sove på eget værelse og amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.416 visninger
14 svar
0 synes godt om
10. juli 2011

blomst84

hej baby.dk

Min datter er 6 måneder og sover stadig inde ved os i sin tremmeseng.. jeg kunne rigtig godt tænke mig at hun skulle sove på eget værelse snart, men jeg ammer hende stadig om natten  skal jeg nægte hende mad om natten og hvor gamle var jeres da de ikke fik mad om natten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2011

Chalala85

blomst84 skriver:

hej baby.dk

Min datter er 6 måneder og sover stadig inde ved os i sin tremmeseng.. jeg kunne rigtig godt tænke mig at hun skulle sove på eget værelse snart, men jeg ammer hende stadig om natten  skal jeg nægte hende mad om natten og hvor gamle var jeres da de ikke fik mad om natten?

Du kan sagtens flytte hende men du skal ikke nægte hende mad endnu, mener mikkel var 8mrd deromkring før han gik fra flasken om natten. Du må lave et sted på hendes værelse hvor i kan amme om natten i ro og fred

Anmeld

10. juli 2011

kitra

det er meget forskelligt men min den store datter fik stadig en flaske hvis han vågnede da hun var 14 mdr.

Anmeld

10. juli 2011

blomst84

Chalala85 skriver:

Du kan sagtens flytte hende men du skal ikke nægte hende mad endnu, mener mikkel var 8mrd deromkring før han gik fra flasken om natten. Du må lave et sted på hendes værelse hvor i kan amme om natten i ro og fred

Okay  tænkte også at hun jo har brug for det når hun vågner  jeg vil prøve at rykke hendes seng ind i morgen også en amme stol også 

Anmeld

10. juli 2011

Mor Christa

Ouh, well.. MIn stoppede med mad om natten da han var 4½-5 måneder .. Så der stoppede jeg med natamningen.. Nu får han bare en aftensflaske (majsvælling) inden jeg går i seng, og så kører det indtil næste morgen kl 7 ..
Men jeg ville da mene, at du godt kunne putte hende ind på sit eget værelse, selvom hun får mad om natten.. Hvis hun stadig har behov for mad om natten, så skal hun da bare ha' det

Anmeld

10. juli 2011

MetteMTH

hvad nu hvis ens barn ikke vil have flaske??

Anmeld

10. juli 2011

Chalala85

blomst84 skriver:

Okay  tænkte også at hun jo har brug for det når hun vågner  jeg vil prøve at rykke hendes seng ind i morgen også en amme stol også 

Ja gør det søde. Så længe hun stadig er sulten skal hun have mad, men vend den med sp næste gang om hun evt. er klar til at blive vænnet af med det

Anmeld

11. juli 2011

2babygirls

blomst84 skriver:

hej baby.dk

Nu har min datter aldrig spist om natten, men hun flyttede på eget værelse da hun var 3½mdr og så vågnede hun selv kl 22 til sidste måltid, hvor jeg bare sad i vores gæsteværelse og ammede.

Anmeld

11. juli 2011

BinaMor

Gabriella var 17 måneder da hun ikke spiste mere om naatten. madelina er 11 måneder men regner med her om  en måned eller 2 at se og vi kan komme igennem uden. 6 måneder er imo alt for lille

jeg sover sammen men mine unger så det er rimeligt nemt at hive op i trøjen, men ved godt det er hårdt at skulle op og amme men fight..

det er en misforstået skandinavisk (dansk?) ting at stoppe så hurtigt. det er ikke for barnets bedste. kun morens (arbejde/frihed/søvn). og ja i mange tilfælde betyder det at det er det bedste for alle. men går man efter at følge barnets behov så nej. stop ikke før baby stopper eller er  langt ældre. jeg er så i den anden grøft hvad manges hodlninger er men jeg går efter tryghed/kærlighed før alt andet. jeg sys også børn burde blive længere i soveværelset. var det en abeunge man flyttede om natten kan det for den føles som en nærdødsoplevelse at blive lagt uden mor og far i nærheden. duften, lydende, beskyttelsen. men sover baby fint uden jer og ikke græder, så herre gud

men som sagt. jeg sys du skal forsætte

Anmeld

11. juli 2011

tinasmor

BinaMor skriver:

Gabriella var 17 måneder da hun ikke spiste mere om naatten. madelina er 11 måneder men regner med her om  en måned eller 2 at se og vi kan komme igennem uden. 6 måneder er imo alt for lille

jeg sover sammen men mine unger så det er rimeligt nemt at hive op i trøjen, men ved godt det er hårdt at skulle op og amme men fight..

det er en misforstået skandinavisk (dansk?) ting at stoppe så hurtigt. det er ikke for barnets bedste. kun morens (arbejde/frihed/søvn). og ja i mange tilfælde betyder det at det er det bedste for alle. men går man efter at følge barnets behov så nej. stop ikke før baby stopper eller er  langt ældre. jeg er så i den anden grøft hvad manges hodlninger er men jeg går efter tryghed/kærlighed før alt andet. jeg sys også børn burde blive længere i soveværelset. var det en abeunge man flyttede om natten kan det for den føles som en nærdødsoplevelse at blive lagt uden mor og far i nærheden. duften, lydende, beskyttelsen. men sover baby fint uden jer og ikke græder, så herre gud

men som sagt. jeg sys du skal forsætte

Min Sp sagde, at når barnet er begyndt at få tænder er det på tide at tænke på at stoppe med at amme. Den søde mælk er ikke godt for tænderne, og hun siger, at hvis barnet sover igennem, er der ingen grund til at skulle amme/give flaske et barn som er over 6-7 måneder. Hvis man bliver ved med at amme/give flaske virker det mere som en rutine for barnet, mere end fordi det er noget barnet har brug for.

Jeg kan ikke selv helt huske hvornår jeg stoppede. Jeg tror det var omkring de 9 måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.