Det er ikk så meget natten der er et problem for der er vi ikke nået til endnu, da jeg stadig syns han skal ha sin natflaske. Men det er mere der om dagen at han ikke vil sove i barnevognen uden flasken.. og så tænker jeg bare kan det virkelig være rigtigt at han skal skrige halvanden time i en uge, eller mere for at vænne ham af med den om dagen?? Han er jo en meget stædig ung mand, så jeg frygter bare det kan tage flere uger 
Når du gerne vil at han skal beholde sin go'natflaske, kommer I nok ikke af med den til middagsluren foreløbig. Nu har jeg godt nok ikke haft et flaskebarn, men jeg forestiller mig at den er koblet så fast i jeres soveritualer at han ikke vil forstå hvorfor han nogengange må og andre gange ikke.
Jeg har hørt om nogen der udfasede natflasken ved gradvist at tynde den op med vand. Måske det vil kunne lade sig gøre med flasken til middagsluren... Men det kan godt være han ikke vil acceptere det når han stadig får uopblandet mælk om natten. Tænker finten er at de ikke rigtig opdager det før det er for sent 
En lille bibemærkning: Jeg har lidt svært ved at forstå hvorfor det kun skulle være flasken til middagsluren der er skyld i svamp i munden, men hvis det virkelig er jeres erfaring, skal du måske kigge på om der er en forskel på hvordan han får de to flasker. Måske vil en lille ændring (fx tiden han ligger med den eller flaskens indhold) betyde at han ikke længere får svamp, og hvis du løser svampeproblemet, behøver du jo ikke længere gruble over hvordan du løser flaskeproblemet 
Anmeld