Skilsmisse - Hvad gør man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.923 visninger
20 svar
0 synes godt om
13. juli 2011

eirene

Hej piger

Tja, nu er beslutningen taget, vi skal skilles. Det var mig der endelig satte foden i gulvet og sagde stop. Men min mand var hurtig og fik fat i kommunen, fik en lejlighed allerede her den 1. august. Det er jo dejligt for ham. Men vi står så lige med et hus der skal sælges. Og ingen ved jo hvor lang tid det tager. Så jeg er låst i det indtil det er solgt. Egentlig er det jo også fint nok. Men...

Hvad gør vi så? Skal vi separeres nu? Eller når huset er solgt? Kan man søge børnebidrag når man flytter fra hinanden eller først den dag man bliver skilt? Nogen der kender reglerne? Eller bare har et godt råd.

Kh Irene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2011

N&J

eirene skriver:

Hej piger

Tja, nu er beslutningen taget, vi skal skilles. Det var mig der endelig satte foden i gulvet og sagde stop. Men min mand var hurtig og fik fat i kommunen, fik en lejlighed allerede her den 1. august. Det er jo dejligt for ham. Men vi står så lige med et hus der skal sælges. Og ingen ved jo hvor lang tid det tager. Så jeg er låst i det indtil det er solgt. Egentlig er det jo også fint nok. Men...

Hvad gør vi så? Skal vi separeres nu? Eller når huset er solgt? Kan man søge børnebidrag når man flytter fra hinanden eller først den dag man bliver skilt? Nogen der kender reglerne? Eller bare har et godt råd.

Kh Irene

Den dag han flytter ud kan du søge om enlig ydelserne, min søster gjorde det samme, og indsendte derefter skilsmisse papirerne - som jo selvfølgelig gjorde at de var sepereret i det halve år der kræves.. og lige pt er vi lidt i tvivl om de overhovedet har fået dem, da de stadig ikke er skilt - efter 7 mdr. - så de to ting er uafhængige af hinanden

til dig, det kan ikke være en sjov tid at gå i møde, selvom det er en beslutning der er nødvendig

Anmeld

13. juli 2011

Troldepussen

eirene skriver:

Hej piger

Kh Irene

Hvis manden mere eller mindre allerede er flyttet, så kan i lige så godt få skilsmissen overstået, så du kan få søgt de tilskud du har krav på som enlig mor...

Anmeld

13. juli 2011

bøgelund

N&J skriver:

Den dag han flytter ud kan du søge om enlig ydelserne, min søster gjorde det samme, og indsendte derefter skilsmisse papirerne - som jo selvfølgelig gjorde at de var sepereret i det halve år der kræves.. og lige pt er vi lidt i tvivl om de overhovedet har fået dem, da de stadig ikke er skilt - efter 7 mdr. - så de to ting er uafhængige af hinanden

til dig, det kan ikke være en sjov tid at gå i møde, selvom det er en beslutning der er nødvendig

hej..

nu ved jeg ikke om i har gjort det eller ved det, men når man har været sepereret i et halvt år, skal de selv søge om skilsmisse igen.. ellers forbliver de sepereret længe..  

Anmeld

13. juli 2011

N&J

bøgelund1 skriver:

hej..

nu ved jeg ikke om i har gjort det eller ved det, men når man har været sepereret i et halvt år, skal de selv søge om skilsmisse igen.. ellers forbliver de sepereret længe..  

Ja, det tror jeg ikke min søster ved, det skal jeg nok videregive, tak for det.. 

Anmeld

13. juli 2011

bøgelund

N&J skriver:

Ja, det tror jeg ikke min søster ved, det skal jeg nok videregive, tak for det.. 

var da så lidt..  

Anmeld

13. juli 2011

karina1980

eirene skriver:

Hej piger

Kh Irene

altså da vi i sin tid skulle have været skilt, søgte jeg skillsmisse og alle tilskud samme dag som han flyttede,

man kan ikke få tilskudene før man er seprarede og adr er flyttet

Anmeld

13. juli 2011

eirene

N&J skriver:

Super, det hjælper jo en hel del, når man skal betale to huslejer. Tak for svaret. Og det kan jo være din søster har skiftet mening...

Anmeld

13. juli 2011

eirene

karina1980 skriver:

altså da vi i sin tid skulle have været skilt, søgte jeg skillsmisse og alle tilskud samme dag som han flyttede,

man kan ikke få tilskudene før man er seprarede og adr er flyttet

Og hvor lang tid tager det så at blive separeret?

Anmeld

13. juli 2011

eirene

N&J skriver:

Åh ja og tak for krammet. Dem kan man aldrig få for mange af og ja, tingene er ikke særlig sjove lige nu...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.