Vi gjorde det fanme...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.521 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. juli 2011

VIPpigen

Ja. Lilje sutter ikke længere tommelfinger.

Hun startede i Januar med at sutte tommelfinger, og jeg kæmpede virkelig med forskellige løsninger for at få hende til at stoppe.

Høre så tit om børn der sutter tommelfinger som baby, og stadig gør det når de bliver 10-15 år... Satme nej om jeg skulle have en datter som gjorde det.

Vi prøvede den "flinke" metode med bare at tage tommelfinger ud, men come on, jeg kan jo ikke være over hende heletiden.

Så prøvede vi skrappere metoder som god negl. DON'T DO THAT..... Hendes spyt smagte af god negl, og det overførte hun til sutten (hvad pokker hjælper det når jeg vil have hende til at bruge den)

MEN så blev jeg virkelig strid. Så hun fik i starten handsker/strømper på hænderne, næsten heletiden. Da hun begyndte at ville gribe ud efter ting, og føle på ting tog jeg dem af når hun var vågen, og hun havde så strømper på hænderne om natten. For små 14 dage siden prøvede vi så at droppe dem om natten, og hun har IKKE taget tommelfingeren, men muller nu rundt efter sin sut i stedet.

ALTSÅ DET HAR VIRKET.....

Har virkelig følt mig som en ondskabsfuld mor, men samtidig har jeg også vendt den om og sagt jeg har gjort noget godt for min datter.

Er bare så stolt af hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2011

Shibby

Du har grund til at væres stolt..Nogle gange skal man gøre noget man ikke bryder sig om,men hey..Du gjorde det i en god sags tjeneste Kunne ikke forestille mig en på 10 suttede fingre :/ Godt kæmpet og flot resultat

Anmeld

4. august 2011

VIPpigen

Shibby skriver:

Du har grund til at væres stolt..Nogle gange skal man gøre noget man ikke bryder sig om,men hey..Du gjorde det i en god sags tjeneste Kunne ikke forestille mig en på 10 suttede fingre :/ Godt kæmpet og flot resultat

Tak søde... Er også bare så stolt, Hun har stadig ikke taget tommelfingeren, men finder gladeligt sin sut og putter i munden i stedet Det er bare så stort. Min onkel suttede på tommelfinger da han var barn, og familien har fortalt at han først stoppede da han var langt oppe i teenageårene.... Så er helt sikker på i dag at vi har gjort det rigtige

Anmeld

5. august 2011

BabyMiracle <3

VIPpigen skriver:

Ja. Lilje sutter ikke længere tommelfinger.

Hun startede i Januar med at sutte tommelfinger, og jeg kæmpede virkelig med forskellige løsninger for at få hende til at stoppe.

Høre så tit om børn der sutter tommelfinger som baby, og stadig gør det når de bliver 10-15 år... Satme nej om jeg skulle have en datter som gjorde det.

Vi prøvede den "flinke" metode med bare at tage tommelfinger ud, men come on, jeg kan jo ikke være over hende heletiden.

Så prøvede vi skrappere metoder som god negl. DON'T DO THAT..... Hendes spyt smagte af god negl, og det overførte hun til sutten (hvad pokker hjælper det når jeg vil have hende til at bruge den)

MEN så blev jeg virkelig strid. Så hun fik i starten handsker/strømper på hænderne, næsten heletiden. Da hun begyndte at ville gribe ud efter ting, og føle på ting tog jeg dem af når hun var vågen, og hun havde så strømper på hænderne om natten. For små 14 dage siden prøvede vi så at droppe dem om natten, og hun har IKKE taget tommelfingeren, men muller nu rundt efter sin sut i stedet.

ALTSÅ DET HAR VIRKET.....

Har virkelig følt mig som en ondskabsfuld mor, men samtidig har jeg også vendt den om og sagt jeg har gjort noget godt for min datter.

Er bare så stolt af hende

Super sejt gjort!  Tillykke ..

Jeg har en veninde der stadig sutter på tommelfinger. Hun er 23 ..
Har sagt til hende at hun skal stoppe, for det er sku pisse pinligt altså. Men hun er ligeglad. Og hun har lige fået sig en ny kæreste, og det første hun sagde til ham var at hun suttede på tommelfinger, og kunne han ikke li det, så vil det bare ikke blive ham og hende !

