Vil ikke trille... !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.852 visninger
16 svar
0 synes godt om
8. juli 2011

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg har en datter på lidt over 4 mdr. hun er godt med i alt, og har endda været lidt foran med en del ting, som f.eks. rigtig latter og smil, få fat i ting og lign.  Fik god ros af sin sp.

- MEN... hun vil ikke trille... eller vende sig om endnu...??? Hvornår begyndte jeres at vende sig fra ryg til mave, og omvendt??? Og er det okay hun ikke gør det endnu???  

Er det noget vi skal tænke over, at hun ikke gør det endnu??? og i så fald hvad kan vi gøre for at fremme hende lidt i det??? Sad og undersøgte det lidt her inde, med andres indlæg, og kan se at mange andres børn vendte jeg meget før vores guldklump.  

Så nu sidder man helt og få dårligsamvittighed, over vi ikke har været gode nok til at få hende igang med at vende sig, men sandt at sige, så aner jeg/vi ikke hvordan vi skal træne lige netop det med hende.

Håber i lige kan give os en idé om hvordan vi kan komme igang med det på en god måde, eller fortælle mig/os at det også er normalt at børn på lidt over 4 mdr. ikke triller og vender sig helt endnu.

(Hun gør det nogle gange at hun strækker sig meget og kommer godt om på siden, men så gider hun ikke mere, og vender sig tilbage på ryggen, eller omvendt maven.)

Knuss her fra.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2011

Nessie

Daniel var vist omkring 5 mdr. inden han gad trille. Han kom også om på siden, og rullede så tilbage igen.

Jeg tror ikke du skal være bekymret, det kommer lige pludselig

Anmeld

8. juli 2011

VIPpigen

Tror slet ikke du skal tænke så meget over det endnu.

Lilje var 4-5 måneder før hun gjorde det (men født 5 uger for tidligt) og det eneste som vi gjorde med hende var inde i dobbeltsengen at vi enten havde fat i hænder eller talje på hende, og vuggede fra side til side, og når der var godt fart på, så om på mave fra ryg.

Hun fik rigtig hurtigt fat i hvordan man trillede fra mave til ryg, da hun som helt lille ikke brød sig om at ligge på maven

Men husk det er så forskelligt hvordan børn udvikler sig. feks Liljes fætter på lidt over 7 måneder kravler allerede, hvor Liljes kusine var 9 måneder. Det svinger SÅ meget, så bare giv det tid.

Kan for øvrigt fortælle at en i min mg hendes datter triller ikke endnu, og hun er snart 8 mdr

Anmeld

8. juli 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Daniel var vist omkring 5 mdr. inden han gad trille. Han kom også om på siden, og rullede så tilbage igen.

Jeg tror ikke du skal være bekymret, det kommer lige pludselig

Tusind tak, det havde jeg/vi brug for at høre. Der skal ikke meget til åbenbart før man føler sig som en dårlig forældre...

Anmeld

8. juli 2011

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Tror slet ikke du skal tænke så meget over det endnu.

Lilje var 4-5 måneder før hun gjorde det (men født 5 uger for tidligt) og det eneste som vi gjorde med hende var inde i dobbeltsengen at vi enten havde fat i hænder eller talje på hende, og vuggede fra side til side, og når der var godt fart på, så om på mave fra ryg.

Hun fik rigtig hurtigt fat i hvordan man trillede fra mave til ryg, da hun som helt lille ikke brød sig om at ligge på maven

Men husk det er så forskelligt hvordan børn udvikler sig. feks Liljes fætter på lidt over 7 måneder kravler allerede, hvor Liljes kusine var 9 måneder. Det svinger SÅ meget, så bare giv det tid.

Kan for øvrigt fortælle at en i min mg hendes datter triller ikke endnu, og hun er snart 8 mdr

Er godt nok glad for at høre der er en der er så lang tid om det, så har vores guldklump ikke så travlt. Tusind tak.

Anmeld

8. juli 2011

Nessie

Anonym skriver:

Tusind tak, det havde jeg/vi brug for at høre. Der skal ikke meget til åbenbart før man føler sig som en dårlig forældre...

Jeg bestemte mig for ikke at bekymre mig for meget, men at der bare er nogle ting han er hurtig til, og andre han er længere om.
Han var f.eks. den første i MG der begyndte at gå, men den sidste der løftede ville ligge på maven i længere tid

Anmeld

8. juli 2011

Tona

Ingen grund til bekymring endnu...langt fra

Anmeld

8. juli 2011

MetteS81

Min datter er snart 6 mdr og hun kan vende sig fra mave til ryg, men gør det ikke særlig ofte og nogle gange tror jeg det kun er tilfældigt når det sker.

Fra ryg til mave kan hun ikke endnu, så tror det er meget forskelligt hvornår det sker

Anmeld

8. juli 2011

Clisolka

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har en datter på lidt over 4 mdr. hun er godt med i alt, og har endda været lidt foran med en del ting, som f.eks. rigtig latter og smil, få fat i ting og lign.  Fik god ros af sin sp.

- MEN... hun vil ikke trille... eller vende sig om endnu...??? Hvornår begyndte jeres at vende sig fra ryg til mave, og omvendt??? Og er det okay hun ikke gør det endnu???  

Er det noget vi skal tænke over, at hun ikke gør det endnu??? og i så fald hvad kan vi gøre for at fremme hende lidt i det??? Sad og undersøgte det lidt her inde, med andres indlæg, og kan se at mange andres børn vendte jeg meget før vores guldklump.  

Så nu sidder man helt og få dårligsamvittighed, over vi ikke har været gode nok til at få hende igang med at vende sig, men sandt at sige, så aner jeg/vi ikke hvordan vi skal træne lige netop det med hende.

Håber i lige kan give os en idé om hvordan vi kan komme igang med det på en god måde, eller fortælle mig/os at det også er normalt at børn på lidt over 4 mdr. ikke triller og vender sig helt endnu.

(Hun gør det nogle gange at hun strækker sig meget og kommer godt om på siden, men så gider hun ikke mere, og vender sig tilbage på ryggen, eller omvendt maven.)

Knuss her fra.

Isabella var hurtig til at vende sig fra mave til ryg - den unge frøken var stædig, så det begyndte hun på allerede som 8 uger gammel  Hun var omkring 5 mrd. gammel da hun trillede fra ryg til mave. Det kom fra den ene dag til den anden, sådan lige pludseligt.  

Som de andre skriver, lad være med at bekymre jer - det skal nok komme i hendes eget tempo 

Men hvis i gerne vil øve med hende, så har jeg set nogle skrive, at de triller fra side til side på gulvet med baby 

Anmeld

8. juli 2011

Miss T

Vores gjorde det først da hun var 10 måneder hun gad da ikke.. Sådan er de jo så forskellige.. Så det kommer når hun har lyst  

Jeg tror ikke, at du skal pådutte hende det, det sker når det sker..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.