Hvad ville du gøre....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2011

Isabella_mor

SnartMorTil2<3 skriver:

... Hvis du havde et barn på lidt over 1 år, der havde fået flaske fra 5 mdrs alderen, og nu er TOTAL afhængig af den... Barnet får nu kun 1 flaske i døgnet aftenflasken... Men barnet NÆGTER at sove om dagen, når du putter det uden flasken, (barnet bruger ikke sut) Dagplejen har ingen problemer med at putte om dagen uden flaske, selvom du prøver ALT inkl. det dagplejen gør virker det ikke derhjemme. Alle steder hvor du søger råd får du samme svar; Prøv med en bamse, sutteklud, andet der giver tryghed.. Du skal bare være konsekvent bla bla bla. det virker IKKE. Det er TYDELIGVIS MOR der ikke kan få barnet til at sove om dagen, uden sutteflaske.

HVAD VILLE DU GØRE??

Ja, som i kan høre syns jeg har prøvet alt og intet synes at virke. De gange hvor jeg er konsekvent kan barnet ligge og græde i op til halvanden time, ergo han giver simpelthen ikke op. Ligeså snart far, eller andre gør det overgiver han sig til søvnen....

Hvad skal jeg dog gøre?

det lyder måske klamt og det er sikkert ikke noget der er nogen der anbefaler og jeg har aldrig selv gjort det..

men min venninde da hun skulle venne hendes datter af med at amme (hun kom ind om natten til sin mor og sneg sig til at amme i LANG TID efter hun ikke skulle ammes længere) hun smurte go negl på brystvorterne og så fik hun at vide at sådan smager mors bryster når du er blevet for stor til at få bryst..

måske du skulle prøve det med flaske, du kunne selvfølgelig bruge noget andet der ikke er så klamt som go negl men noget der smager grimt... citron f.eks... og så kan det være at han simpelthen ikke vil have flasken igen.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2011

Pikku Myy

Det er ikk så meget natten der er et problem for der er vi ikke nået til endnu, da jeg stadig syns han skal ha sin natflaske. Men det er mere der om dagen at han ikke vil sove i barnevognen uden flasken.. og så tænker jeg bare kan det virkelig være rigtigt at han skal skrige halvanden time i en uge, eller mere for at vænne ham af med den om dagen?? Han er jo en meget stædig ung mand, så jeg frygter bare det kan tage flere uger

Når du gerne vil at han skal beholde sin go'natflaske, kommer I nok ikke af med den til middagsluren foreløbig. Nu har jeg godt nok ikke haft et flaskebarn, men jeg forestiller mig at den er koblet så fast i jeres soveritualer at han ikke vil forstå hvorfor han nogengange må og andre gange ikke.

Jeg har hørt om nogen der udfasede natflasken ved gradvist at tynde den op med vand. Måske det vil kunne lade sig gøre med flasken til middagsluren... Men det kan godt være han ikke vil acceptere det når han stadig får uopblandet mælk om natten. Tænker finten er at de ikke rigtig opdager det før det er for sent

En lille bibemærkning: Jeg har lidt svært ved at forstå hvorfor det kun skulle være flasken til middagsluren der er skyld i svamp i munden, men hvis det virkelig er jeres erfaring, skal du måske kigge på om der er en forskel på hvordan han får de to flasker. Måske vil en lille ændring (fx tiden han ligger med den eller flaskens indhold) betyde at han ikke længere får svamp, og hvis du løser svampeproblemet, behøver du jo ikke længere gruble over hvordan du løser flaskeproblemet

Anmeld

13. juli 2011

Brams

SnartMorTil2<3 skriver:

Det er ikk så meget natten der er et problem for der er vi ikke nået til endnu, da jeg stadig syns han skal ha sin natflaske. Men det er mere der om dagen at han ikke vil sove i barnevognen uden flasken.. og så tænker jeg bare kan det virkelig være rigtigt at han skal skrige halvanden time i en uge, eller mere for at vænne ham af med den om dagen?? Han er jo en meget stædig ung mand, så jeg frygter bare det kan tage flere uger

Kan godt forstå, at det er svært. Man vil jo helst at de ikke græder, når man nu ved at man kan give dem noget som stopper gråden

Mit bedste bud er dog at holde fast og så er jeg sikker på, at det ikke kommer til at tage uger, men bare dage inden han finder ud af, at det er ok at lægge sig til at sove uden flasken

Håber det går

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.