Mødre, hjælp mig! Hvad gjorde I de første 6 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2011

MaybeBaby

Frøken J. skriver:

Tak fordi du oprettede det emne, har lidt tænkt på det samme..

(Ps. Skal vi ikke snart se mavsen igen?)

Søde søde dig - ih hvor er jeg glad for, at jeg ikke er alene! Og sikke mange gode ideer de mødre har! Er helt rolig nu Og maven siger i dag 30+0, så regner bestemt med at der kommer billede i aften eller i morgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2011

MaybeBaby

Søde mødre! Mange mange tak for rådene! Er slet ikke så panisk længere. Tosse gode ideer I har! hurraaa for at man på baby altid kan finde gode svar på selv fjollede spørgsmål!

Anmeld

10. juli 2011

Jonatansmor

MaybeBaby skriver:

Det første 1/2 års tid har vi jo tænkt, at ham den bette skal sove inde ved os, og vi har købt en Leander seng, der sagtens kan stå i vores soveværelse indtil da. Men for den ikke skal blive for stor for baby, så tænkte jeg at putte baby i liften det første stykke tid og så i sengen med liften. Eller kan han bare komme direkte i sengen? Og hvad med når han så skal sove til middag? Er det så også bare inde i soveværelset eller puttede I baby inde på babyværelset i sengen om dagen og havde en vugge eller lign til natten? Ih jeg synes der er mange ting, man skal købe, så håber at én seng er nok? Hilsen en der nok lige panikker for tiden, da der i dag kun er 10 uger til termin!

Drengen sov i sin lift indtil ham ikke kunne være i den mere, 6 mdrs tid tror jeg, og liften blev stillet i hans seng, der også stod inde på soveværelset til han var de der 6 mdrs tid. Om dagen sover han udenfor, altid og i alt slags vejr, men altid i sin lift, den blev bare hans transportmiddel

Anmeld

10. juli 2011

Frøken J.

MaybeBaby skriver:

Søde søde dig - ih hvor er jeg glad for, at jeg ikke er alene! Og sikke mange gode ideer de mødre har! Er helt rolig nu Og maven siger i dag 30+0, så regner bestemt med at der kommer billede i aften eller i morgen

Ja, jeg ved bare slet ikke hvad jeg skal gøre nu.. Egentlig havde jeg tænkt hun skulle sove i liften inde ved os, men kan egentlig godt se fidusen i at vende hende til tremmesengen fra starten af, hvis vi sørger for at lave den rigtig hule-agtig.. Der er også bare det, at jeg havde tænkt mig nogle aftener at sove i stuen, så min kæreste ikke fik for lidt søvn for sin arbejdsdag.. Hmm.. Så kan hun self. sove i liften de dage. So many problems!

Skønt! Hvor er det vildt vi er i tredje trimester nu. Jeg er 28+0 i dag. Vi har da kun lige testet positiv!

Anmeld

10. juli 2011

CamillaSoefelt

MaybeBaby skriver:

Det første 1/2 års tid har vi jo tænkt, at ham den bette skal sove inde ved os, og vi har købt en Leander seng, der sagtens kan stå i vores soveværelse indtil da. Men for den ikke skal blive for stor for baby, så tænkte jeg at putte baby i liften det første stykke tid og så i sengen med liften. Eller kan han bare komme direkte i sengen? Og hvad med når han så skal sove til middag? Er det så også bare inde i soveværelset eller puttede I baby inde på babyværelset i sengen om dagen og havde en vugge eller lign til natten? Ih jeg synes der er mange ting, man skal købe, så håber at én seng er nok? Hilsen en der nok lige panikker for tiden, da der i dag kun er 10 uger til termin!

Vil lige fortælle at liften ikke kan være i leander sengen når den er som baby seng. I hvert fald ikke vores emmaljunga lift. Så vi puttede sammenfoldede håndklæder rundt så der blev mere trygt og ligge der. Og de første mdr siv han om dagen enten i den seng el ved siden af os på sofaen el i liften. Så bare rolig en seng er nok. Der er ingen grund til og købe vugge ved siden af.

Anmeld

10. juli 2011

Den lykkelige

Vores sov i vuggen fra dag et.. Fra hun var to uger kom hun på eget værelse (det er lige ved siden af vores).. men vi vågnede alle 3 af hinandens lyde osv og hun begyndte sove meget bedre fra da hun kom derind.. da hun blev 4 måneder kom hun så ud af vuggen og op i tremmesengen.. Første nat i den troede hun vidst det var en kravlegård hvor der skulle leges.. så hun begyndte rulle rundt, løfte benene op til munden og være total lalle glad.. da jeg så rullede mørkægnings gardin for og sagde godnat og lavede natte rutinerne gloede hun helt mærkeligt  så sød..

Anmeld

10. juli 2011

Tona

I øvrigt, så vil jeg lige nævne at vi var rigtig glade for de første mdr indtil hun kunne sidde i skråstol eller rigtig ligge på gulvet på tæppe, at have liften med os i huset. Fx når vi lavede mad stod hun i liften på køkkenbordet og inde i stuen lå hun sommetider ved siden af os på sofaen i liften.

Anmeld

10. juli 2011

Tona

Den lykkelige skriver:

Vores sov i vuggen fra dag et.. Fra hun var to uger kom hun på eget værelse (det er lige ved siden af vores).. men vi vågnede alle 3 af hinandens lyde osv og hun begyndte sove meget bedre fra da hun kom derind.. da hun blev 4 måneder kom hun så ud af vuggen og op i tremmesengen.. Første nat i den troede hun vidst det var en kravlegård hvor der skulle leges.. så hun begyndte rulle rundt, løfte benene op til munden og være total lalle glad.. da jeg så rullede mørkægnings gardin for og sagde godnat og lavede natte rutinerne gloede hun helt mærkeligt  så sød..

Ja ha ha...det med lydene og det med at vække hinanden var så også grunden til at Amanda i den modne alder af 5 dage kom ind på eget værelse. Og hun sover bare som en drøm derinde.

Det var for vildt ellers. Min kæreste snorker og Amanda "snakker" helt vildt i søvne...det var umuligt at sove

Anmeld

10. juli 2011

MaleneJensen

Hejsa

Vi købte en Vugge til vores Pige. Den første måned ca. sov hun mellem os i sengen men kom så over i sin vugge hvor hun også sover i om middagen Så har vi en tremmeseng til af stå inde på hendes værelse til den tid kommer Men vi rigtig glade for vi valgte en vugge også pga i starten kan du køre vuggen ind i stuen til jer mens den bette sover og kører den rundt i jeres hjem.. Det vi kun været glade for men det oså meget forskelligt

Men Held og lykke til dig og din lille familie

Anmeld

10. juli 2011

Den lykkelige

Amandas-mor skriver:

Ja ha ha...det med lydene og det med at vække hinanden var så også grunden til at Amanda i den modne alder af 5 dage kom ind på eget værelse. Og hun sover bare som en drøm derinde.

Det var for vildt ellers. Min kæreste snorker og Amanda "snakker" helt vildt i søvne...det var umuligt at sove

Ja præcis det samme her.. og vores vender og drejer sig, sukker, pludre i søvne osv osv.. i forvejen sover man jo 10 cm over madrassen fordi man ved man skal høre efter hende.. men det andet gik ikke når man vågner konstant af hinanden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.