Hvorfor skælder han mig hele tiden ud?? :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.645 visninger
14 svar
0 synes godt om
11. juli 2011

Anonym trådstarter

Jeg sidder her og hulker, tårerne triller ned af kinderne, og jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre eller sige. Jeg føler mig så magtesløs og forstår ingenting.

Jeg elsker min kæreste. Han er en fantastisk kæreste og en fantastisk kommende far. Vi venter barn her i løbet af året.. Han bekræfter mig, giver mig så meget kærlighed og omsorg, og passer på mig.

Men når han er i dårligt humør, er han en helt anden, og jeg kan overhovedet ikke rationalisere med ham. Når han er i dårligt humør, er ALT min skyld, og han kan overhovedet ikke se gennem hans sky af vrede. Han kunne ALDRIG finde på at røre mig, det er ikke det det handler om. Det handler om den skæld ud og råben jeg udsættes for, når jeg absolut intet har gjort. Når han lang om længe har kølet ned og er kommet til sig selv, er han rigtig ked af hvad han har gjort. En gang imellem kan han dog ikke se, at det er ham, der har fejlet.

Han har selv indrømmet, at han har problemer med sin vrede, men vil ikke få prof. hjælp. Han mener, at han kan klare det selv, selvom han gang på gang beviser, at det kan han ikke. Og jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre, for han kan SLET ikke se, hvor unfair han er.

Her til morgen skete det igen.. Han var morgensur fra morgenstunden, så jeg prøver self. at træde varsomt. Jeg går og rydder op i vores lejlighed, som ligner en bunke lort, og han beder mig om ikke at rydde op på skrivebordet. Det siger jeg ok til, men spørger dog lige, om jeg må smide den frysepose ud, der ligger på bordet.

Så flejner han FULDstændig! Han HAVDE lige sagt, at jeg ikke skulle rydde op på skrivebordet, og det var PRÆCIS det dér han mente, for han skulle bruge den frysepose, og det var FANDME også utroligt, at jeg ikke bare hører hvad han siger! (Oppe i råbeniveau). Jeg bliver helt vildt ked af det og siger, at jeg jo bare spurgte, og det jo bare var fordi jeg var ved at rydde op, men han er bare gal. Så jeg prøver at undgå at tale til ham derfra.

Da vi stod op havde han spurgt, om jeg ville hjælpe ham med at få et bord ned i bilen, når han nåede så langt, og det sagde jeg ja til, og formodede han ville sige til, når han specifikt havde brug for hjælp (for jeg må fx ikke løfte). Så giver han sig så til at flytte nogle ting, og da jeg vender mig om kan jeg se, at han har svært ved at komme gennem døren med bordet. Så jeg går hen og vil hjælpe, og så flegner han FULDstændig igen! Altså han råber af mig!

Han HAVDE jo bedt mig om at hjælpe, og det var FANDME utroligt jeg ikke bare kom og hjalp ham! Jeg siger så, at jeg havde regnet med han kaldte, når han vidste hvad jeg skulle hjælpe med, men han er HELT oppe i det røde felt og råber og råber. Og jeg bryder grædende sammen og hulker, fordi jeg ikke kan klare at blive skældt ud for gud ved hvilken gang, når jeg ikke har gjort noget galt, men han fortsætter og fortsætter.

Ender med han siger, at han da tydeligvis er nødt til at blive hjemme til vi har løst det her (læs: Til han har fået sin vilje), men jeg siger til ham, at jeg overhovedet ikke har lyst til at være sammen med ham, når han råber og skriger af mig, når jeg intet har gjort. Imens jeg hulker og græder. Og så kører han så ud med det bord.

Nu sidder jeg bare her og ser sådan her ud: 

Hvorfor? Hvorfor IGEN? Hvorfor skælder han mig altid ud, når jeg absolut intet har gjort? Hvis han er utilfreds med noget, så hvorfor ikke bare sige: "Nej skat, du må ikke lige smide den frysepose ud". Eller kalde: "Hey skat, vil du ikke lige hjælpe mig med bordet nu?" Hvorfor FLEGNE, råbe og skrige af mig, når jeg bare prøver at være en god kæreste, og jeg ikke har gjort noget?

Hvad skal jeg efterhånden gøre? Fint nok, at han kan se hans fejltrin bagefter, men det tærer på mig, at han gang på gang råber og skriger og skælder mig ud, når jeg ikke har gjort noget galt! Det er SÅ hårdt, og det er som at man aldrig ved, hvad man skal gøre for at træde forkert, for det kommer bare ud af det blå. 

Vi har talt om det her. Mange gange. Nærmest hver gang vi har skændtes over de der fjollerier, men tit siger han bare: "Jamen det er dig, der trigger mig!" - Jamen for pokker, jeg har jo ikke GJORT noget!

