VNB skriver:
utrolig brugbare kommentaret du har givet mig! 
Mange af tingene havde jeg slet ikke selv lagt mærke til... F.eks den grå stegn på billede 5! Ved ikke helt hvordan jeg kunne overse den... 
Men hvornår fjerne jeg den så?
Jeg bruger photoshop, men har kun haft det i 1 måned nu, så er slet ikke helt inde i det endnu. synes faktisk det er ret inviklet... før i tiden brugte jeg Picasa, og det var noget nemmere at finde rundt i, men photoshop har mange flere muligheder!
Jeg har tit et problem med lyset synes jeg... jeg bruger en stor lampe, og helst fra siden da jeg synes side-belysning er pænest.
billede 1 er bare lyst op med alm. blitz og så er kontrasten lidt svær at indstille pænt synes jeg. Har du et fif?
Og hvordan indstiller jeg farven til at blive skarpere???
knus
Det er jeg glad for at høre! 
haha, ja, den streg der er reeeeeeet tydelig
Mener du hvordan? Nu kan jeg ikke se billederne mere, fordi vi er på side 2 i tråden, men du gør baggrunden helt hvid, hvis ikke den er det, og så kan du bare fjerne den med en "pensel" med hvid farve - det er den simple metode! 
ah okay. Jeg bruger ikke selv photoshop - synes også det er forvirrende. Det kan SÅ meget det program, men det meste er slet ikke nødvendigt, og de basale ting kan man i alm. redigeringsprogrammer. jeg bruger selv Paint.net som faktisk er gratis!
Jeg arbejder ikke meget med at ændre skarpheden, da jeg ikke er super til det. Men tjek photoshop for disse ord:
- Focus
- Definition
- Distinctness
det burde være en af de tre 
Hvilken lampe bruger du?? Du skal have fat i en softbox for at det bliver optimalt. Ellers skal du bruge et vis antal watt + paraplyer + reflektorer.
Og - hvilket kamera bruger du?? På Nikon spejlrefleks skal man f.eks. have fat i funktionene "A" for er redigere på lyset, hvilket er et must for at tage gode billeder.
Mht. billede et så skal du se på kontrasten - du skal bare køre den i modsatte retning af hvad du har gjort. Jeg kan ikke forklare det super godt lige nu, fordi jeg ikke har mit eget redigeringsprogram fremme, da jeg sidder ved min kærestes computer. Billlede 1 kan jeg godt prøve at se på for dig, det burde ikke tage mere end et par minutter. Hvis det var noget, så kan du prøve at skrive privat til mig