Undre mig lidt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2011

Worldwide

SilasMor skriver:

Jeg havde besøg af min SP i tirsdags. Masser af rosende ord og en smule: nu skal I lige huske osv osv.

Silas er nu lidt over 6 måneder, 69,5 cm og 8,6 kg. OG han kan sidde selv, han tipper stadig til siden, fremover eller bagover ind i mellem men han sidder så heller ikke frit nogle steder hvor han kan slå dig.

Dette fortæller jeg SP'en og hun siger så at det ikke er nogen god ide at 'træne' sidning med ham endnu, da de små fra naturens side typisk først får reflekser til at undgå at tippe når de er omkring 8-9 måneder gamle. Det er sikkert rigtig nok. Men derfor kan han vel godt sidde hvor han ikke kan komme til skade. Hun sagde jo ikke noget om at det skader hans ryg eller noget. Desuden gider han ikke at ligge ned. Det er jo noget mere spændende at sidde op så man rigtig kan følge med i hvad der sker

Hvor mange af jer har/har haft en lille omkring den alder der kunne sidde som jeg beskriver her og som har fået den samme besked af jeres SP?

Nu har vi godt nok ikke været til SP i måneder nu, men Lorelai var små 5 mdr da hun pludselig en dag bare sad.. En lille uge efter vippede hun ikke mere, men sad stabilt og kan nu selv strække sig frem, tilbage og til siderne uden at vælte.

Vi har hele tiden fået af vide af vores SP og lægen vi bare skal lade hende gør hvad hun har lyst til - der er tids nok til at lære det hele.. Dog siger alle andre vi skal skåne hende og ikke lade hende være så hurtig på den med mange ting.. Men som vi ser det, så er det vores barn og så længe det ikke er noget der skader hende på sigt, så lader vi hende gøre det.. Nogen børn er bare hurtigere til nogen ting end andre

Vær du en stolt mor og nyd din knægt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

mortilnoahogmelina

NOah har siddet selv siden han var 5 1/2 måned nu er han 6 1/2 måned og sidder fuldstændig ude noget tipper stort set aldrig mere .
Men min sp sagde os vi skulle passe på osv .
Men Noah gider simpelthen ikke ligge ned mere , han er nåede til den fase hvor vi står på alle 4 og gerne vil kravle når det ikke lige lykkedes for ham bliver han simpelthen SÅ GAL .
jeg synes bare du skal lade din søn gøre det det er sådan man lærer tingene .

Anmeld

15. juli 2011

Silas&Mille

Mileva skriver:

Nu har vi godt nok ikke været til SP i måneder nu, men Lorelai var små 5 mdr da hun pludselig en dag bare sad.. En lille uge efter vippede hun ikke mere, men sad stabilt og kan nu selv strække sig frem, tilbage og til siderne uden at vælte.

Vi har hele tiden fået af vide af vores SP og lægen vi bare skal lade hende gør hvad hun har lyst til - der er tids nok til at lære det hele.. Dog siger alle andre vi skal skåne hende og ikke lade hende være så hurtig på den med mange ting.. Men som vi ser det, så er det vores barn og så længe det ikke er noget der skader hende på sigt, så lader vi hende gøre det.. Nogen børn er bare hurtigere til nogen ting end andre

Vær du en stolt mor og nyd din knægt!

Silas kan også strække sig frem og til sidderne uden at tippe hver gang. Men nogle gange går det galt og så ender han på maven og ligger der indtil han ikke gider mere

Er også rigtig stolt af ham. Heldigvis har jeg en mor og sviger der siger det stik modsatte af min SP, så tror nok også bare jeg vælger ikke at lytte for meget til hende. Silas skal nok nå det hele

Anmeld

15. juli 2011

Worldwide

SilasMor skriver:

Silas kan også strække sig frem og til sidderne uden at tippe hver gang. Men nogle gange går det galt og så ender han på maven og ligger der indtil han ikke gider mere

