udmalkning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2011

oerbaek

Carina87 skriver:

Du må gerne malke ud og hælde sammen, men hver portion skal køles ned hver for sig og DEREFTER hældes sammen. 

Jeg har læst, at det kan holde sig 3 dage i køleskab. Men KUN hvis man lige malker 1 skefuld ud og smider væk først. Det har noget at gøre med, at der er bakterier i den første mælk. Dette gør ikke noget når barnet spiser det med det samme, men det må ikke gemmes pga bakterieudviklingen. Det var ikke det du spurgte om, undskyld, men synes det er værd at vide at man kan risikere at lave en bakteriebombe hvis ikke man gør det ordentligt

Rigtig god date aften til jer!

det er altid rart at blive lidt klogere det vidste jeg ikke men det vil jeg da gøre så   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2011

oerbaek

Angelspot skriver:

Åhh ja, en tur i biffen ville være skønt

Jeg tænker dog at jeg vil afprøve flasken først. Det er ikke sikkert du kan få ham til at tage den. Min dreng kan ikke finde ud af det. Og tænker at hvis først han er sulten og skal prøve noget nyt, så ville min søn i hvert fald blive tæskesur og tosset, så vil han slet ikke kunne koncentrere sig. Så måske dem der skal passe ham, lige skal øve med flasken inden, der kan jo være risiko for han ikke vil.

det er afprøvet han vil gerne tage flasken hvis det er min mælk der er i men ikke hvis det er mme, så jeg malker ud og laver en flaske til ham  

Anmeld

11. juli 2011

Angelspot

oerbaek skriver:

det er afprøvet han vil gerne tage flasken hvis det er min mælk der er i men ikke hvis det er mme, så jeg malker ud og laver en flaske til ham  

Super fedt for dig! Så er det bare afsted og hav en rigtig dejlig aften

Anmeld

11. juli 2011

Moar2011

det kan du godt.. det skal jo bare være i køleskabet når du ikke malker ud

modermælk kan holde 4 dage i køleskabet. og i fryseren i 6 mdr...

kan mælken også holde sig 4dage i køleskabet hvis det har været frøsen ned?

Anmeld

11. juli 2011

Noneother

Det må du gerne, men som nogen allerede har sagt. Så skal det køles ned hver for sig først. Mælken skal ha´samme temperatur når man blander portionerne sammen.

Anmeld

11. juli 2011

Isabella_mor

Babyklar skriver:

kan mælken også holde sig 4dage i køleskabet hvis det har været frøsen ned?

det kunne jeg forestille mig ja.. det kommer jo an på om det er blevet frosset ned direkte efter udmalkningen eller om det har været på køl i nogle dage først..

Anmeld

11. juli 2011

oerbaek

Noneother skriver:

Det må du gerne, men son nogen allerede har sagt. Så skal Det køles ned hver for sig først. Mælken skal ha´samme temperatur når man blander portionerne sammen.

det gør jeg dejligt med så mange gode svar  

Anmeld

11. juli 2011

Moar2011

isabellamor skriver:

det kunne jeg forestille mig ja.. det kommer jo an på om det er blevet frosset ned direkte efter udmalkningen eller om det har været på køl i nogle dage først..

det har været på køl i et par dage inden det blev frossen ned

Anmeld

11. juli 2011

Isabella_mor

Babyklar skriver:

det har været på køl i et par dage inden det blev frossen ned

s¨tænker jeg at når det er blevet tøet op så den resterende tid af de 4 dage.. hvis du nu fryser det ned efter det har stået på køl i to dage, så holder det kun 2 dage yderligere som optøet mælk... det er vel ligesom med kød... fryser man det ned dagen før det udløber løber det dagen efter man har tøet det op... 

Anmeld

11. juli 2011

Moar2011

isabellamor skriver:

s¨tænker jeg at når det er blevet tøet op så den resterende tid af de 4 dage.. hvis du nu fryser det ned efter det har stået på køl i to dage, så holder det kun 2 dage yderligere som optøet mælk... det er vel ligesom med kød... fryser man det ned dagen før det udløber løber det dagen efter man har tøet det op... 

super, tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.