Hjæælp mig piger:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.163 visninger
14 svar
0 synes godt om
9. juli 2011

jeansmummie

Vil vildt gerne lave håndaftryk af noah hvor det nærmest går ud af gispen og hvor man kan de lidt af linierne i fingerne åh håber i forstår hvad jeg mener er der nogen smukke kloge kreative kvinder her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2011

jeansmummie

Er der ingen?

Anmeld

10. juli 2011

FjolleTrold

1. Du laver en trylledej/hjemmelavet modellervoks - og laver en plade der er ca 2 cm tyk. Så sætter du en "pølse" på hele vejen rundt som kant.
  2. du laver et aftryk deri af hånden/foden eller begge dele
  3. Du smørre formen med olie
  4. Du hælder gips i formen - og banker lidt i bordet så der ikke kommer lufthuller
  5. Du venter
  6. ...og venter ;o)
  7. Når gipsen er tør, kan du tage trylledejen af. Husk at denne endnu ikke må være størknet!!! Du kan nuldre det sidste af.
  8. VOILA - du har et fint aftryk

opskrift på modellervoks eller trylledej googler du bare og gips køber du ex. i en hobbyforretning

GO FORNØJELSE

Anmeld

11. juli 2011

jeansmummie

Tusinde tak du er en engel

Anmeld

11. juli 2011

cnmigo

Eller også køber du noget ALGINAT og laver en form af dette ved at putte det på hånden/foden - lad det tørre og herefter kan gipsen hældes i formen.

Når det er tørret kan man pille alginaten/formen forsigtigt af gipsen og vupti - en 3d hånd/fod (y)

Jeg har et billede af min datters fod hvis det er - men her er et fra nettet:

Anmeld

11. juli 2011

jeansmummie

Waow hvordan har du lavet den form

Anmeld

11. juli 2011

lisesp83

jeansmummie skriver:

Waow hvordan har du lavet den form

Husk at citerer de andres indlæg, så de ser du har spurgt eller skrevet til dem.

Anmeld

11. juli 2011

Prinsessens'Mor<3

Vi købte noget i føtex til 125,- tror jeg, og det var sådan som du mener 3d agtig med linier og det hele..

Anmeld

11. juli 2011

jeansmummie

Waow hvordan har du lavet den form og hvordan får man fat i alginat er det ikke vildt svært?

Anmeld

11. juli 2011

jeansmummie

lisesp83 skriver:

Husk at citerer de andres indlæg, så de ser du har spurgt eller skrevet til dem.

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.