Hjælp mig piger!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.615 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. juli 2011

Zibi_84

Hej alle. Jeg blev mor til en MEGET sutteglad dreng, for en uge siden. Han sutter så godt, at han på højre bryst har suttet en fæl flænge. Har prøvet alle cremer, købt uld ammeindlæg, vaseline og ammer kun med suttebrikker. men selv når der er en stor suttebrik på, så lykkes det ham at sutte godt hul igen... Det er så stor en smerte hver gang, at det påvirker lysten til at amme meget! Vil prøve at købe en pumpe i dag, og pumpe lidt ud, så vorten kan få lov at hele imens. Nogle der har gode råd??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2011

Muhmi

Puha hvor lyder det ubehageligt... Sidder han korrekt på vorten når han sutter og er hans læber bøjet "bagud"? For hvis han sutter på selve vorten og ikke det brune rundt om, så sutter han forkert og det gør mega nuller naller...

Anmeld

16. juli 2011

butterflyPhoto

Zibi_84 skriver:

Hej alle. Jeg blev mor til en MEGET sutteglad dreng, for en uge siden. Han sutter så godt, at han på højre bryst har suttet en fæl flænge. Har prøvet alle cremer, købt uld ammeindlæg, vaseline og ammer kun med suttebrikker. men selv når der er en stor suttebrik på, så lykkes det ham at sutte godt hul igen... Det er så stor en smerte hver gang, at det påvirker lysten til at amme meget! Vil prøve at købe en pumpe i dag, og pumpe lidt ud, så vorten kan få lov at hele imens. Nogle der har gode råd??

E-vitamin creme.. det virkede super for mig - og kan også bruges til røde babynumser 

Jeg smurte mine brystvorter efter hver amning og i løbet af få dage, var de ikke ømme mere og amningen kom hurtigt op og køre.

Håber det samme sker for dig - held og lykke!

/Christina

Anmeld

16. juli 2011

butterflyPhoto

Zibi_84 skriver:

forresten har jeg en manuel brystpumpe hvis du er interesseret - hvor i landet befinder du dig?

Anmeld

16. juli 2011

Mka

Åhhh det gør bare så mog ondt. Jeg havde det samme problem, jeg grad næsten hver gang hun skulle spise. Jeg brugte suttebrikker i starten, fordi hun ikke kunne få fat. Selvom at jeg brugte dam havde jeg sår og det gjorde så ondt. Men dit barn har nok suttet forkert på brystet, måske at brikken rykker sig, så den også bliver ved med at genere. . Jeg fandt ud af, at hvis jeg pupede to min på mit bryst, så vorten blev størrer, så kunne kun komme ordenligt på, synes menlig kun det blev værrer med de brikker. Og efter du har ammet, lad mælken blive på brystet, og lad det tørrer ind inden du pakker brystet sammen, brystmælk er det bedste til at hele de sår.

Og så vil jeg sige HOLD UD, om nogle dage er der godt igen, men det gør virkelig ondt synes jeg, men i dag nyder jeg at amme.

Kæmpe tillykke med dit barn

Anmeld

16. juli 2011

Zibi_84

Muhmi skriver:

Puha hvor lyder det ubehageligt... Sidder han korrekt på vorten når han sutter og er hans læber bøjet "bagud"? For hvis han sutter på selve vorten og ikke det brune rundt om, så sutter han forkert og det gør mega nuller naller...

Jeg har måske lidt for små brystvorter. De er nærmest helt flade...Trod det er derfor han får suttet forkert

Anmeld

16. juli 2011

Zibi_84

butterflyPhoto skriver:

forresten har jeg en manuel brystpumpe hvis du er interesseret - hvor i landet befinder du dig?

E-vitamin! Det vil jeg straks prøve. Jeg har sendt min mand i byen efter brystpumpe. Men det var utrolig sødt af dig, at udlåne din

Anmeld

16. juli 2011

henh01

Du må under ingen omstændigheder bruge noget som helst creme.. det kan give allergi hos din bebs.. Tag noget af mælk og gør vorten våd, lad det luftørre så heler det ret hurtigt..

Og så kan jeg berolige dig med at det det bliver godt igen. Det gør altid ondt i starten indtil de lige lære at tage ordentlig fat Hold ud...

Anmeld

16. juli 2011

Muhmi

Zibi_84 skriver:

Jeg har måske lidt for små brystvorter. De er nærmest helt flade...Trod det er derfor han får suttet forkert

Så prøv at nulre din brystvorte stiv inden du ligger ham til brystet...

Den "popper" vel ud når den bliver stiv ikke?

Anmeld

16. juli 2011

Zibi_84

Mka skriver:

Åhhh det gør bare så mog ondt. Jeg havde det samme problem, jeg grad næsten hver gang hun skulle spise. Jeg brugte suttebrikker i starten, fordi hun ikke kunne få fat. Selvom at jeg brugte dam havde jeg sår og det gjorde så ondt. Men dit barn har nok suttet forkert på brystet, måske at brikken rykker sig, så den også bliver ved med at genere. . Jeg fandt ud af, at hvis jeg pupede to min på mit bryst, så vorten blev størrer, så kunne kun komme ordenligt på, synes menlig kun det blev værrer med de brikker. Og efter du har ammet, lad mælken blive på brystet, og lad det tørrer ind inden du pakker brystet sammen, brystmælk er det bedste til at hele de sår.

Og så vil jeg sige HOLD UD, om nogle dage er der godt igen, men det gør virkelig ondt synes jeg, men i dag nyder jeg at amme.

Kæmpe tillykke med dit barn

Tak for dit svar. ja det er så smertefuldt!! Min mand har købt en pumpe, og den virker vildt godt. Giver ham det udpumpet mælk på flaske, og så sutter han på det andet. Ind til såret er helet..Men du har ret, den er super god til at forme brystvorten Tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.