Ja. Lilje sutter ikke længere tommelfinger.
Hun startede i Januar med at sutte tommelfinger, og jeg kæmpede virkelig med forskellige løsninger for at få hende til at stoppe.
Høre så tit om børn der sutter tommelfinger som baby, og stadig gør det når de bliver 10-15 år... Satme nej om jeg skulle have en datter som gjorde det.
Vi prøvede den "flinke" metode med bare at tage tommelfinger ud, men come on, jeg kan jo ikke være over hende heletiden.
Så prøvede vi skrappere metoder som god negl. DON'T DO THAT..... Hendes spyt smagte af god negl, og det overførte hun til sutten (hvad pokker hjælper det når jeg vil have hende til at bruge den)
MEN så blev jeg virkelig strid. Så hun fik i starten handsker/strømper på hænderne, næsten heletiden. Da hun begyndte at ville gribe ud efter ting, og føle på ting tog jeg dem af når hun var vågen, og hun havde så strømper på hænderne om natten. For små 14 dage siden prøvede vi så at droppe dem om natten, og hun har IKKE taget tommelfingeren, men muller nu rundt efter sin sut i stedet.
ALTSÅ DET HAR VIRKET.....
Har virkelig følt mig som en ondskabsfuld mor, men samtidig har jeg også vendt den om og sagt jeg har gjort noget godt for min datter.
Er bare så stolt af hende
Anmeld