sove på eget værelse og amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2011

BinaMor

tinasmor skriver:

Min Sp sagde, at når barnet er begyndt at få tænder er det på tide at tænke på at stoppe med at amme. Den søde mælk er ikke godt for tænderne, og hun siger, at hvis barnet sover igennem, er der ingen grund til at skulle amme/give flaske et barn som er over 6-7 måneder. Hvis man bliver ved med at amme/give flaske virker det mere som en rutine for barnet, mere end fordi det er noget barnet har brug for.

Jeg kan ikke selv helt huske hvornår jeg stoppede. Jeg tror det var omkring de 9 måneder.

børn har forskellige sultbehov, og en sut er heller ikke godt for tænderne. men bortset fra det så der er også lavet undersøgelser der viser at baby har godt af at vågne lidt hver nat indtil de er mindst omkring 8 måneder. så er der grund til biologien. desuden har mors babser godt af det for produktionen og mm fylder ikke meget i en mavesæk og derfor blir baby også hurtigere sulten.

Sp ér er KUN vejledere. jeg jeg gir ikke meget for mange af dem må jeg indrømme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2011

raca

det er en skrøne at mm er så sød og skadelig for tænder som både tandlæger og nogle sp mener... der er et bakeriehæmmende stof i mm som gør det ikke skader normale tænder.. det ville jo være komplet ulogisk at naturen lavede et produkt der fik tænderne til at rådne før babyerne var i stand til og få nok kalorier ved fast føde...

mine er først blevet nat afvendt når de har været omkring 2 år  og før 8mdr fraråder de fleste det, altså hvis barnet selv siger til, hvis de sover igennem er det en anden snak.

jeg ville ikke gide flytte et nat amme barn.. jeg ammer i søvne det trives vi begge med.. jeg forlader nemlig ikke gerne min dyne om natten

Anmeld

11. juli 2011

Espelund

Binamor, EEEELSKER dit indlæg.

Jeg ammede min datter til hun var 1 1/2 år, og ammer stadig min søn. Han er lige blevet 1 år...

Læste for noget tid siden at en forsker havde fundet ud af at det sundeste var hvis man FULDAMMEDE sit barn til det var 3 år! Altså intet andet føde...

Min søster ammede sine 3 piger til de var 3 år. Jeg syntes dog at de skal have til de er 1 1/2 år. Syntes det er et stort hoved at ligge og amme :-)

Men vi er lige startet på at prøve at vænne Daniel af med natamningen da han tit bare ville sove med brystet i munden, han bruger ikke sut el flaske. Vi flyttede hans tremmeseng ( som han ikke er vant til, han har altid sovet ved siden af mig) ind i stuen, så har min mand taget over og lagt ham. Det tog 2 timer første gang han blev lagt, min mand tog ham op, trøstede ham, gav ham en tår vand, kyssede ham og sagde godnat MANGE gange. Men tilsidst lagde han sig ned og sov :-) Han vågnede de 2 første nætter præcis kl 02.40. Altså kun én gang. Og der ammede jeg ham selvfølgelig, og JEG kunne derefter lægge ham tilbage i tremmesengen uden problemer. Syntes det er vildt... I nat har han været vågen 5 gange, men han har haft lidt ondt i maven.

Tinasmor, man børster jo tænderne på de små.

Undskyld hvis det er rodet, har lidt travlt. Syntes bare at Binamor's indlæg er såååå skønt! Husk vi har kun vores små børn kort tid, pludselig er deres barndom væk og de er flyttethjemmefra! De er små børn så kort tid, og pludselig gider de altså ikke ligge og putte i vores seng, overkysset og krammes mere.

Jeg bliver en smule rørstrømst bare ved tanken om de skal flytte hjemmefra. Den anden dag snakkede Dicte og jeg om det at flytte hjemmefra. Hun er 4... Hun fortalte mig at det ville hun aldrig. Jeg satte hende på "pause", løb ind efter vidiokameraet og bad hende sige det igen :-) Så nu har jeg det på bånd. Min datter bliver boede hjemme altid :-)

Nå, det blev vist lige lidt mere end en sludder for en sladder.

God dag til jer, og jeres børn :-)

Anmeld

11. juli 2011

Rsa

Hej....

Vi er lige stoppet med natamning og det fungerer faktisk fint, min datter er 6½ måned gammel.

Hun spiser også meget i dagtimerne og har gjort det siden hun begyndte at få skemad, så hun får mættet sin appetit i løbet af dagen.

Synes du selv skal finde ud af, om det egentlig reelt er et sultbehov hun har eller hun bare hygger og i så fald, om det generer dig.
Hvis det ikke gør, kan du jo sagtens fortsætte med natteamning, hvis du trives med det 

Sp'ersiger jo alle noget forskelligt og min sagde, at fra 6 måneders alderen, behøver de ikke at få mad om natten mere...

Anmeld

11. juli 2011

BinaMor

Espelund skriver:

Binamor, EEEELSKER dit indlæg.

Jeg ammede min datter til hun var 1 1/2 år, og ammer stadig min søn. Han er lige blevet 1 år...

Læste for noget tid siden at en forsker havde fundet ud af at det sundeste var hvis man FULDAMMEDE sit barn til det var 3 år! Altså intet andet føde...

Min søster ammede sine 3 piger til de var 3 år. Jeg syntes dog at de skal have til de er 1 1/2 år. Syntes det er et stort hoved at ligge og amme :-)

Men vi er lige startet på at prøve at vænne Daniel af med natamningen da han tit bare ville sove med brystet i munden, han bruger ikke sut el flaske. Vi flyttede hans tremmeseng ( som han ikke er vant til, han har altid sovet ved siden af mig) ind i stuen, så har min mand taget over og lagt ham. Det tog 2 timer første gang han blev lagt, min mand tog ham op, trøstede ham, gav ham en tår vand, kyssede ham og sagde godnat MANGE gange. Men tilsidst lagde han sig ned og sov :-) Han vågnede de 2 første nætter præcis kl 02.40. Altså kun én gang. Og der ammede jeg ham selvfølgelig, og JEG kunne derefter lægge ham tilbage i tremmesengen uden problemer. Syntes det er vildt... I nat har han været vågen 5 gange, men han har haft lidt ondt i maven.

Tinasmor, man børster jo tænderne på de små.

Undskyld hvis det er rodet, har lidt travlt. Syntes bare at Binamor's indlæg er såååå skønt! Husk vi har kun vores små børn kort tid, pludselig er deres barndom væk og de er flyttethjemmefra! De er små børn så kort tid, og pludselig gider de altså ikke ligge og putte i vores seng, overkysset og krammes mere.

Jeg bliver en smule rørstrømst bare ved tanken om de skal flytte hjemmefra. Den anden dag snakkede Dicte og jeg om det at flytte hjemmefra. Hun er 4... Hun fortalte mig at det ville hun aldrig. Jeg satte hende på "pause", løb ind efter vidiokameraet og bad hende sige det igen :-) Så nu har jeg det på bånd. Min datter bliver boede hjemme altid :-)

Nå, det blev vist lige lidt mere end en sludder for en sladder.

God dag til jer, og jeres børn :-)

SKØNT ilm

og ja WHO (verdens støreste sundhedsorganisation) anbefaler at optimal amning er on demand til 2 år eller mere.

http://www.who.int/topics/breastfeeding/en/

og søger man under amning om natten skriver de det samme

jeg har en fornemmelse af at de ved hvad de taler om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.