hjemmelavede Fotos :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2011

VNB

Dinna88 skriver:

hey
Hvilket program bruger du?

Jeg har nogle kommentarer. Husk - det er bare min personligt mening

Billede 1:  Du har lagt for stor kontrast i billedet, så hans pande f.eks. bliver overbelyst i toppen. begge pander er egentlig overbelyst enkelte steder. Jeg kan se, at der er brugt en lige på flash - jeg ville fjerne skyggen og bløde billedet op.

Billede 2: her ville jeg gøre baggrunden ensfarvet. Jeg synes desuden billedet her også har for store kontraster, hvilket gør, at babyen er helt lys i den ene side af ansigtet. jeg ville også bløde det op.

Billede 3: billedet er alt for lyst i den ene side, ses især på babyens hoved

billede 4: Det her billede er jo så lidt opsat som det kan blive, og derfor er det "svært" at vurdere redigeringen, fordi det ikke er taget med henblik på hvordan lyset er. Derfor er det alt for lyst i den ene side  jeg ville desuden sløre baggrunden, men det skulle der nok være tænkt på, da billedet blev taget.

billede 5: jeg ville fjerne stregen i siden, samt gøre babyen skarpere. Billedet er en smule sløret.

Billede 6: Jeg ved ikke om billedet kan "reddes" men jeg ville helt sikkert gøre det skarpere. Og så øge farverne lidt.

Jeg håber det er brugbart. Jeg kunne skrive meget, meget mere men vil lade det ligge ved de basale ting - da det ellers går ned i bittesmå detaljer, som man skal bruge photoshop til at redigere og som tager mange, mange timer.

utrolig brugbare kommentaret du har givet mig!

Mange af tingene havde jeg slet ikke selv lagt mærke til... F.eks den grå stegn på billede 5! Ved ikke helt hvordan jeg kunne overse den...

Men hvornår fjerne jeg den så?

Jeg bruger photoshop, men har kun haft det i 1 måned nu, så er slet ikke helt inde i det endnu. synes faktisk det er ret inviklet... før i tiden brugte jeg Picasa, og det var noget nemmere at finde rundt i, men photoshop har mange flere muligheder!

Jeg har tit et problem med lyset synes jeg... jeg bruger en stor lampe, og helst fra siden da jeg synes side-belysning er pænest.

billede 1 er bare lyst op med alm. blitz og så er kontrasten lidt svær at indstille pænt synes jeg. Har du et fif?

Og hvordan indstiller jeg farven til at blive skarpere???

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2011

Dinna88

VNB skriver:

utrolig brugbare kommentaret du har givet mig!

Mange af tingene havde jeg slet ikke selv lagt mærke til... F.eks den grå stegn på billede 5! Ved ikke helt hvordan jeg kunne overse den...

Men hvornår fjerne jeg den så?

Jeg bruger photoshop, men har kun haft det i 1 måned nu, så er slet ikke helt inde i det endnu. synes faktisk det er ret inviklet... før i tiden brugte jeg Picasa, og det var noget nemmere at finde rundt i, men photoshop har mange flere muligheder!

Jeg har tit et problem med lyset synes jeg... jeg bruger en stor lampe, og helst fra siden da jeg synes side-belysning er pænest.

billede 1 er bare lyst op med alm. blitz og så er kontrasten lidt svær at indstille pænt synes jeg. Har du et fif?

Og hvordan indstiller jeg farven til at blive skarpere???

knus

Det er jeg glad for at høre!

haha, ja, den streg der er reeeeeeet tydelig Mener du hvordan? Nu kan jeg ikke se billederne mere, fordi vi er på side 2 i tråden, men du gør baggrunden helt hvid, hvis ikke den er det, og så kan du bare fjerne den med en "pensel" med hvid farve - det er den simple metode!

ah okay. Jeg bruger ikke selv photoshop - synes også det er forvirrende. Det kan SÅ meget det program, men det meste er slet ikke nødvendigt, og de basale ting kan man i alm. redigeringsprogrammer. jeg bruger selv Paint.net som faktisk er gratis!

Jeg arbejder ikke meget med at ændre skarpheden, da jeg ikke er super til det. Men tjek photoshop for disse ord:
- Focus

- Definition

- Distinctness 

det burde være en af de tre

Hvilken lampe bruger du?? Du skal have fat i en softbox for at det bliver optimalt. Ellers skal du bruge et vis antal watt + paraplyer + reflektorer.

Og - hvilket kamera bruger du?? På Nikon spejlrefleks skal man f.eks. have fat i funktionene "A" for er redigere på lyset, hvilket er et must for at tage gode billeder.

Mht. billede et så skal du se på kontrasten - du skal bare køre den i modsatte retning af hvad du har gjort. Jeg kan ikke forklare det super godt lige nu, fordi jeg ikke har mit eget redigeringsprogram fremme, da jeg sidder ved min kærestes computer. Billlede 1 kan jeg godt prøve at se på for dig, det burde ikke tage mere end et par minutter. Hvis det var noget, så kan du prøve at skrive privat til mig

Anmeld

11. juli 2011

*A*

aaarh dem kunne jeg helt sikkert godt bruge!  

Har du evt. et link?

Jeg har blandt andet brugt denne side... Håber den også passer til den udgave af Photoshop du bruger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.