Undre mig lidt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

991 visninger
18 svar
0 synes godt om
15. juli 2011

Silas&Mille

Jeg havde besøg af min SP i tirsdags. Masser af rosende ord og en smule: nu skal I lige huske osv osv.

Silas er nu lidt over 6 måneder, 69,5 cm og 8,6 kg. OG han kan sidde selv, han tipper stadig til siden, fremover eller bagover ind i mellem men han sidder så heller ikke frit nogle steder hvor han kan slå dig.

Dette fortæller jeg SP'en og hun siger så at det ikke er nogen god ide at 'træne' sidning med ham endnu, da de små fra naturens side typisk først får reflekser til at undgå at tippe når de er omkring 8-9 måneder gamle. Det er sikkert rigtig nok. Men derfor kan han vel godt sidde hvor han ikke kan komme til skade. Hun sagde jo ikke noget om at det skader hans ryg eller noget. Desuden gider han ikke at ligge ned. Det er jo noget mere spændende at sidde op så man rigtig kan følge med i hvad der sker

Hvor mange af jer har/har haft en lille omkring den alder der kunne sidde som jeg beskriver her og som har fået den samme besked af jeres SP?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

miinimeal

albert kunne sidde fra han var 5 mdr, hvor jeg satte ham op,(; men jeg har ikke haft sp siden han var knap 4 mdr, men var til åbenthus, hvor hun intet sagde til det andet end det var super godt at han kunne og jeg bare skulle blive ved da han jo heller ikke selv ville ligge ned, men han kunne sidde stabilt som 5 mdrs(;

gør hvad du/i føler bedst(;

Anmeld

15. juli 2011

fif

SilasMor skriver:

Jeg havde besøg af min SP i tirsdags. Masser af rosende ord og en smule: nu skal I lige huske osv osv.

Silas er nu lidt over 6 måneder, 69,5 cm og 8,6 kg. OG han kan sidde selv, han tipper stadig til siden, fremover eller bagover ind i mellem men han sidder så heller ikke frit nogle steder hvor han kan slå dig.

Dette fortæller jeg SP'en og hun siger så at det ikke er nogen god ide at 'træne' sidning med ham endnu, da de små fra naturens side typisk først får reflekser til at undgå at tippe når de er omkring 8-9 måneder gamle. Det er sikkert rigtig nok. Men derfor kan han vel godt sidde hvor han ikke kan komme til skade. Hun sagde jo ikke noget om at det skader hans ryg eller noget. Desuden gider han ikke at ligge ned. Det er jo noget mere spændende at sidde op så man rigtig kan følge med i hvad der sker

Hvor mange af jer har/har haft en lille omkring den alder der kunne sidde som jeg beskriver her og som har fået den samme besked af jeres SP?

Hejsa

Vores pige ku sidde da hun var ca 6½måned!! Hun blir snart 8 måneder... Ska først ha besøg af SP her i aug, men tror da ikk at hun ville sige sådan noget, som din har gjort... man ve da aldrig hvornår de lærer de ting de ska lære jo 

Anmeld

15. juli 2011

K&S

SilasMor skriver:

Anton sad helt stabilt, da han var 6 måneder - men din SP har ret!

Han træner IKKE rygmuskulaturen ved at sidde, han skal ned og ligge på maven så meget som muligt, selvom han hellere vil sidde

Men det er jo dig og ikke ham, der bestemmer

Anmeld

15. juli 2011

Zeus

Jeg læste et sted, at det var en dårlig idé at lade dem sidde op selv, inden de kunne kravle, da det gjorde noget ved musklerne i benet.. Gjorde dem kortere/længere, kan ikke lige huske det.. Men det var i hvert fald en skidt idé

Vi gjorde det alligevel, da hun heller ikke havde tålmodighed til at ligge selv, men så sad hun enten på mine ben eller noget andet, så hun ikke havde benene strakt ud hele tiden

Anmeld

15. juli 2011

Tona

Amanda kan endnu ikke side andet end nogle få sekunder ad gangen. Vi har lige haft sp til hende, og jeg spurgte så om det var et problem at hun ikke kan sidde selv endnu. Vores sp sagde så noget i retning af at det var godt og at vi endelig ikke måtte presse det frem, for det var bedre for hende at ligge og så komme op at kravle og lære at sidde den vej. Noget med at det var den korrekte måde at tage udviklingen på og at det andet kunne forcere udviklingen og hæmme at hun lærte at kravle.

