SnartMorTil2<3 skriver:
... Hvis du havde et barn på lidt over 1 år, der havde fået flaske fra 5 mdrs alderen, og nu er TOTAL afhængig af den... Barnet får nu kun 1 flaske i døgnet aftenflasken... Men barnet NÆGTER at sove om dagen, når du putter det uden flasken, (barnet bruger ikke sut) Dagplejen har ingen problemer med at putte om dagen uden flaske, selvom du prøver ALT inkl. det dagplejen gør virker det ikke derhjemme. Alle steder hvor du søger råd får du samme svar; Prøv med en bamse, sutteklud, andet der giver tryghed.. Du skal bare være konsekvent bla bla bla. det virker IKKE. Det er TYDELIGVIS MOR der ikke kan få barnet til at sove om dagen, uden sutteflaske.
HVAD VILLE DU GØRE??
Ja, som i kan høre syns jeg har prøvet alt og intet synes at virke. De gange hvor jeg er konsekvent kan barnet ligge og græde i op til halvanden time, ergo han giver simpelthen ikke op. Ligeså snart far, eller andre gør det overgiver han sig til søvnen....
Hvad skal jeg dog gøre?
Tage kampen og stå fast.
Det lyder jo som om du indtil videre har givet efter og givet flasken.
Og det ved dit barn godt, derfor bliver han/hun ved med at hyle, indtil han/hun får flasken.
Stå fast en dag, tilbyd kun vand fra et glas. Det kan ende ud i en eller flere gevaldige skrigeture, men tag kampen nu, jo ældre barnet bliver, jo mere afhængig bliver barnet og jo sværer er det at vænne barnet fra flasken.
Så tag kampen nu, græd de tårer der skal grædes over en baby der sikkert bliver hysterisk.
Måske går det nemmere end du regner med, når barnet kan mærke du er fast besluttet.
Pøj pøj med det.
*Camilla 28+5
Anmeld