Anonym skriver:
Min kæreste og jeg har en datter på lidt over 4 mdr. hun er godt med i alt, og har endda været lidt foran med en del ting, som f.eks. rigtig latter og smil, få fat i ting og lign.
Fik god ros af sin sp.
- MEN... hun vil ikke trille... eller vende sig om endnu...??? Hvornår begyndte jeres at vende sig fra ryg til mave, og omvendt??? Og er det okay hun ikke gør det endnu???
Er det noget vi skal tænke over, at hun ikke gør det endnu??? og i så fald hvad kan vi gøre for at fremme hende lidt i det??? Sad og undersøgte det lidt her inde, med andres indlæg, og kan se at mange andres børn vendte jeg meget før vores guldklump.
Så nu sidder man helt og få dårligsamvittighed, over vi ikke har været gode nok til at få hende igang med at vende sig, men sandt at sige, så aner jeg/vi ikke hvordan vi skal træne lige netop det med hende. 
Håber i lige kan give os en idé om hvordan vi kan komme igang med det på en god måde, eller fortælle mig/os at det også er normalt at børn på lidt over 4 mdr. ikke triller og vender sig helt endnu.
(Hun gør det nogle gange at hun strækker sig meget og kommer godt om på siden, men så gider hun ikke mere, og vender sig tilbage på ryggen, eller omvendt maven.)
Knuss her fra.
jeg havde det ligesom dig, og var sådan lidt i panik over at min ikke ville trille, hun fandt dog selv ud af det da hun var lige knap 8 mdr. og hun satte sig selv op da hun var 10 mdr og få dage efter startede kravleriet.
så jeg vil sige at det nok skal komme før eller siden - når hun er klar til det, de tar jo tingene i deres egen rækkefølge og følger ikke altid gennemsnittet.
jeg lå på gulvet og lokkede hende til at trille ved at stable klodser lige uden for rækkevidde, så hun var nødtil at trille for at nå hen og vælte dem, det virkede for os, måske det virker for jer også...