udmalkning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.134 visninger
20 svar
0 synes godt om
11. juli 2011

oerbaek

Ja som overskriften lyder så har jeg lige et lille spørgsmål om udmalkning... 

det forholder sig sådanne at min mand og jeg skal i biografen på torsdag og se Harry Potter og min svigermor skal passe vores 3 drenge Nicolaj på 3 mdr skal passes for første gang i flere timer ad gangen

Mit spørgsmål er så om man må malke ud flere gange på samme dag og så samle det hele i en flaske ?????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2011

Isabella_mor

oerbaek skriver:

Ja som overskriften lyder så har jeg lige et lille spørgsmål om udmalkning... 

det forholder sig sådanne at min mand og jeg skal i biografen på torsdag og se Harry Potter og min svigermor skal passe vores 3 drenge Nicolaj på 3 mdr skal passes for første gang i flere timer ad gangen

Mit spørgsmål er så om man må malke ud flere gange på samme dag og så samle det hele i en flaske ?????

det kan du godt.. det skal jo bare være i køleskabet når du ikke malker ud

modermælk kan holde 4 dage i køleskabet. og i fryseren i 6 mdr...

Anmeld

11. juli 2011

oerbaek

isabellamor skriver:

det kan du godt.. det skal jo bare være i køleskabet når du ikke malker ud

modermælk kan holde 4 dage i køleskabet. og i fryseren i 6 mdr...

men det er ok at blande fra flere udmalkninger i en flaske????

Anmeld

11. juli 2011

Isabella_mor

oerbaek skriver:

men det er ok at blande fra flere udmalkninger i en flaske????

jaja... det sker der ikke noget ved det er jo det samme mælk.... det kan du sagtens... når du laver første udmalkning, så er det bare max 4 dage derfra til det skal gives til dit barn...  

Anmeld

11. juli 2011

oerbaek

isabellamor skriver:

jaja... det sker der ikke noget ved det er jo det samme mælk.... det kan du sagtens... når du laver første udmalkning, så er det bare max 4 dage derfra til det skal gives til dit barn...  

super så laver jeg en go portion han kan få med så skal jeg i hvertfald ikke være bekymret for om han er sulten når madpakkerne ikke lige er der  

Anmeld

11. juli 2011

Isabella_mor

oerbaek skriver:

super så laver jeg en go portion han kan få med så skal jeg i hvertfald ikke være bekymret for om han er sulten når madpakkerne ikke lige er der  

lige præcis... og det er altid bedre med for meget end med for lidt

god tur i biffen, det har vi ENDNU ikke været siden jeg fødte for 6 mdr siden

Anmeld

11. juli 2011

oerbaek

isabellamor skriver:

lige præcis... og det er altid bedre med for meget end med for lidt

god tur i biffen, det har vi ENDNU ikke været siden jeg fødte for 6 mdr siden

uhh jeg glæder mig også rigtig meget  

Anmeld

11. juli 2011

Angelspot

Åhh ja, en tur i biffen ville være skønt

Jeg tænker dog at jeg vil afprøve flasken først. Det er ikke sikkert du kan få ham til at tage den. Min dreng kan ikke finde ud af det. Og tænker at hvis først han er sulten og skal prøve noget nyt, så ville min søn i hvert fald blive tæskesur og tosset, så vil han slet ikke kunne koncentrere sig. Så måske dem der skal passe ham, lige skal øve med flasken inden, der kan jo være risiko for han ikke vil.

Anmeld

11. juli 2011

komodo

Jeg ville nok vælge at køle det ned inden du blander det, så det ikke bliver lunkent flere gange, lunken mælk er guf for bakterier ..

God bio tur

Anmeld

11. juli 2011

CA

Du må gerne malke ud og hælde sammen, men hver portion skal køles ned hver for sig og DEREFTER hældes sammen. 

Jeg har læst, at det kan holde sig 3 dage i køleskab. Men KUN hvis man lige malker 1 skefuld ud og smider væk først. Det har noget at gøre med, at der er bakterier i den første mælk. Dette gør ikke noget når barnet spiser det med det samme, men det må ikke gemmes pga bakterieudviklingen. Det var ikke det du spurgte om, undskyld, men synes det er værd at vide at man kan risikere at lave en bakteriebombe hvis ikke man gør det ordentligt

Rigtig god date aften til jer!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.