hjemmelavede Fotos :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.409 visninger
12 svar
0 synes godt om
8. juli 2011

VNB

Jeg har været lidt igang med kameraret og redigering efterfølgende  

selvom jeg absolut ingen super haj er til det, så synes jeg selv at de er blevet ret gode  

Vil derfor rigtig gerne dele dem med jer, og evt høre jeres mening - der er jo altid plads til forbedringer

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2011

*A*

Hej Vinni,

Super billeder. Mit yndlingsbillede er billede nr. 3 Desværre synes jeg at Viktor er for hvid i hans højre side af hovedet. Altså der er for meget lys, så han forsvinder lidt ud i væggen... Men billedet er altså SUPER godt...

Du må ikke tage det som negativ kritik - blot konstruktiv kritik  

Dette er blot min mening... Andre kan jo sagtens være uenige

Anmeld

8. juli 2011

VNB

*A* skriver:

Hej Vinni,

Super billeder. Mit yndlingsbillede er billede nr. 3 Desværre synes jeg at Viktor er for hvid i hans højre side af hovedet. Altså der er for meget lys, så han forsvinder lidt ud i væggen... Men billedet er altså SUPER godt...

Du må ikke tage det som negativ kritik - blot konstruktiv kritik

Mange tak søde

det er super at du kommenterer, så det bliver absolut kun taget med et smil Og kan faktisk sagtens se hvad du mener  

Næste gang vil jeg prøve at lade lyset være lidt mindre skarp fra siden. Synes hurtigt man kan komme til at gøre dem overbelyst.

Jeg øver mig dog på livet løs - da jeg synes at de profesionelle fotografer er sinsygt dyre... så tænkte jeg" det kan jeg da forsøge at gøre selv"

Nogle af mine favoritter er helt klart også nr 3 og så nr 5

Anmeld

8. juli 2011

*A*

VNB skriver:

Mange tak søde

det er super at du kommenterer, så det bliver absolut kun taget med et smil Og kan faktisk sagtens se hvad du mener  

Næste gang vil jeg prøve at lade lyset være lidt mindre skarp fra siden. Synes hurtigt man kan komme til at gøre dem overbelyst.

Jeg øver mig dog på livet løs - da jeg synes at de profesionelle fotografer er sinsygt dyre... så tænkte jeg" det kan jeg da forsøge at gøre selv"

Nogle af mine favoritter er helt klart også nr 3 og så nr 5

Åh... Det var godt du opfattede det rigtigt. Det er altid svært at skrive sådan noget - altså når dem man skriver til ikke kan "høre" hvilket toneleje man ville have sagt det i  (håber du forstår hvad jeg mener)

Men jeg synes at billederne er rigtig gode. Jeg elsker sort/hvide billeder. Hvilket program har du brugt?

Ja, de profesionelle fotografer er dyre  Men jeg tror at vi omkring jul (ligesom alle andre) sender drengene til fotograf. Så er der styr på julegaverne til forældre, svigerforældre etc.

Anmeld

8. juli 2011

VNB

*A* skriver:

Åh... Det var godt du opfattede det rigtigt. Det er altid svært at skrive sådan noget - altså når dem man skriver til ikke kan "høre" hvilket toneleje man ville have sagt det i  (håber du forstår hvad jeg mener)

Men jeg synes at billederne er rigtig gode. Jeg elsker sort/hvide billeder. Hvilket program har du brugt?

Ja, de profesionelle fotografer er dyre  Men jeg tror at vi omkring jul (ligesom alle andre) sender drengene til fotograf. Så er der styr på julegaverne til forældre, svigerforældre etc.

ja det kan tit godt være lidt svært at komme med bemærkninger, fordi folk hurtigt kan blive stødt når man ikke kan høre hvordan det bliver sagt

Jeg er dog bare glad for at du er ærlig  Jeg søgte jo selv folks meninger  (og vil da super gerne høre flere) og jeg kan jo helt selv vælge at lytte eller lade vær. Dog søger jeg jo meninger for at blive bedre, så no hard feelings!

Nogle gange når jeg sidder og redigerer kan jeg også bare stirre mig helt blind til sidst  

jeg bruger photoshop LS 4. Det er lidt svært at bruge synes jeg, men øvelse gør vel mester

Anmeld

8. juli 2011

*A*

VNB skriver:

ja det kan tit godt være lidt svært at komme med bemærkninger, fordi folk hurtigt kan blive stødt når man ikke kan høre hvordan det bliver sagt

Jeg er dog bare glad for at du er ærlig  Jeg søgte jo selv folks meninger  (og vil da super gerne høre flere) og jeg kan jo helt selv vælge at lytte eller lade vær. Dog søger jeg jo meninger for at blive bedre, så no hard feelings!

Nogle gange når jeg sidder og redigerer kan jeg også bare stirre mig helt blind til sidst  

jeg bruger photoshop LS 4. Det er lidt svært at bruge synes jeg, men øvelse gør vel mester

Jeg bruger også Photoshop og jeg synes også det er svært, men jeg fandt engang nogle tutorials på Google, som jeg har fulgt...

Anmeld

11. juli 2011

VNB

*A* skriver:

Jeg bruger også Photoshop og jeg synes også det er svært, men jeg fandt engang nogle tutorials på Google, som jeg har fulgt...

aaarh dem kunne jeg helt sikkert godt bruge!  

Har du evt. et link?

Anmeld

11. juli 2011

Mi

Flotte billeder.

Anmeld

11. juli 2011

Dinna88

hey
Hvilket program bruger du?

Jeg har nogle kommentarer. Husk - det er bare min personligt mening

Billede 1:  Du har lagt for stor kontrast i billedet, så hans pande f.eks. bliver overbelyst i toppen. begge pander er egentlig overbelyst enkelte steder. Jeg kan se, at der er brugt en lige på flash - jeg ville fjerne skyggen og bløde billedet op.

Billede 2: her ville jeg gøre baggrunden ensfarvet. Jeg synes desuden billedet her også har for store kontraster, hvilket gør, at babyen er helt lys i den ene side af ansigtet. jeg ville også bløde det op.

Billede 3: billedet er alt for lyst i den ene side, ses især på babyens hoved

billede 4: Det her billede er jo så lidt opsat som det kan blive, og derfor er det "svært" at vurdere redigeringen, fordi det ikke er taget med henblik på hvordan lyset er. Derfor er det alt for lyst i den ene side  jeg ville desuden sløre baggrunden, men det skulle der nok være tænkt på, da billedet blev taget.

billede 5: jeg ville fjerne stregen i siden, samt gøre babyen skarpere. Billedet er en smule sløret.

Billede 6: Jeg ved ikke om billedet kan "reddes" men jeg ville helt sikkert gøre det skarpere. Og så øge farverne lidt.

Jeg håber det er brugbart. Jeg kunne skrive meget, meget mere men vil lade det ligge ved de basale ting - da det ellers går ned i bittesmå detaljer, som man skal bruge photoshop til at redigere og som tager mange, mange timer.

Anmeld

11. juli 2011

VNB

Mi skriver:

Flotte billeder.

mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.