At forlade ham er IKKE en mulighed, lad mig sige så meget. det ønsker jeg ikke. Jeg elsker ham, og når han ikke får de her hidsigheds-uretfærdigheds-anfald, er han den bedste kæreste, jeg overhovedet kunne forestille mig. Jeg vil bare vide hvad jeg skal gøre, for nu sidder jeg her og hulker igen, og synes ikke dte kan passe. Heller ikke at baby skal udsættes for de stresshormoner inde i maven..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2011

maria_wlt

Jeg har INGEN ideer om hvorfor han bliver så sur, men det må helt klart være noget han går rundt med indeni. 

Det med at du trigger ham, er ikke godt nok synes jeg.

Og så er han virkelig nød til at gøre noget ved det, for når baby kommer så bliver tilværelsen ikke mere rolig eller noget

Anmeld

11. juli 2011

lilledittemor

Det lyder slet ikke sjovt det der

Men jeg synes at du skal sætte det som et krav for ham at han, eller i sammen, skal tage i behandling..

Tænk nu hvis han også får de vredesudbrud på jeres kommende barn?
Eller at jeres barn skal høre på at i skændes sådan når h*n kommer til verden?

Synes i skal fixe det inden baby kommer - fortæl ham at du ikke vil finde dig i det.. Basta

Anmeld

11. juli 2011

Anonym trådstarter

maria_wt skriver:

Jeg har INGEN ideer om hvorfor han bliver så sur, men det må helt klart være noget han går rundt med indeni. 

Det med at du trigger ham, er ikke godt nok synes jeg.

Og så er han virkelig nød til at gøre noget ved det, for når baby kommer så bliver tilværelsen ikke mere rolig eller noget

Det har jeg også sagt til ham. At han må have nogle indre dæmoner. For jeg er ikke den første kæreste, han har haft det her problem med. Og det er han også enig i. Det er jo ikke fordi, jeg rent faktisk gør noget galt, men han kan ikke styre det. Han vil bare ikke have prof. hjælp, og jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre..

Jeg har også spurgt, hvad han har tænkt sig når vores barn kommer, for jeg vil ALDRIG skændes foran vores barn! Aldrig! Og vores barn skal ikke se mig så knust. Og så siger han, at der bliver self. ikke noget. Men hvor mange gange har han snart ikke lovet at lave det om nu...

Anmeld

11. juli 2011

Anonym trådstarter

Ditte_Marie skriver:

Det lyder slet ikke sjovt det der

Men jeg synes at du skal sætte det som et krav for ham at han, eller i sammen, skal tage i behandling..

Synes i skal fixe det inden baby kommer - fortæl ham at du ikke vil finde dig i det.. Basta

Jeg har også forsøgt de ting, men det er svært at snakke med ham om det, fordi at så går han i panik hver gang. Om jeg vil forlade ham? Om han har ødelagt det hele? Og jeg siger til ham hver gang, at NEJ! Jeg går ingen steder! Jeg ved jo godt, at det er et problem han har, og ikke rigtig kan gøre for selv, men derfor skal han jo stadig løse det! Men det er svært fordi han går sådan i panik..

Anmeld

11. juli 2011

butterflyPhoto

Anonym skriver:

Jeg sidder her og hulker, tårerne triller ned af kinderne, og jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre eller sige. Jeg føler mig så magtesløs og forstår ingenting.

Jeg elsker min kæreste. Han er en fantastisk kæreste og en fantastisk kommende far. Vi venter barn her i løbet af året.. Han bekræfter mig, giver mig så meget kærlighed og omsorg, og passer på mig.

Men når han er i dårligt humør, er han en helt anden, og jeg kan overhovedet ikke rationalisere med ham. Når han er i dårligt humør, er ALT min skyld, og han kan overhovedet ikke se gennem hans sky af vrede. Han kunne ALDRIG finde på at røre mig, det er ikke det det handler om. Det handler om den skæld ud og råben jeg udsættes for, når jeg absolut intet har gjort. Når han lang om længe har kølet ned og er kommet til sig selv, er han rigtig ked af hvad han har gjort. En gang imellem kan han dog ikke se, at det er ham, der har fejlet.

Han har selv indrømmet, at han har problemer med sin vrede, men vil ikke få prof. hjælp. Han mener, at han kan klare det selv, selvom han gang på gang beviser, at det kan han ikke. Og jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre, for han kan SLET ikke se, hvor unfair han er.

