eirene skriver:
Hej piger
Tja, nu er beslutningen taget, vi skal skilles. Det var mig der endelig satte foden i gulvet og sagde stop. Men min mand var hurtig og fik fat i kommunen, fik en lejlighed allerede her den 1. august. Det er jo dejligt for ham. Men vi står så lige med et hus der skal sælges. Og ingen ved jo hvor lang tid det tager. Så jeg er låst i det indtil det er solgt. Egentlig er det jo også fint nok. Men...
Hvad gør vi så? Skal vi separeres nu? Eller når huset er solgt? Kan man søge børnebidrag når man flytter fra hinanden eller først den dag man bliver skilt? Nogen der kender reglerne? Eller bare har et godt råd. 
Kh Irene
Den dag han flytter ud kan du søge om enlig ydelserne, min søster gjorde det samme, og indsendte derefter skilsmisse papirerne - som jo selvfølgelig gjorde at de var sepereret i det halve år der kræves.. og lige pt er vi lidt i tvivl om de overhovedet har fået dem, da de stadig ikke er skilt - efter 7 mdr. - så de to ting er uafhængige af hinanden
til dig, det kan ikke være en sjov tid at gå i møde, selvom det er en beslutning der er nødvendig
Anmeld