Hjæælp mig piger:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2011

JustinsMoar

cnmigo skriver:

Eller også køber du noget ALGINAT og laver en form af dette ved at putte det på hånden/foden - lad det tørre og herefter kan gipsen hældes i formen.

Når det er tørret kan man pille alginaten/formen forsigtigt af gipsen og vupti - en 3d hånd/fod (y)

Jeg har et billede af min datters fod hvis det er - men her er et fra nettet:

Hvor køber du alginat henne??

Min veninde er tand klinikass. men hun har desværre glemt mig alle de gange jeg har spurgt efter det.. Så nu må jeg ty til andre metoder!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2011

cnmigo

Jeg har købt via denne side:  http://www.cebex.dk og ellers via Ebay - bare søg på "alginat(e)"

Cebex koster små 70 kr. for 500g som rækker til 2-3 hænder/fødder (eller kiksere )

Anmeld

26. juli 2011

jeansmummie

cnmigo skriver:

Eller også køber du noget ALGINAT og laver en form af dette ved at putte det på hånden/foden - lad det tørre og herefter kan gipsen hældes i formen.

Når det er tørret kan man pille alginaten/formen forsigtigt af gipsen og vupti - en 3d hånd/fod (y)

Jeg har et billede af min datters fod hvis det er - men her er et fra nettet:

Uh d er flot hvor købte du Alginat henne??

Anmeld

26. juli 2011

jeansmummie

FjolleTrold skriver:

1. Du laver en trylledej/hjemmelavet modellervoks - og laver en plade der er ca 2 cm tyk. Så sætter du en "pølse" på hele vejen rundt som kant.
  2. du laver et aftryk deri af hånden/foden eller begge dele
  3. Du smørre formen med olie
  4. Du hælder gips i formen - og banker lidt i bordet så der ikke kommer lufthuller
  5. Du venter
  6. ...og venter ;o)
  7. Når gipsen er tør, kan du tage trylledejen af. Husk at denne endnu ikke må være størknet!!! Du kan nuldre det sidste af.
  8. VOILA - du har et fint aftryk

opskrift på modellervoks eller trylledej googler du bare og gips køber du ex. i en hobbyforretning

GO FORNØJELSE

Har du billede af dine resultater ja undskyld det sene svar men har først fundet ud af hvordan man citere nu

Anmeld

26. juli 2011

cnmigo

jeansmummie skriver:

Uh d er flot hvor købte du Alginat henne??

Takker

Lige her: 

Jeg har købt via denne side:   http://www.cebex.dk og ellers via Ebay - bare søg på "alginat(e)"

Cebex koster små 70 kr. for 500g som rækker til 2-3 hænder/fødder (eller kiksere )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.