Mvh MajaBaby  

Anmeld

5. august 2011

sarahb

Vær stolt!!!
Du har gjort hbde en kæmpe tjeneste.. min mands niece sutter stadig pege og lange fingren samtidig og hun er 4.5 år...
Og min venindes mands far kommer stadig tommelen i munden når han bliver nervøs og ligende...

Anmeld

5. august 2011

VIPpigen

MajaBaby skriver:

Super sejt gjort!  Tillykke ..

Jeg har en veninde der stadig sutter på tommelfinger. Hun er 23 ..
Har sagt til hende at hun skal stoppe, for det er sku pisse pinligt altså. Men hun er ligeglad. Og hun har lige fået sig en ny kæreste, og det første hun sagde til ham var at hun suttede på tommelfinger, og kunne han ikke li det, så vil det bare ikke blive ham og hende !

Mvh MajaBaby  

NEJ NEJ... Åhh, bare tanken om at det kunne være Lilje om 22 år.... NOOOOO.... Er så glad for vi tog kampen op, og hun ikke sutter på tommelfinger længere. Og er glad for jeg holdte ved alle de gange jeg har været ved at kaste håndklædet i ringen, for hold op jeg har bare følt mig som jordens værste mor

Anmeld

5. august 2011

VIPpigen

sarahb skriver:

Vær stolt!!!
Du har gjort hbde en kæmpe tjeneste.. min mands niece sutter stadig pege og lange fingren samtidig og hun er 4.5 år...
Og min venindes mands far kommer stadig tommelen i munden når han bliver nervøs og ligende...

Jeg er også SÅ stolt, og jer som har rost det her har bare vist mig at det var det rigtige. Og de historier folk kommer med voksne mennesker som sutter tommelfinger, det skulle bare ikke være min datter.

Anmeld

5. august 2011

lhn89

Hvor er du sej! Godt gået! 

Jeg kender selv en lille dreng der sutter på tommelfinger. Hans finger er nærmest helt ødelagt, den er blevet helt flad og neglen ser helt underlig ud! Håber virkelig ikke at min datter begynder at sutte på tommelfingeren, desværre er hun ikke særlig god til at tage sutten, men håber virkelig det kommer! 

Men igen  - tillykke med det!

Venlig hilsen Louise

louisehartmann.dk

Anmeld

5. august 2011

VIPpigen

lhn89 skriver:

Hvor er du sej! Godt gået! 

Jeg kender selv en lille dreng der sutter på tommelfinger. Hans finger er nærmest helt ødelagt, den er blevet helt flad og neglen ser helt underlig ud! Håber virkelig ikke at min datter begynder at sutte på tommelfingeren, desværre er hun ikke særlig god til at tage sutten, men håber virkelig det kommer! 

Men igen  - tillykke med det!

Venlig hilsen Louise

louisehartmann.dk

Åhh, det lyder som mit mareridt. Ja, jeg havde mareridt i starten da hun begyndte at sutte tommelfinger, og i drømmen havde hun suttet den helt flad, og MEGET stor, det så bare helt forkert ud.

Drømmen gjorde også at jeg blev mere vedholden, for Liljes tommelfinger skulle BARE IKKE se sådan ud...

Anmeld

5. august 2011

lhn89

VIPpigen skriver:

Åhh, det lyder som mit mareridt. Ja, jeg havde mareridt i starten da hun begyndte at sutte tommelfinger, og i drømmen havde hun suttet den helt flad, og MEGET stor, det så bare helt forkert ud.

Drømmen gjorde også at jeg blev mere vedholden, for Liljes tommelfinger skulle BARE IKKE se sådan ud...

Nej nemlig! Tror også det er godt at jeg har set hans finger, for så har jeg set et "skrækscenarie". Luna kom til (tror det var helt tilfældigt) at tage hendes tommelfinger i munden, den fik jeg også taget ud med det samme, håber virkelig ikke hun kommer til at sutte på den!

Venlig hilsen Louise

louisehartmann.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.