Skilsmisse - Hvad gør man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2011

karina1980

eirene skriver:

Og hvor lang tid tager det så at blive separeret?

altså jeg tror jeg havde papiret på det efter 14 dage, men blot det jeg havde kvittering fra det var nok til jeg kunne søge, vi skulle så være seprarede i 6 mdr før vi kunne blive skildt, hvilket så skulle søges om da vi nåede dertil

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2011

N&J

eirene skriver:

Super, det hjælper jo en hel del, når man skal betale to huslejer. Tak for svaret. Og det kan jo være din søster har skiftet mening...

Nej, heldigvis ikke, hun gider bare ikke betale de famøse 500 kr. det koster at blive skilt, de er heldigvis indtil videre stadig gode venner og sønnen trives.. 

Anmeld

13. juli 2011

N&J

karina1980 skriver:

altså da vi i sin tid skulle have været skilt, søgte jeg skillsmisse og alle tilskud samme dag som han flyttede,

man kan ikke få tilskudene før man er seprarede og adr er flyttet

manden skal bare være flyttet - min søster søgte nemlig før hun søgte om skilsmisse, men det er også 7 mdr. siden, så måske reglerne har ændret sig eller det er forskelligt fra kommune til kommune.  

Anmeld

13. juli 2011

eirene

N&J skriver:

manden skal bare være flyttet - min søster søgte nemlig før hun søgte om skilsmisse, men det er også 7 mdr. siden, så måske reglerne har ændret sig eller det er forskelligt fra kommune til kommune.  

Tusind tak for hjælpen. Nu har jeg sendt separationspapirerne og 1. august søger jeg om eneforsørger-bidrag.

Anmeld

13. juli 2011

N&J

Tusind tak for hjælpen. Nu har jeg sendt separationspapirerne og 1. august søger jeg om eneforsørger-bidrag.

nej, gå da ned og gør det nu, hvis du er heldig kan du måske stadig nå at få dem til at arkivere det dernede, så du kan få her den 20, ved ikke om det i praksis kan lade sig gøre, men ham jeg snakkede med i sin tid gjorde det for mig på 2 dage, så jeg kunne nå det..  især når du står med et hus oveni.. 

Anmeld

13. juli 2011

eirene

N&J skriver:

nej, gå da ned og gør det nu, hvis du er heldig kan du måske stadig nå at få dem til at arkivere det dernede, så du kan få her den 20, ved ikke om det i praksis kan lade sig gøre, men ham jeg snakkede med i sin tid gjorde det for mig på 2 dage, så jeg kunne nå det..  især når du står med et hus oveni.. 

God idé. Tak du har været til stor hjælp.

Anmeld

13. juli 2011

N&J

eirene skriver:

God idé. Tak du har været til stor hjælp.

Velbekomme, og du siger endelig til, det er jo ikke det man havde forestillet sig da man i sin tid valgte at gifte sig og få børn, men børn er heldigvis nogle kompetente nogen af slagsen.. og nu skal du til at nyde livet på en helt ny måde, og den er ik' så ringe endda.. 

Anmeld

14. juli 2011

eirene

N&J skriver:

Velbekomme, og du siger endelig til, det er jo ikke det man havde forestillet sig da man i sin tid valgte at gifte sig og få børn, men børn er heldigvis nogle kompetente nogen af slagsen.. og nu skal du til at nyde livet på en helt ny måde, og den er ik' så ringe endda.. 

Nej sjovt nok er det ikke lige det der er planen når man går op af kirkegulvet... ;-)

Jeg glæder mig også rigtig meget til at nyde min tid alene... Altså når farmand har den lille. Så bliver der rigtig mig-tid. YES.

Anmeld

14. juli 2011

bobbles

eirene skriver:

Hej piger

Tja, nu er beslutningen taget, vi skal skilles. Det var mig der endelig satte foden i gulvet og sagde stop. Men min mand var hurtig og fik fat i kommunen, fik en lejlighed allerede her den 1. august. Det er jo dejligt for ham. Men vi står så lige med et hus der skal sælges. Og ingen ved jo hvor lang tid det tager. Så jeg er låst i det indtil det er solgt. Egentlig er det jo også fint nok. Men...

Hvad gør vi så? Skal vi separeres nu? Eller når huset er solgt? Kan man søge børnebidrag når man flytter fra hinanden eller først den dag man bliver skilt? Nogen der kender reglerne? Eller bare har et godt råd.

Kh Irene

Hejsa jeg gik fra min mand i 2008, vi blev sepereret det skal man være i et halvt år(betænkningstid) da fik jeg en lejlighed i mellemtiden til mig og min datter, og jeg fik børnebidrag, børnepenge, bolig støtte you name it, også efter et halvt år søgte jeg om at blive skilt der skal man så betale et girokort på 500 kr for at blive skilt og efter 2 uger fik jeg brev fra statsforvaltningen om at vi var blevet skilt.. det er sådan set sådan det foregik for mig

Anmeld

14. juli 2011

eirene

Frøken Christiansen skriver:

Hejsa jeg gik fra min mand i 2008, vi blev sepereret det skal man være i et halvt år(betænkningstid) da fik jeg en lejlighed i mellemtiden til mig og min datter, og jeg fik børnebidrag, børnepenge, bolig støtte you name it, også efter et halvt år søgte jeg om at blive skilt der skal man så betale et girokort på 500 kr for at blive skilt og efter 2 uger fik jeg brev fra statsforvaltningen om at vi var blevet skilt.. det er sådan set sådan det foregik for mig

Havde I også hus sammen som du skulle være med til at betale? Vi står lidt nu med spørgsmålet om vores fælles lån har betydning for om vi kan få bidrag fra kommunen indtil huset er solgt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.