Her til morgen skete det igen.. Han var morgensur fra morgenstunden, så jeg prøver self. at træde varsomt. Jeg går og rydder op i vores lejlighed, som ligner en bunke lort, og han beder mig om ikke at rydde op på skrivebordet. Det siger jeg ok til, men spørger dog lige, om jeg må smide den frysepose ud, der ligger på bordet.

Så flejner han FULDstændig! Han HAVDE lige sagt, at jeg ikke skulle rydde op på skrivebordet, og det var PRÆCIS det dér han mente, for han skulle bruge den frysepose, og det var FANDME også utroligt, at jeg ikke bare hører hvad han siger! (Oppe i råbeniveau). Jeg bliver helt vildt ked af det og siger, at jeg jo bare spurgte, og det jo bare var fordi jeg var ved at rydde op, men han er bare gal. Så jeg prøver at undgå at tale til ham derfra.

Da vi stod op havde han spurgt, om jeg ville hjælpe ham med at få et bord ned i bilen, når han nåede så langt, og det sagde jeg ja til, og formodede han ville sige til, når han specifikt havde brug for hjælp (for jeg må fx ikke løfte). Så giver han sig så til at flytte nogle ting, og da jeg vender mig om kan jeg se, at han har svært ved at komme gennem døren med bordet. Så jeg går hen og vil hjælpe, og så flegner han FULDstændig igen! Altså han råber af mig!

Han HAVDE jo bedt mig om at hjælpe, og det var FANDME utroligt jeg ikke bare kom og hjalp ham! Jeg siger så, at jeg havde regnet med han kaldte, når han vidste hvad jeg skulle hjælpe med, men han er HELT oppe i det røde felt og råber og råber. Og jeg bryder grædende sammen og hulker, fordi jeg ikke kan klare at blive skældt ud for gud ved hvilken gang, når jeg ikke har gjort noget galt, men han fortsætter og fortsætter.

Ender med han siger, at han da tydeligvis er nødt til at blive hjemme til vi har løst det her (læs: Til han har fået sin vilje), men jeg siger til ham, at jeg overhovedet ikke har lyst til at være sammen med ham, når han råber og skriger af mig, når jeg intet har gjort. Imens jeg hulker og græder. Og så kører han så ud med det bord.

Nu sidder jeg bare her og ser sådan her ud: 

Hvorfor? Hvorfor IGEN? Hvorfor skælder han mig altid ud, når jeg absolut intet har gjort? Hvis han er utilfreds med noget, så hvorfor ikke bare sige: "Nej skat, du må ikke lige smide den frysepose ud". Eller kalde: "Hey skat, vil du ikke lige hjælpe mig med bordet nu?" Hvorfor FLEGNE, råbe og skrige af mig, når jeg bare prøver at være en god kæreste, og jeg ikke har gjort noget?

Hvad skal jeg efterhånden gøre? Fint nok, at han kan se hans fejltrin bagefter, men det tærer på mig, at han gang på gang råber og skriger og skælder mig ud, når jeg ikke har gjort noget galt! Det er SÅ hårdt, og det er som at man aldrig ved, hvad man skal gøre for at træde forkert, for det kommer bare ud af det blå. 

Vi har talt om det her. Mange gange. Nærmest hver gang vi har skændtes over de der fjollerier, men tit siger han bare: "Jamen det er dig, der trigger mig!" - Jamen for pokker, jeg har jo ikke GJORT noget!

At forlade ham er IKKE en mulighed, lad mig sige så meget. det ønsker jeg ikke. Jeg elsker ham, og når han ikke får de her hidsigheds-uretfærdigheds-anfald, er han den bedste kæreste, jeg overhovedet kunne forestille mig. Jeg vil bare vide hvad jeg skal gøre, for nu sidder jeg her og hulker igen, og synes ikke dte kan passe. Heller ikke at baby skal udsættes for de stresshormoner inde i maven..

"Det lyder slet ikke sjovt det der 

"

Er HELT enig i det ovenstående. Og nej, du har ikke lyst til at forlade ham og det mener jeg egentlig heller ikke at du skal, men hvis han ikke gør noget aktivt for at komme det til livs og det sker foran jeres barn, så er det nødvendigt at gå! Og ikke "bare" lade ham slippe afsted med det gang på gang fordi han undskylder bagefter.

Jeg har rigtig ondt af dig for det er da en rigtig træls situation at stå i 

Håber i får snakket om det og at han kommer dertil hvor han kan se at det at modtage hjælp er IKKE et svaghedstegn - tværtimod!! Og at han indser at det også vil ske når jeres barn kommer ( for man bliver altså bare endnu mere kort for hovedet uden søvn og med skrig og skrål ) - og derfor får den hjælp han har brug for. 

Det må og skal i hvert fald ikke ske foran jeres barn - BASTA!!