Men Amanda kan altså sidde en smule og hun vil gerne. Hun ligger og spænder i mavemusklerne og kæmper for at løfte sig op. Så hun får lidt lov, men leger mest på ryggen og maven. Til gengæld sidder hun helt op i klapvogn og også i højstol, for hun vil ikke andet, hverken skråstol eller barnevogn hvor man eller kan halv-ligge ned

Anmeld

15. juli 2011

sus34

Min datter har siddet selv fra hun var 6 mdr... og hun startede med at kravle ugen før hun blev 8 mdr... og nu hvor hun er lidt over 8 mdr er hun overalt... så jeg tror ikke det har hæmmet hende... men hun vil også frem i verden.

Anmeld

15. juli 2011

Silas&Mille

Amandas-mor skriver:

Amanda kan endnu ikke side andet end nogle få sekunder ad gangen. Vi har lige haft sp til hende, og jeg spurgte så om det var et problem at hun ikke kan sidde selv endnu. Vores sp sagde så noget i retning af at det var godt og at vi endelig ikke måtte presse det frem, for det var bedre for hende at ligge og så komme op at kravle og lære at sidde den vej. Noget med at det var den korrekte måde at tage udviklingen på og at det andet kunne forcere udviklingen og hæmme at hun lærte at kravle.

Men Amanda kan altså sidde en smule og hun vil gerne. Hun ligger og spænder i mavemusklerne og kæmper for at løfte sig op. Så hun får lidt lov, men leger mest på ryggen og maven. Til gengæld sidder hun helt op i klapvogn og også i højstol, for hun vil ikke andet, hverken skråstol eller barnevogn hvor man eller kan halv-ligge ned

Det var også sådan min SP forklarede det.

Men som en af de andre også skriver, så styre vi ikke selv hvornår de små kan de forskellige ting. Vi har ikke som sådan trænet sidning med Silas men det er bare kommet stille og roligt. Han vil såmænd også gerne ligge på maven, bare ikke for meget på ryggen det er nok for kedeligt. Han gider bare ikke at ligge sådan for længe ad gangen.

Han har også lige fået en gåstol og han elsker at sidde i den. Han sidder der dog maks omkring en halvtime i løbet af dagen. Den har vi købt for at få ham til at 'stå' på fødderne og vi kan allerede se en forskel på de få dage vi har haft stolen så den er vi rigtig glade for.

Anmeld

15. juli 2011

Silas&Mille

Zeus skriver:

Jeg læste et sted, at det var en dårlig idé at lade dem sidde op selv, inden de kunne kravle, da det gjorde noget ved musklerne i benet.. Gjorde dem kortere/længere, kan ikke lige huske det.. Men det var i hvert fald en skidt idé

Vi gjorde det alligevel, da hun heller ikke havde tålmodighed til at ligge selv, men så sad hun enten på mine ben eller noget andet, så hun ikke havde benene strakt ud hele tiden

Altså når Silas sidder op laver han ligesom en cirkel med benene som kun er lidt åben ved fødderne. Han sidder ikke med helt strakte ben.

Ved ikke om det har noget at sige, for benene er jo ikke strakte.

Anmeld

15. juli 2011

Silas&Mille

sus34 skriver:

Min datter har siddet selv fra hun var 6 mdr... og hun startede med at kravle ugen før hun blev 8 mdr... og nu hvor hun er lidt over 8 mdr er hun overalt... så jeg tror ikke det har hæmmet hende... men hun vil også frem i verden.

Har det også sådan lidt, han har lært at sidde først så kommer alt det andet bare bagefter. Jeg tænker ikke så meget på hvornår han skal kunne hvad. Jeg er bare glad når han er glad og det er han når han sidder op og leger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.