Hvis det har stået på i 3 år, så ville jeg dog ikke kalde det en 7årskrise... Jeg ville nok forsøge over en periode at finde ud af hvornår jeg følte det som du beskriver, om der var et særligt mønster i det gennem måneden/ugen, om det var bestemte ting der udløser det osv. og så se om jeg fik mere afklaring på den måde... Det lyder som om der stadig er en hel masse godt imellem jer som du absolut ikke har lyst til at smide væk, men samtidig spekulerer du jo også på om græsset er grønnere med en anden mand...
Jeg ved godt hvornår disse tanker startede....
De startede da jeg begyndte at læse, og dermed fik puttet mere viden i hovedet. Jeg følte at jeg havde behov for at kunne diskuterer noget af dette sammen med ham, men ofte havde/har han ikke en holdning til det - eller rettere sagt, han gad/gider ikke tage stilling til det, for selvfølgelig har han en holdning.
Vi var ved at gå fra hinanden dengang - faktisk nåede vi at pakke flyttekasser, og pakke hver vores.... Jeg mødte derefter så en anden mand via. nettet som jeg så lidt til over et par mdr, men kunne bare mærke lynhurtigt, at det var HELT forkert, og at jeg savnede min mand, mine børns far. Vi fandt sammen igen, og havde det faktisk skønt et år frem... Men nu er det som om at samme mønster gentager sig lidt igen. Jeg kan mærke at det kommer snigende.
Jeg kan f.eks. blive frygtelig irriteret over at han ikke er så god til at formulere sig, at han ikke argumenterer godt nok under en diskussion, at han bander, ikke opdrager som jeg osv. Alt dette er også med til at gøre, at jeg tænker om han stadig er den rette for mig?!
Omvendt vil jeg også sige, at jeg med garanti også er svær at leve sammen med. Jeg lever meget struktureret oppe i mit hoved, og planlægger uger frem med skemaer der skal følges til punkt og prikke... Med få undtagelser eller bedst, slet ingen! Jeg bliver frustreret hvis tingene ikke går mere eller mindre efter mit hoved.
Måske stiller jeg bare for høje krav til min mand, ligesom jeg gør til mig selv?!... For det skal altså siges at han derudover er et fantastisk godt menneske, og en skøn og omsorgfuld far overfor vores børn 
Undskyld den lange smøre!!