/Christina   - ButterflyPhoto.dk

Anmeld

11. juli 2011

lilledittemor

Anonym skriver:

Jeg har også forsøgt de ting, men det er svært at snakke med ham om det, fordi at så går han i panik hver gang. Om jeg vil forlade ham? Om han har ødelagt det hele? Og jeg siger til ham hver gang, at NEJ! Jeg går ingen steder! Jeg ved jo godt, at det er et problem han har, og ikke rigtig kan gøre for selv, men derfor skal han jo stadig løse det! Men det er svært fordi han går sådan i panik..

Det er jo lidt ligesom hvis du konfronterer en alkoholiker, så bliver de sure - det er deres måde at forsvare dem selv på..
Din kæreste gør det ved at spille "lille" og bange - så får han omsorg fra dig som siger at det hele nok skal gå, og så er det hele "okay igen".
Selvfølgelig vil han ikke af med dig, men hvis det ikke har nogen konsekvens for ham, hvis han Ikke går i behandling, så er det jo nemmest at lade vær med at se problemerne i øjnene, forstår du?

Anmeld

11. juli 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Sådan en kæreste havde jeg også.

Jeg endte dog med, at gå da vores søn var 5 uger, fordi han ikke tog sig sammen og jeg kunne ikke være en nærværende mor, når jeg sad og var ked af det. Så det endte med at blive konsekvensen. Det kan meget vel være det også ender sådan her hos jer, for ens barn bliver vigtigere end manden.

Ellers finders der en selvhjælpsbog der hedder "At overvinde vrede og irritation" af William Davies.

Det kan måske være en løsning, hvis han ikke vil tale med en professionel om det. Men han SKAL ændre sig. Du må ikke lade din kærlighed til ham ødelægge jeres barns barndom.

Anmeld

11. juli 2011

Savannah

Jeg er ked af at høre, at du bliver så ked af det men kan så sandelig godt forstå dig! Din kæreste har et alvorligt problem der skal løses! Det er meget normalt at gå i offerposition når man bliver konfronteret med ens problem, så for man som regel omsorg og det hele blir godt igen.. men det er det jo ikke, altså godt igen. Han har brug for hjælp, og selvom du ikk vil gå fra ham synes jeg du skal "true"/fortælle ham at hvis han ikke får noget hjælp (som du gerne vil deltage i) så er det bedste for jeres barn (og DIG) at I ikke er sammen. Det bliver ikke bedre uden hjælp, han kan ikke bare liige lære at styre sig fordi baby kommer. Du skal simpelthen ikke finde dig i at blive knust på den måde, det er ham der er gal på den. Ja, du trigger ham - fordi HANS lunte er for kort og HAN ikke kan styre sit temperament.. Du gør intet galt I de situationer du nævner. Han er dybt urimelig og han behøver hjælp... Selvom du elsker ham, så ved du med din fornuft også at hverken dig eller baby kan eller skal leve i frygt for at han bliver sur.. Skal lige siges at det første skænderi  mellem mine forældre som jeg kan huske (det står MEGET klart) var jeg omkring 1 år.. det er ikke et rart minde, som du skriver, man bør ikke skændes foran børnene, men det er jo ikke en mulighed for ham at vente til efter puttetid.. håber I finder en løsning I alle 3 kan leve med
Mange hilsner

Anmeld

11. juli 2011

Nemesis

du kan ikke hjælpe en der ikke vil hjælpes!

Men jeg håber VIRKELIG der kommer styr på der før baby kommer, for, for det første vil baby blive bange og ked af det og når jeres barn bliver større, vil det faktisk lide under det her...det vil blive usikker og bange for om det nu får far til at eksplodere.

Det er en form for psykisk terror og at du finder dig i det, vil langsomt nedbryde dig...så langsomt at du slet ikke selv mærker det, men det vil ske.

Du går allerede nu på listefødder når du kan mærke han er sur! dvs du allerede nu er begyndt at tage hensyn til og frygte der kommer et anfald, for ikke at tale om hvad det gør ved dig. Ikke bare det gør dig ked af det, men dine grænser bliver jo overtrådt hver gang.

Hvis du ikke vil stille ham det ultimatum at han får hjælp ellers går du, så må DU og baby gå hver gang du endten kan mærke han kan få sådan et anfald eller når han får det.

Det betyder at du skal slippe hvad du har i hænderne, lukke ørerne for hans råben og beskyldninger og tage barnevognen og GÅ - bare væk. 

Personligt synes jeg ikke det er holdbart, men hvis han ikke vil gøre noget ved problemet så må du jo sige stop for at være prygleknappen så det ikke går ud over dig og senere jeres barn.

Jeg håber virkelig du får tænkt det her grundtigt igennem.

Mange tanker

Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.