 svar
0 synes godt om
17. juli 2011

BJL2010

Min søde søn på 11 måneder er begyndt græde og skrige og konstant vende sig om når vi skifter ham. Det ender efterhånden galt hver gang, og det er bare SÅ ærgerligt! 

Nogle, der har gode råd????? Har virkelig brug for det - det er så synd, og meget svært for forældrene hver gang der er en lorteble

Knuser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2011

Isabella_mor

er det når han får taget den snavsede ble af eller er det når han skal have en ny ble på..??

Anmeld

17. juli 2011

Kindfed

Vi har samme problem her. Han bliver voldsomt frustreret, fordi han skal ligge stille og prøver med al magt at vende sig. Vi prøver at opdrage ham til at ligge stille, altså fortæller ham meget bestemt, at han skal ligge stille og stopper ham lige så snart, han begynder at vride bare lidt. Roser ham, når han så ligger stille. Begge dele med meget øjenkontakt. Umiddelbart ser det ud til at virke, med mindre han er overtræt, men så er der ikke noget der virker med noget =) Et stykke legetøj kan man komme langt med som belønning.

Anmeld

17. juli 2011

BJL2010

Det er både når han skal have den snavsede ble af og den rene på. Det er hele tiden.

Måske jeg skulle prøve det med at fortælle ham, bestemt, at han skal blive liggende.

Vi prøver også at sørge for at gøre det så hyggeligt og sjovt som muligt, og lægge ham derud og snakke og hygge uden bleskift.

Anmeld

17. juli 2011

Lone Jakobsen

nu ved jeg ikke om i allerede har prøvet det, men ellers er her lidt ting i kan forsøge:

tag hans strømper af og giv ham dem at lege med imens

giv ham et stykke legetøj med lyd i

hæng en uro op over puslebordet

syng hans ynglingssang, klap, hop, ræk tunge, kild ham lidt på maven

Anmeld

17. juli 2011

Hulubulu86

Har desværre ikke nogen gode råd, men kan sige at præcist det samme skete med min venindes lille dreng da han var i samme alder, han blev fuldstændig hysterisk og vi kunne knap nok holde ham selv når vi var to. Men det er gået over af sig selv igen (gjorde det hurtigt).

Anmeld

17. juli 2011

B&J

det prøvede vi også men det var bare en periode, men dengang snakkede vi også meget med ham og vi legede med små ting omkring der hvor han lå og tog strømperne af og sagde sjove lyde osv

Anmeld

17. juli 2011

aya-zia

BJL2010 skriver:

Min søde søn på 11 måneder er begyndt græde og skrige og konstant vende sig om når vi skifter ham. Det ender efterhånden galt hver gang, og det er bare SÅ ærgerligt! 

Nogle, der har gode råd????? Har virkelig brug for det - det er så synd, og meget svært for forældrene hver gang der er en lorteble

Knuser

vi lavede ALTID en skifte ble snag....

altså jeg valgte en melodi og fandt bare på noget og så sang vi den... noget med at nu skal lille ... ha en tør numse og så kille kille kille maven og alt mulige total tosset...

vi lavede noget ligende da de skulle begynde at gå på wc... der lavede vi så bare også en dans vi skulle danse når de var færdige...

det er nu meget underholdende...

Anmeld

17. juli 2011

Tona

nutche skriver:

nu ved jeg ikke om i allerede har prøvet det, men ellers er her lidt ting i kan forsøge:

tag hans strømper af og giv ham dem at lege med imens

giv ham et stykke legetøj med lyd i

hæng en uro op over puslebordet

syng hans ynglingssang, klap, hop, ræk tunge, kild ham lidt på maven

Ja enig her. Det virker også for os

Anmeld

17. juli 2011

Pikku Myy

Vi har også været der. Da min søn startede i vuggestuen grinede de af os da vi advarede dem ("sådan er alle børn i den alder"), men de endte flere gange med at skulle være to for at skifte ham...

Jeg kan kun sige at det går over igen, og så er alle distraktioner gode. Ynglingslegetøjet eller en uro i loftet. Jeg har en veninde der løste det ved at hænge reklamer op under hylden der var over puslepladsen, så han havde noget "spændende" at kigge på. Måske det var en mulighed for jer.

Vi stoppede iøvrigt i samme periode med at skifte bleer der ikke indeholdt lort på puslebordet, så det kun var når det var virkelig nødvendigt at vi skulle igennem helvede... Tror måske det var med til at fjerne noget af "frygten" for puslebordet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.