Er også rigtig stolt af ham. Heldigvis har jeg en mor og sviger der siger det stik modsatte af min SP, så tror nok også bare jeg vælger ikke at lytte for meget til hende. Silas skal nok nå det hele

Det er jo super flot! Bare husk din SP ser jer en gang i mellem, du er ved din dreng 24/7 så du kender ham bedst

Nogengang lukker jeg virkelig ørene til hvad fagfolk siger omkring mit barn, hvis jeg ved det ikke er skadeligt, men de bare mener hun er for hurtig.. Han lære jo kun ad og prøve sig frem

Anmeld

15. juli 2011

kamtok

SilasMor skriver:

Jeg havde besøg af min SP i tirsdags. Masser af rosende ord og en smule: nu skal I lige huske osv osv.

Silas er nu lidt over 6 måneder, 69,5 cm og 8,6 kg. OG han kan sidde selv, han tipper stadig til siden, fremover eller bagover ind i mellem men han sidder så heller ikke frit nogle steder hvor han kan slå dig.

Dette fortæller jeg SP'en og hun siger så at det ikke er nogen god ide at 'træne' sidning med ham endnu, da de små fra naturens side typisk først får reflekser til at undgå at tippe når de er omkring 8-9 måneder gamle. Det er sikkert rigtig nok. Men derfor kan han vel godt sidde hvor han ikke kan komme til skade. Hun sagde jo ikke noget om at det skader hans ryg eller noget. Desuden gider han ikke at ligge ned. Det er jo noget mere spændende at sidde op så man rigtig kan følge med i hvad der sker

Hvor mange af jer har/har haft en lille omkring den alder der kunne sidde som jeg beskriver her og som har fået den samme besked af jeres SP?

Jeg fik faktisk af vide af en SP til åbent hus, at det ville være fint hvis jeg satte ham og bare sørgede for at der var puder el. noget andet blødt omkring ham, han kunne falde ned på. Det var den bedste måde han kunne træne at sidde iflg. hende, og hun det var hende der foreslog det. 

Anmeld

15. juli 2011

B&J

vores dreng ja han sat sig selv op da han var 6mdr det var ikke os det var ham selv, der gjorde det og siden den dag har han gjort det selv så om vi lå ham ned satte han sig selv op så der var ingen kære mor men da han var omkring 8mdr der kravlede han men vi har også altid fået at vide han vil frem i verden den lille mand han har ikke tid til at side stille på numsen

Anmeld

15. juli 2011

Thalia

SilasMor skriver:

Din SP har faktisk ret i at man ikke skal træne sin baby i at sidde selv - det overbelaster deres rygmuskulatur. Af samme grund skal man holde sig langt væk fra eksempelvis Bumbo stolen, og man skal ikke sætte dem op ad puder eller i sofahjørner og den slags.

Det eneste man skal gøre er at lade babyer ligge på maven mest muligt, så skubber de sig selv op i siddende position når de er klar til det.

Det eneste man får ud af at træne babyer i at sidde selv, er at man risikerer at de er længere tid end nødvendigt om eksempelvis at lære at kravle eller mave sig frem over gulvet, fordi de ganske enkelt ikke når at opbygge den muskelstyrke de skal bruge.

Anmeld

15. juli 2011

LBK

SilasMor skriver:

Emmelie sad også 100 procent stabilt da hun var 6 måneder..   Kan ikke lige huske hvor gammel hun var da hun "begyndte" at sidde selv.....

Tror ikke du skal hæfte dig så meget i den kommentar...

Anmeld

16. juli 2011

Nessie

Vi gik til motoriktræning med Daniel, og fik at vide at han ikke skulle sættes op, det skulle han nok selv finde ud af, når kroppen var stærk nok til det.
Så vi har aldrig sat ham på gulvet, men konsekvent lagt ham ned, og så fandt han selv ud af at få sig vendt rundt, og moslet frem og tilbage, og selvfølgelig til sidst sætte sig op.

Han legede meget med et legestativ, han selv kunne flytte lidt rundt på, både når han lå på ryggen og på maven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.